En ymmärrä enää
Kaipaan kommentteja jne. seuraavaanlaiseen ongelmaan!!! Lapseni (2v3kk) sukulaispoika (2v) repii aina vähintään kerran lastani naamasta kun he tapaavat. Ja tätä on tapahtunut aina, näemme n. kerran pari kuussa ja lapseni jo pelkää tätä sukulaispoikaa. Lapseni " ei anna mitään syytä" tähän repimiseen esim. hän ei vie lelua toisen kädestä tms. vaan leikkii ihan normaalisti ja sit toinen vaan tulee yhtäkkiä ja repii naamasta. Tää on jotain ihan käsittämätöntä!!! Lapseni siis itkee aina kun he tapaavat! Ja tämän sukulaispojan vanhemmat eivät siis ole saaneet loppumaan tätä epämukavaa käytöstä!!! Heidän mielestään kun lapselle riittää kun sanotaan (normaalilla äänellä) että noin ei saa tehdä ja sit laitetaan nurkkaan. MInä taas olen sitä mieltä että jos lapsi ei puhetta usko niin pieni tukkapölly on paikallaan, tarkoitan pientä en siis sellaista että lasta riepotellaan ympäriinsä ja joo, joo, tiedetään että tukkapöllykin on laissa kielletty. Mutta mielestäni näitten sukulaispojan vanhempien pitäisi antaa sille pojalle tukkapölly jokaisen naamasta repimisen jälkeen niin eiköhän se repiminen rupeaisi loppumaan... Olen vaan miettinyt että mitä tässä pitäisi oikein tehdä, lopettaa tapaamiset kokonaan vai mitä. Mielestäni lapseni on saanut kärsiä jo ihan riittävästi tämän "pellossa kasvaneen" lapsen käytöksestä. ONko muilla ollut vastaavanlaista tilannetta? Kuinka ootte toimineet?