Suhde ystävän exän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eräs vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis millä tavalla ajattelematon?minkä kukaan tunteilleen mahtaa?ja ei kai se tarkoita että aloittaja menee tälle miehelle kertomaan ystävänsä asioita?vai kerrotko itse ystäviesi luottamukselliset asiat miehellesi?

En kerro kun ei ole miestäkään, lisäksi arvostan ystäviäni enkä voisi koskaan kuvitella koskevani ystävieni eksmiehiin.. mun mielestä sellaisen ihmisen moraali pitää todellakin kyseenalaistaa!

Jos esimerkiksi itse ihastuisin ystäväni eksään, jättäisin jutun siihän enkä lähtisi todellakaan pidemmälle!

Olisiko sinusta kiva jos menettäisit rakkaan miehesi ja vähän ajan päästä/myöhemminkin "paras luotettavin ystävä" olisi panemassa häntä ja hehkuttamassa kuinka rakastunut hän siihen on?

Jos mielestäsi se on ok, etkä näe siinä mitään moraalitonta, niin ok sinun elämäsi. Mutta toivon että tällaisille ihmisille kävisi vastaisuudessa samalla tavalla, katsotaan muuttuuko sitten mieli!

Eriasia jos ystävä on ilmaissut mielipiteensä ettei häntä pätkänvertaa kiinnosta tai haittaa ja tarkoittaa sitä. Mutta sitä ennen en mieheen menisi koskemaan.

Mun hyvä ystäväni on naimisissa entisen seurustelukumppanini kanssa. Kukaan meistä ei näe asiassa ongelmaa - kaikkein vähiten minä. Mikä "omistusoikeus" muka jää exään: sehän ex, hyvänen aika. Ja useimmiten syystä!

Minä en ainakaan kuvittele omistavani eksiäni. Outoa voisi olla, jos joku ystävä jonkun entisen seurustelukumppanini kanssa olisi yhdessä, mutta ystävyyttä en todellakaan sen vuoksi poikki pistäisi. Kerro siis ystävällesi suhteestanne ja, jos hän siitä suuttuu, niin et voi sille mitään.

Ehkä ei ole siitä että joku kuvittelee omistavansa eksänsä? En usko että kukaan niin ajattelee. Mutta kyllä minäkin enemmänkin sitä ystäväni moraalia rupeaisin miettimään jos näin kävisi.

Meillä parhaan kaverin kanssa tämä sääntö. Mutta sitten hän ihastui entiseeni. Olin tapaillut tätä miestä muutamia kuukausia kun olin 17-v. Ja kaverini tanssi hänen kanssaan ja kertoi minulle ja sanoi, ettei jatka pidemmälle, jos minua haittaa. Ei haitannut ja nyt kohta 20 vuotta myöhemmin ovat vieläkin yhdessä.

Meillä meni siis ihan hyvin tämä.

ja kukahan sen määrää kenen kanssa saa seurustella! oli eksä tai nyksä tai mikä vaan.. eiköhän nyt aika moni ihminen ole jonkun eksä.. jää aika vähän vailinnan varaa jos kaikkia tarvii vältellä.. mä en vaan ymmärrä tota eksä sääntöä.. jos se on eksä niin se on eksä, ei parane jäämään menneisyyteen kiinni..

Samaa mieltä, paitsi nyksän kohdalla. Eksät on jätetty, mitä väliä, kuka ne sitten seuraavaksi nappaa. Jos haittaa, niin miksi sitten suhde meni poikki..
Minusta ihan ok siis, ei kuulu asia enää ystävälle.

Ihmettelen kovasti näitä jotka sanovat että on ok olla ystävänsä exän kanssa? Varsinkin jos on hyvästä ystävästä kyse.

Jos mietitte tapahtumaa omalle kohdalla, niin olisiko se teistä todellakin hyväksyttävää että hyvä ystävänne vehtaisi entisen miehenne kanssa? Jos mies olisi jättänyt sinut ja rakastaisit häntä, tunteita olisi vieläkin, niin se olisi täysin ok että nyt ystäväsi vehtaisi hänen kanssaan?

[QUOTE="Eräs vain";29429330]Itekkään en aiemmin voinut kuvitellakkaan sekaantuvani kavereiden miehiin,edes niihin entisiin.mutta nyt tää vaan kolahti ja kovaa.
Heidän eronsa syy oli se että ystäväni toistamiseen petti miestä.[/QUOTE]

Varo kuitenkin ettei sinua nyt käytetä kostamiseen.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
No exä on exä, eli saahan se tapailla ketä huvittaa. Ja sinä myös, mutta toki ystävä voi oikeesti vähän vetää hernukkaa nenään. Mietin vaan, että mikä on se tuppukylä, jossa pitää samassa kaveripiirissä pyörittää yhtä ja samaa äijää.

Ihmettelen kovasti näitä jotka sanovat että on ok olla ystävänsä exän kanssa? Varsinkin jos on hyvästä ystävästä kyse.

Jos mietitte tapahtumaa omalle kohdalla, niin olisiko se teistä todellakin hyväksyttävää että hyvä ystävänne vehtaisi entisen miehenne kanssa? Jos mies olisi jättänyt sinut ja rakastaisit häntä, tunteita olisi vieläkin, niin se olisi täysin ok että nyt ystäväsi vehtaisi hänen kanssaan?

En ole ystävieni exien kanssa ollut koskaan, ei käy mun toimintatapoihin.
Ja kyllä se olisi silloin aivan eri asia jos tunteita olisi vielä jne.
Mutta omalta kohdaltani voin sanoa että olen täysin välinpitämätön exääni kohtaan ja itse hänet jätin joten mulle ei kuulu hänen tekemisensä tai naisystävänsä, vaikka kyseessä olisi ystäväni. Huolissani olisin kyllä ystävästä. Joutuisiko samaan paskaan missä minä olin.

En kyllä näe tuossa mitään pahaa, itselläni ei ainakaan ole tarvetta hamstrata exiäni, etse asiassa esittelin yhden entisen poikaystäväni (2 v seurusteltiin) hänen nykyiselle naisystävälleen, joka on ystäväni, sopivat mainiosti yhteen! Stop looking back...menkää ihmiset elämässä eteenpäin...

Eli jos nyt kävisi niin, että ystävällänne ja exällänne vaan kolahtais ja he sattuisivatkin olemaan sielunkumppanit, niin laittaisit sen vuoksi ystävyyden poikki? Mitä ystävyyttä se muka on, että kieltää toiselta mahdollisuuden onneen? Elämä on ihan liian lyhyt siihen, että varoo jatkuvasti astumasta muiden varpaille. niinkuin joku täällä jo sanoi, toisen roska voi olla toisen aarre