Suht turha, mutta silti: navasta raskauden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Onko ketään muuta, jolla ois raskauden aikana napa muuttunu tumman ruskeaksi? Siis omalle kävi niin ja nyt synnytyksen jälkeen se on vielä tummempi... mietin vaan, että vaaleneeko ikinä vai jääkö ihan hirveä napa.
On mullaki murheet! :D

Mulla muuttu..tai siis ei mulla koko napa muuttunu vaan siin oli arpea aiemmasta leikkauksesta johtuen ja se arven ympärys muuttu. synnytyksen jälkeen oli ihan tummanruskeaa..
Nyt 3,5kk synnytyksestä vaan millin täplä jälel.

mulla iho oli kans tummanruskea synnytyksen jälkeen. parin viikon päästä iho kuoriutui, aivan kuin joku rupi olisi lähtenyt ja alta tuli taas vaaleanpunainen iho. Outoa tosiaan:D

vaalea napa löytyy! tää menee vähän ohi mutta muistan kun osastolla makoilin selälläni ja hipelin vatsaani niin yhtäkkiä tuntuu kyljessä "reikä", se oli mun napa :D oli ilmeisesti vielä nahka melko löysällä kun se napakin oli kyljessä

Mulla oli melkein musta napa :) ja se kesti yllättävän kauan, varmaan yli puoli vuotta synnytyksestäkin oli vielä tavallista tummempi. Kuoriutuminen tapahtui vähitellen ja napa vaaleni lopulta entiselleen. Eli toivoa on aloittajallakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vaalee:
vaalea napa löytyy! tää menee vähän ohi mutta muistan kun osastolla makoilin selälläni ja hipelin vatsaani niin yhtäkkiä tuntuu kyljessä "reikä", se oli mun napa :D oli ilmeisesti vielä nahka melko löysällä kun se napakin oli kyljessä

Repesin! :laugh:

No, kun se venyi, niin synnytysen jälkeen se tosiaan oli hieman tummempi. Mutta kuten mulla muutenkin on tapana, putsasin sen ja ruskea, kuollut ihosolukko irtosi. Rasvaa napaan vähäksi aikaa ja sitten varovasti vähän rapsuttaa. Saattaa joutua tekemään pari kertaa. Voi se tietysti oikeastikin tummua, mutta kannattaa välillä putsata napa, ettei siitä johdu.

Yhteistyössä