Suhde varattuun mieheen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydän syrjällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydän syrjällään

Vieras
Ollut jo pari kuukautta. Itse olen eropäätöksen omassa parisuhteessa tehnyt ja pois muutan lasten kans alku vuodesta. Mies johon mulla on suhde on myös ollut lähdössä avovaimonsa luota jo pitkään ja jos meillä ei olisi suhdetta alkanut hän olisi jo lähtenyt. Syy lähtemättömyyteen on se että hän joutuisi muuttamaan reilun sadan km päähän ja silloin meidän välimatkamme olisi liian pitkä. Tilanne tuntuu tosi vaikealta, mutta kun olemme yhdessä kaikki on niin "helppoa" ja oikeasti ihanaa. Minä en ole muuttamassa tämän miehen kanssa yhteen vaan muutan lasten kanssa, ja mies tulee olemaan luona aluksi aínakin vain silloin kun lapset ovat isällään.
Ongelma tulee vastaan siinä että meillä on yhteisiä ystäviä, ja jos/kun suhde tulee julki voi kaveripiirissä käydä kato. Toisaalta tiedän että ne jotka katoavat ei olleet oikeita ystäviäni.

Että tällainen tilanne. Sain purkaa oloani edes johonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Miksi mies erotessaan joutuisi muuttamaan kauemmas?

hällä on "oma"-asunto tuolla kauempana. Ja täällä ei oikein ole kohtuuhintaisia vapaita asuntoja saatavilla. Minusta tuo sata kilometriä ei olisi paha matka kulkea, mutta hänellä jäisi työ tänne. Työtä on kuulemma kyllä sielläkin tarjolla. Olisi ainakin paikka missä voitaisiin olla yhdessä ilman mitään piilottelua/salailua. Mutta mielipidettäni en sitten kuitenkaan suoraan sanonut, sillä päätös on hänen. Hän jättää avovaimonsa jos itse sitä haluaa, ei sen tähden että minä niin vaatisin.

No ei ole ap:kaan mitenkään loistavalla moraalilla liikenteessä, kun vielä asuu miehensä kanssa ja samaan aikaan käy vieraissa. Jos parisuhde mättää, niin se hoidetaan loppuun ja sitten lähetään sen uuden kanssa. Sen verran voisi kumppania arvostaa, varsinkin lastensa isää.
Jos mies on tästä tilanteesta tietoinen, niin sittenhän on aivan eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli:
No ei ole ap:kaan mitenkään loistavalla moraalilla liikenteessä, kun vielä asuu miehensä kanssa ja samaan aikaan käy vieraissa. Jos parisuhde mättää, niin se hoidetaan loppuun ja sitten lähetään sen uuden kanssa. Sen verran voisi kumppania arvostaa, varsinkin lastensa isää.

Mieheni tietää eroajatuksista. Avioliitto mennyt persemäkeä vuoden verran. nyt kuitenkin aattelin pitää perheen kasassa joulun yli ihan vain jotta lasten joulu olisi mukava. Mielestäni olen miehelle tehnyt asian selväksi, mutta en halua loukata häntä tiedolla toisesta miehestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mieheni tietää eroajatuksista. Avioliitto mennyt persemäkeä vuoden verran. nyt kuitenkin aattelin pitää perheen kasassa joulun yli ihan vain jotta lasten joulu olisi mukava. Mielestäni olen miehelle tehnyt asian selväksi, mutta en halua loukata häntä tiedolla toisesta miehestä.

No hyvä ettei ihan puskista sitten tule. Mutta kyllä se miehelle jossain vaiheessa selviää kuitenkin että on ollut tuo uusi mies vielä kun olette yhdessä asuneet.
Ymmärrän että ajattelet lasten parasta tuossa asiassa, että joulun saavat vielä yhteisessä kodissa viettää. Valitettavasti lapset kyllä tajuaa ja vaistoaa paljon enemmän asioita kuin aikuiset arvaakaan. Ei se välttämättä lapsille auta, että heidän takiaan vietätte joulun yhdessä, kun vaistoavat ilmapiirin.

Justiinsa, ootkos nyt aivan varma että on aikomustaka jättää avovaimoonsa? Ymmärrän kyllä että se huuma saa nupin sekasin ja on helppo itelleen uskotella että aikoo toimia noin, mutta totuus voiki olla toinen. Ainahan sitä voi puhua. Aika monesti on saanu lukee niitä tilityksiä jostai lehistä et apua mitä teen kun oli suhde varattuun mieheen ja se mies lupas jättää vaimonsa. Mitä ei sit todellisuudessa pystynykkä tekee. Voi olla että teistä jotain tuleeki, joka nyt on tämmösissä tapauksissa aika epätodennäköstä ei pahalla. Mutta siinä on se että sillä miehellä ja sen avovaimolla on kuitenkin yhteinen menneisyys joka yleensä sitoo ihmiset toisiinsa, luulen et mies hakee jotain nyt mikä omasta suhteesta puuttuu ja sä satuit sen tielle. Eli hakee susta vaihtelua ja palaa sit avokkinsa luo ku kyllästyy suhun. Kyllä se ois jättäny jo sen avokkinsa jos sillä ois aikomustaka sitä tehä. Jossaki vaihees sit tilität täällä kuinka miehet voi olla sikoja ja valehtelijoita.

Mikä on moraali? Tiedätkö sanan merkityksen?

"Moraali viittaa vallitseviin käsityksiin oikeasta ja väärästä (kuvaileva käyttö ), siihen mikä on oikein ja väärin (normatiivinen käyttö ) sekä etiikkaan eli moraalifilosofiaan.

Kuvailevassa mielessä moraali on ihmisen toiminnan ohjenuora, jota pidetään auktoriteettina oikean ja väärän suhteen. Moraalin luo ja määrittelee yhteisö, filosofia, uskonto tai yksilön omatunto. Esimerkki kuvailevasta käytöstä on toteamus "yleinen käsitys moraalista on muuttunut suuresti ajan kuluessa"."

Näin sanoo wikipedia. Vallitsevat käsitykset oikeasta ja väärästä, jotka meille tuputtaa yhteisö, kirkko jne, "auktoriteetti, joka ohjaa ihmisten tekemisiä ja kertoo mikä on oikein ja mikä väärin" - lyhyesti tiivistettynä. Ja käsitys moraalista muuttuu jatkuvasti, esim avoliitot ja avioliiton ulkopuolinen seksi oli ennen moraalisesti väärin, tänä päivänä se on arkipäivää eikä kukaan tule moralisoimaan avoliitossa eläviä tai jopa avoliitossa lapsia saaneita toisin kuin ennen. Mutta niitä, ketkä tulevat moralisoimaan muiden ihmisten elämän asioita on aina ollut ja tulee aina olemaan, vaikka käsitys moraalista muuttuukin koko ajan.

Haetko hyväksyntää omaan elämääsi muilta ihmisiltä, ketkä eivät välttämättä tiedä sun elämästä juuri mitään? Jos näin on, niin onneksi olkoon! Olet riippuvainen muiden mielipiteistä ja moraalin orja.

Itse en ole riippuvainen muiden mielipiteistä. Ja muut saa jopa haukkua, jos teen heidän mielestään väärin, koska ei ne haukut mua liikauta, tiedän itse parhaiten, mitä mun elämältäni haluan ja mikä on juuri minun elämässäni oikein. Uskon tosissani siihen, että muut saavat elää omaa elämäänsä ja mä saan elää omaa elämääni. Ja että itse olen oman elämäni asiantuntija, eikä kukaan muu. Muut ovat sitten kukin oman elämänsä asiantuntijoita ja he saavat myös tehdä omia päätöksiään, se on heidän perusoikeutensa, kuten jokaisen meistä.

AP:lle sanon, itse tiedät oman tilanteesi parhaiten. Jos tuntuu siltä, että miehesi kanssa ei yhteiselämä suju ja haluat erota ja etenkin jos siltä on tuntunut jo ennen kuin tutustuit tähän mieheen, niin ei kannata muiuden mielipiteitä paljoa edes kysellä. Tämä on sinun oma elämä ja vain sinä voit elää sen ja vain sinä voit myöskin tietää, mikä on oikein juuri sinulle sinun elämässäsi. Kukaan toinen ei voi valintoja sun puolesta tehdä, jos sä alat kuunnella kaikkea, mitä toiset sun elämää koskien sanovat, niin niille tulee koko ajan vain lisää sanottavaa ja lopulta joudut elämään toisten ihmisten elämää. Jos annat muiden päättää siitä, mitä elämässäsi tapahtuu ja mitä ei, lopulta havahdut siihen, että koko elämä on eletty muita ihmisiä eikä omaa sydäntään kuunnellessa. Onnea sulle joka tapauksessa, päädyit sitten mihin ratkaisuun tahansa. Tärkeintä on, että se on juuri sinun ratkaisu.

Meilläkin oli yhteisiä tuttuja, joiden ei haluttu tietävän suhteesta mitään... Käveltiin hyvät tovit vielä eripuolilla teitä tässä kaupungissa jossa niitä tuttuja oli joka kulmalla, vaikka oltiin molemmat jo erottu omista edellisistämme.
Mutt ei ne tutut sitt enää mitään myöhemmin.. tai siis, olihan se yllätys, osalle järkytyskin. Mutta kyllä ne edelleen on meidän elämässä mukana kaikki.

Yhteistyössä