suhde pilalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janna

Vieras
Seurustelen elämäni miehen kanssa, siitä ei ole epäilystäkään. Yhteinen puoli vuotta on ollut kuin unelmaa ja rakastamme molemmat päivän selvästi toisiamme.

Luottamus on meillä ollut ongelma. Mieheni luulee välillä, että hän ei riitä minulle. Kehuu minua niin kauniiksi, että pelkää minun kyllästyvän häneen. Olen niin äärettömän kaunis vain hänen silmissään :) Tätä tapahtuu yleensä vain humalassa. Itsekin olen silloin tällöin epäilyksiä hänen suhteen saanut. Tuntuu vain, että rakastamme toisiamme niin paljon, että toisen menettäminen on pahin pelko maailmassa.

Eilen kävi kuitenkin näin: Kerroin hänelle löytäneeni netistä tissi-sivustot, jonne naiset voi laittaa rintansa arvosteltavaksi. Sivut ovat tehty huumorilla ja nauroimme niille yhdessä. Poikaystäväni jopa vitsaili, että miks et laittas omia rintojas sinne? Nauroimme yhdessä ja keksimme minkälaisia kommentteja saisin.

Koska siellä ei näy naama, eikä nimi tai mitään henkilöllisyyteen viittaavaa, ajattelin repäistä ja laittaa oman kuvan sinne, ihan niinkuin vitsinä että näkisin mitä kommentteja saisin. Soitin poikaystävälleni, joka kysyi heti että et kai sä oikeesti sitä tehnyt? Otin sen pois heti, eikä sitä kukaan ehtinyt nähdä, mutta poikaystävä pettyi minuun niin pahasti, että ei tiedä pystyykö ikinä enää luottamaan minuun. Nyt hän ei suostu puhumaan kanssani. Olin vanhempieni luona ja ajoin 100 kilsaa poikaystävää tapaamaan. Hän oli niin vihainen, ettei pystynyt enää edes katsomaan minuun. Hän kyseli koko ajan, että jos olen hetken mielijohteesta valmis esittelemään itseäni internetissä, hän ei voi ikinä olla varma mitä muuta olen valmis tekemään hetken mielijohteesta.

Nyt ymmärrän, että ei kukaan halua tyttöystävänsä esittelevän sulojaan internetissä. Onkohan luottamus lopullisesti mennyttä? En osannut arvata tämän olevan poikaystävälleni niin iso asia, mikä viittaa siihen, etten tunne häntä kovinkaan hyvin, eikä hän minua. Nyt kuitenkin tuntuu kuin sydän riistettäisiin rinnastani kun poikaystäväni miettii suhteemme kohtaloa. Ehkä hän ei minua rakasta jos jättää minut tämän takia. Ei kyllä ole minun tapaistani mitään tuollaista tehdä, joten ymmärrän että hänestä tuntuu etten olekaan se sama henkilö johon hän on rakastunut.

Onko kellään aikakonetta, että voisin korjata virheeni?

Ei ole aikakonetta, valitettavasti.

Koita kestää, kuulosti ihan vilpittömälle repäisylle ja sulla oli hyvä syy olettaa, että miehesi olisi ymmärtänyt sen.

Tässä kohtaa voisin suositella ""valkoista"" valhetta: kerro miehelllesi, ettet oikeasti laittanut kuvaasi nettiin, halusit vain nähdä hänen reaktiot, etkä ymmärrä niitä. Ja sitten keskustelkaa asiasta ja muusta, mikä olisi sallittua ja mikä ei.

Jos taas et myöhemminkään halua tulla samaan tilanteeseen, että mies suuttuu noin paljon asiasta, mistä et tietäisi hänen suuttuvan, mieti vielä, haluatko olla sellaisen kanssa.

Jos suhteenne kuitenkin loppuu, niin silloin laitat tissisi uudelleen sinne nettiin, vaikka ihan oman itsesi vuoksi :)

Kiitos rohkaisusta.

En osaa hänelle valehdella, enkä siihen peliin rupea. Olen oikeasti vain tällainen kilttityttö, mutta virheetön en ole minäkään. Tykkään kuitenkin aina välillä repäistä, elämässä täytyy olla jännitystä. Tuntuu vaan tosi pahalta kun näkee että on satuttanut rakastamaansa ihmistä niin paljon :(

Sinä et tehnyt asiassa mitään virhettä. Sinulla todella oli hyvä syy olettaa, että mies ei suutu. Ja jos kasvojakaan ei kerran näkynyt, niin asiasta ei edes pitäisi olla mitään vahinkoa kenellekään. Miehesi on ilmeisesti sitä sorttia, että ottaa asiat aivan liian raskaasti, näkee ne vain omalta kannaltaan ja märehtii. Todella suppeaa alkaa miettiä suhteen tilaa tuommoisen jälkeen. Eikö hän millään suostu ymmärtämään sinun näkökantaasi ja että et tarkoittanut pahaa? Jos hän ei edes yritä, niin kysymyksessä taitavatkin olla ihan muut asiat kuin tuo viaton ""repäisy"". Mies taitaa oikein tarkoituksella hakea riitaa. Sopikaa nyt pikapikaa, ei tuommoisen takia kannata suhdetta pilata!

Uskallan jopa ennustaa, että kun olette vuosia yhdessä, niin vastaavia mokia tulee roppakaupalla lisää. Ja niiden kanssa on vaan elettävä. Ja nyt en tarkoita mitään tissikuvia, vaan ihan mikä tahansa asia, mitä toinen ei pystykään sulattamaan, vaikka toinen ei tehdessään ole tarkoittanut/tajunnut tekevänsä väärin. Aika tiukkapipo miehesi kyllä on, mutta yritä löytää se oikea naru ja lepyttele. Eiköhän se siitä.

Valitettavasti miehesi ei luota itseensä. Sinä ap olet todella fiksu ja hieno ihminen, oikea timantti. Itsetuntosi on kunnossa ja olet luottavainen. Seurustelet vain miehen kanssa, jonka vahvuus ei ole em. asiat. Siinä mielessä teillä on yhteinen tulevaisuus, että sinä pystyisit elämään luotettavasti ja mies pystyisi luottamaan sinuun, mutta se vaatisi sinulta uhrauksia. Joutuisit elämään ""varpaillasi"", että et aiheuttaisi tilanteita, joissa hän saisi ""vettä myllyynsä"".

Sinulla on tosi kiusallinen tilanne. Jos miehesi alkaisi ymmärtämään, että hänen heikkoutensa on luottamuksen puute ja hän voisi alkaa vahvistamaan itseään. Toisaalta kun siihen yhdistää, että hän on silmittömästi rakastunut sinuun ja pelkää, että sinä et pysy hänen vierellään. Sinun on nyt mietittävä asioita, että jaksatko tätä tulevaisuudessa ja löytääkö miehesi itsensä. Miehesi on nykyajan elämän tulos, mutta kasvaa voi aina.

Tsemppiä sinulle, mitä valitsetkin.

Minusta on kyllä ihan eri juttu laskea leikkiä jonkin asian tekemisestä kuin tehdä se. Eli minun mielestäni miehelläsi on ihan ymmärrettävä syy ihmetellä, mihin jatkossa ehkä pystyt, kun nyt tuon teit. Valkoiset valheet tilanteessa eivät auta, vaikka joku niin neuvoi, vaan rehellisyys. Jos valheesta kiinni jää, se on jo suhteen lopun alkua. Luottaa pitää voida.
Luulisin, että oltuasi rehellinen, kertoessasi kuinka pahalta sinusta tuntuu ja että kadut tekoasi (jos kadut), ajan kuluessa, ehkä hyvin piankin, miehesi ymmärtää, ettei se nyt niin iso asia ollut, että sen takia hyvä suhde pitää lopettaa.

Ei se ole mielestäni olennaista mitä ap teki. Omana mielipiteenäni sanon, että jos omistaa rinnat, jotka kehtaa sivuille anonyymina laittaa, niin ei haittaa pätkääkään; hauska leikki. Paljon olennaisempaa on miehen suhtautuminen tähän hupailuun, se kertoo paljon miehen luonteesta.

Ap:n miehen reaktio olisi ymmärrettävä, jos ap olisi julkaissut kuvan omalla nimellään ja niin, että kasvotkin näkyvät. Muuten tuossa ei pitäisi olla mistään koko parisuhteen kaatavasta asiasta kysymys.

Alkuhuuma on alkuhuumaa, epäilen todella mustasukkaiseksi miehenki, jolla ei mitään huumorintajua. olet niin ihana! Jos tosta on suhde kiinni anna mennä!

Kadun tekoani TODELLA! Olen sanonut miehelle, että olen valmis tekemään tosi paljon töitä tämän suhteen eteen ja etten aio luovuttaa elämäni miestä taistelematta ensin. Kun kävin miehen luona, hän käski minua lähtemään ennen kuin alkaisi päästää sammakoita suustaan. Toivon että hän näkee suhteellamme vielä tulevaisuuden, eikä halua sanoa mitään peruuttamatonta koska on vielä niin sekaisin. Ehkä hän ei juuri tämän takia ole vastannut edes puheluihini. Tai sitten hän vain on niin vihainen ettei kestä nähdä minua.

Jään odottamaan.

En jaksanut lukea noita muita viestejä, mutta

Toimi seuraavalla tavalla:

Älä anna syyllisyydelle valtaa.

Älä pyydä anteeksi kovin hanakasti!

Saat nähdä, että jos et ole itse mainostamassa kuinka pahalta sinusta tuntuu, niin ukkosi ottaa vitutuksensa lopulta oman tyhmyytensä piikkiin.

Mulle on käynyt noin tuhansia kertoja.

Ex- mies meni ihan tolaltaan, kun esiinnyin jossain harrastelija näytelmässä vähä- pukeisena.
Viattomana pyysin hänet katsomaan, eikä hän ollut varautunut siihen, että näkyy paljasta pintaa.
Olin nolannut hänet, ja hänkin sanoi juuri noin, että kerran kykenen siihen, niin ties mitä muuta hän saa vielä kuulla kylillä!

Olin hirveän pahoillani, ja mulla meni koko into näyttelemisestäkin mokoman kusipään takia.
Ja kuitenkin erottiin.

Sen jälkeen olen toteuttanut sitä periaatetta, että huolehdin itse omasta moraalistani.
MInä nääs voin sen verran luottaa omaan arvostelukykyyni.

On muutaman kerran sattunut vastaavaa nykyisenkin kanssa, mutta se on aina mennyt ohi sillä, että en puolustele omaa tekoani, ja annan hänen mököttää kunnes halkeaa.
Ja aina on tullut takaisin, ja aina on menty askel eteenpäin siinä, että minä olen minä, ja teen omat ratkaisuni. Hän ei ole minun vartijani, ja on jopa joskus ilahtunut kun keksin jotain pikkuisen hurjaa.

Eli: älä kadu omia tekojasi toisen puolesta, äläkä pyydä anteeksi, se vain alleviivaa että nyt on joku syy olla pahoilllaan, ja ukkosi ottaa siitä tilaisuuden nyrpistellä vielä lisää.

Uskomatonta, että mies voi suhtautua noin! Koko maailma menee nurinpäin yhden anonyymin kuvan takia?? Kehottaisin harkitsemaan vakavasti, onko tuosta miehestä elämänkumppaniksi. Elämässä kun tulee eteen paljon vaikeampiakin tilanteita. Minusta mies tekee _todella_ väärin sinua kohtaan, kun olet kerran jo pyytänyt anteeksi ja selittänyt oman näkökantasi. Jos tuommoisesta menee noin sekaisin, niin ei liene mielenterveys kovin vakaalla pohjalla muutenkaan. Sinä et saisi kyllä enää madella. Nyt on jo miehen vuoro tulla vastaan.

Hienoa ""porkkana"", kiva kun kirjoitit tuon tavan selvitä, se on varmasti koettu hyvä tapa. Siis ap:n ei tarvitse pyydellä anteeksi ja jos se johtaa täydelliseen eroon, niin ei se sitten niin paha asia ollutkaan erota.

Minäkin kiinnitin huomioni tuohon katumiseen. Ei ap:llä ole mitään syytä katua kuvan laittamista nettiin ja tuskin hän sitä tekoa koskaan osaa katuakaan. Siinähän ei ollut mitään väärää. Ap katuu nyt ainoastaan teon seurauksia, jotka eivät olleet ennustettavissa ja joihin hän ei siis itse voinut vaikuttaa. Jos olisit edes aavistanut, niin et olisi kuvaa sinne laittanut, eikö? Syyllisyyden tunteet pois!
Porkkanalla on oikea asenne.

Ehkä minäkin sitten olen tiukkapipo tai jotakin muuta negatiivista, mutta en kyllä olisi mielissäni, jos miesystäväni laittaisi kuvansa nettiin, vaikka sitten anonyyminä. Miehillä ei tissejä ole, mutta vaikka sitten vehkeensä kuvan. Pitäisin sitä arvostelukyvyn puutteena. Laittaisi miettimään, mitä muuta ko. henkilö sitten tulee joskus tulevaisuudessa tekemään hetken mielijohteesta.
Olen silti sitä mieltä, että ap:n teko on ollut ihan vilpittömän viaton ja siksi sen seuraukset ovat kohtuuttomat. Tilanne voi kyllä kuvastaa sitäkin, että he eivät sovi yhteen, jos toinen on paljon vapaamielisempi kuin toinen. Toisaalta suhteen alussa ollaan usein epäluuloisia ja suhteen jatkuessa luottamus toiseen lisääntyy.

Voi itku mikä tilanne.
Jos vaikka kirjoitat mailin miehelle jossa kerrot ymmärtäneesi hänen merkkinsä väärin (yhteistä vitsailua positiivisessa hengessä). Minusta on normaalia että sinua kaduttaa ja että haluaisit saada tehdyn tekemättömäksi - - tottakai kun on rakastaan tahattomasti loukannut!

Jos miehesi päättää nyt lopettaa suhteen, et sille mitään voi. Toivon kaikesta sydämestäni että hän osaa antaa anteeksi eikä kanna kaunaa (kännissä vttuilut). Kuinka vanhoja olette?

<<Poikaystäväni jopa vitsaili, että miks et laittas omia rintojas sinne? Nauroimme yhdessä ja keksimme minkälaisia kommentteja saisin.

Siis että minä kyllä ymmärrän, että hän tavallaan vähän johti sinua harhaan. Eli että sinä jäit kuvittelemaan, että se olisi miehestäkin ihan ok juttu! Kerro se miehelle.

Et tarvitse aikakonetta, aika tekee tehtävänsä ja kasvat aikuiseksi. Sitten tajuat, että parisuhde perustuu muuhun kuin ulkonäköön ja on suurempiakin kompastuskiviä kuin toisen typerä tissivalokuva netissä...

Minä lähinnä pitäisin kumppaniani urpona jos hän tekisi tollasen tempun, minkä sä teit! Kyllä saattaa vähän kuva muuttua eukosta, jos se käy tissejään koko kansalle esittelemään. Vitsailu on hieman eri asia!!!!!
Ei tossa varmaan luottamuksesta ole kysymys, vaan siitä että sä olet tyhmä!

höpö höpö R.

Jos ensin vitsailtaisiin, että pistetään kuva miehen kalusta nettiin (sivustolle jossa niitä on paljon ja jota katselisimme siinä samalla ja nauraisimme ja vertailisimme niitä ym. ) ja mies sitten laittaisi sinne kalunsa kuvan ja kertoisi minulle, että käypä nyt katsomassa, se on siellä ;-) .... niin minusta vähintään ½ syystä olisi minun, koska ajattelisin, että yllytin häntä siihen. Ja annoin ymmärtää, että se olisi minusta ok! Mielestäni en voisi suuttua miehelle tuosta.

Nyt sain viestin poikaystävältäni ja luulen, että tämä tapahtuma sattui nyt vaan katkaisemaan kamelin selän ja suuttumus on useiden asioiden summa.

Luin joskus mustasukkaisuuksissani poikaystäväni tekstiviestit ja kerroin siitä heti hänelle. Hän loukkaantui silloin siitä, mutta antoi anteeksi. Nyt hän kysyi, että minkälainen moraali minulla on kun pengon toisten yksityisasioita ilman lupaa ja tahallani satutan häntä. Sanoin kertoessani kuvasta, että en tiedä tykkäätkö tästä.. ja hän käsitti asian niin, että tiesin häneen sattuvan paljon ja silti tein mitä tein.

Sovittiin, että olemme jonkin aikaa erossa, jotta ajatukset selkiytyvät edes vähän. Lopetan nyt matelemisen ja en ota muutamaan päivään yhteyttä. Ensi viikolla soitan ja kerron mihin tulokseen olen omissa pohdinnoissani tullut. Toivottavasti hänkin on siihen mennessä saanut pasmansa selviksi. Ja jos rakastaa minua, hän selvittää asian kanssani, sillä olen hänelle sanonut, että tahdon selvitä tästä yhteisvoimin!

Minä taas ymmärrän miestäsi täysin, on aivan idioottia laittaaitsestään kuvia nettiin, saatikka paljastavia kuvia. Kertoo mielestäni ihmisen älykkyysosamäärästä aika paljon, sorry vaan!
Jos mieheni laittaisi kyrpänsä jonnekin esittelyosastolle niin taatusti miettisin viitsisinkö niin urpon kanssa jatkaa...En ymmärrä muutenkaan naisia jotka esittelevät itseään. Tunnen yhden naisen joka änkeää aina miesten kanssa saunaan, mitä enempi miehiä sen parempi kyllä se mielestäni kertoo naisesta jotain, ihme tarve esitellä itseään...
Mieheni sanoi minulle ettei tykkäisi jos änkeäisin hänen ja kavereiden kanssa saunaan, koska se antaisi tietyn kuvan minusta, onneksi ajattelemme tästä asiasta samalla lailla.
Alkuperäiselle sen verran, että ehkä olette todellakin niin erilaisia ja loppujen lopuksi niinhän me ihmiset olemme. Niinkuin täälläkin näkee, että joillekin asia on enempi kuin ok ja sitten taas jotkut kuten minä ei voi millään ymmärtää...
Toivottavasti saatte asiat kuntoon!