Suhde ystävän exän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eräs vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eräs vain"

Vieras
Törmäsin muutama kuukausi sitten baarissa erittäin hyvän ystäväni exään,ja jatkoimme iltaa yhdessä.siitä lähtien olemme tapailleet säännöllisesti,ja kummallakin on tunteita jo mukana.mies on aivan ihana ja tulemme juttuun ihan täydellisesti.
Mutta hieman tässä varjostaa se että hän tosiaan on ystäväni entinen.he ovat kyllä eronneet jo useampi vuosi sitten,mutta hieman olen ruvennut ystäväni puheiden perusteella miettimään että haikaileeko hän ehkä miehen perään.hän ei siis tiedä että miehen kanssa olemme edes tavanneet.
Mitä mieltä olette,teenkö todella väärin jos suhdetta jatkan?kuinka tästä kertoa ystävälle?vai pitääkö vain unohtaa mies ystäväni takia?

Kaikkihan se tietää, ettei ystävien eksiin (eikä nyksiin!) kajota! Vai eikö tiedä?

Paskaan tilanteeseen olet itsesi saanut. Puhu ystävän kanssa. Älä puolustele tekoasi, vaan myönnä rehellisesti töpänneesi. Se on ainoa mahdollisuus saada ystävän hyväksyntä. Selittely ja puolustelu pahentaa tilannetta.

[QUOTE="piste";29427133]Yksi sanaton sääntö on, ettei ystävien nyksiin eikä exiin kajota. Veikkaan, että asia varmasti tulee hiertämään sinun ja ystäväsi välejä.[/QUOTE]

Näin.

Ikinä en kajoaisi ystävän exään. Mutta senhän sinä jo teit. Ole nyt sitten edes rehellinen.

Itselläni oli aikoinaan seksisuhde ystäväni exän kanssa.en siitä ystävälle kertonut,koska tiesin ettei juttu mene seksiä pidemmälle.
Mutta jos teillä on toiveita yhteisestä tulevaisuudesta niin kyllä ehdottomasti sun tarvii kertoa.ja kuten aiemmin oli jo sanottu,älä puolustele tekoasi,ja anna ystävällesi aikaa.ja tärkein,anna ystäväsi suuttua ja näyttää tunteensa.

ja kukahan sen määrää kenen kanssa saa seurustella! oli eksä tai nyksä tai mikä vaan.. eiköhän nyt aika moni ihminen ole jonkun eksä.. jää aika vähän vailinnan varaa jos kaikkia tarvii vältellä.. mä en vaan ymmärrä tota eksä sääntöä.. jos se on eksä niin se on eksä, ei parane jäämään menneisyyteen kiinni..

Ei ole olemassakaan mitään sääntöä siitä ettei tutun entiseen seurustelukumppaniin saisi "koskea". Kyse on vain epävarmojen ihmisten omistushalusta muita ihmisiä kohtaan. Jos ero on selvä, niin go for it. Kerro halutessasi ystävälle tilanteesta suoraan, on varmaan helpompaa kuin kuulla siitä muualta. Tosin eihän sinun seurustelusi hänelle kuulu.

Mä oon varmaan outo mutta mun mielestä miehiä on maailmassa niin paljon, ettei tarvi hyvän ystävän eksän kanssa suhteeseen ruveta. Mua häiritsis se kyllä enkä osais olla. Mutta jos niin on jo käynyt niin kerro ystävällesi.

Itekään en ymmärrä tätä exiin ei kosketa -sääntöä. Mutta usein vaikuttaa se, miten ovat eronneet jne. Esim. jos ystävä on tullut jätetyksi ja ollut aivan hajalla ja itse olen ollut häntä lohduttamassa, niin en usko, että voisin alkaa seurustella hänen exänsä kanssa. Jos taas ero on ollut vaikka yhteispäätös, tilanne on aivan eri.

Itekkään en aiemmin voinut kuvitellakkaan sekaantuvani kavereiden miehiin,edes niihin entisiin.mutta nyt tää vaan kolahti ja kovaa.
Heidän eronsa syy oli se että ystäväni toistamiseen petti miestä.

mua ei itteeni haittais yhtään jos joku tapailis mun eksää, ainut "ongelma" siinä ehkä sitten tulis etten haluais tätä exääni nähdä eli ystävällä kun kävis niin tulis sen puolesta ongelmia. Mulla muutama suhde päättynyt sillä tavalla ettei exän kanssa halua olla missään tekemisissä, joten sen kokisin ainoana ongelmana. En myöskään tiedä miten osaisin olla varottelemasta esim. exän pahasta väkivaltaisuudesta ja pelkäisinkö sitten että ystäväni joutuu kokemaan saman mitä mää aikoinaan.

[QUOTE="piste";29427133]Yksi sanaton sääntö on, ettei ystävien nyksiin eikä exiin kajota. Veikkaan, että asia varmasti tulee hiertämään sinun ja ystäväsi välejä.[/QUOTE]tätä mä en yjmmärrä, kun mä tuosta ukosta eroon, niin mulle on ihan sama vaikka menis naimisiin mun ystävättären kanssa, ei se oo multa pois,

Jos on pitkä suhde takana niin en tykkäisi että joku muu alkaa seurustella eksäni kanssa. En myöskään ymmärrä miksi kukaan haluaisi ottaa jämiäni, en minä vaan haluaisi miehekseni jotakuta joka on jo dipannut ystäviäni. Liian häiritsevää.

Jos taas on ollut lyhyt suhde, tai ei niin vakava, niin silloin tuskin sillä olisi väliä. Olisihan se silti vähän huvittavaa.

Ihan ystävien kunnioituksen vuoksi, en ikinä katsoisi heidän nykyisiä tai eksiään sillä silmällä. En koskaan. Se on vaan sellainen kirjoittamaton sääntö, jota tiedän monen rikkovan. Mutta voin sanoa, ettei siitä hyvää ainakaan seuraa. Mustasukkaisuutta puolin ja toisin, voi jopa olla että eksä koittaa kaverin kautta kostaa vain entiselleen tai päästä tätä lähemmäs. Sekin on nähty.

Ja vaikkei ystäväsi olisikaan mustasukkainen eksästään, niin luottamuksen voit ainakin menettää.. ole rehellinen! En mä ainakaan voisi puhua enää "ystävälleni" luottamuksella asioita mikäli hän seurustelisi eksäni kanssa. Mua pistää jotenkin vihaks tämä ajatuskin, miten joku ihminen voi olla noin ajattelematon...