Minäkin olen jostain lukenu, en kyllä yhtään muista mistä tosta meetvurstista että ei ole kypsää lihaa ja edellisessä raskaudessa en sitä syöny "raakana" eli pizzassa ja lämpösissä voileivissä söin enkä nytkään syö. Vau'kirjan vauvan odotus-kirjasessa on hyvä lista ruoka-aineista joita tulisi välttää esim. raaka liha (palvattu, graavattu, tartar) . Ja Suomessa kissoista noin 1% kantaa toksoa joten raa'asta lihasta ja huonosti pestyistä kasviksista sen tosiaan helpommin saa. Vaikka neuvolassa niistä kissoista vauhkotaan vähän liikaa. Esikoista kun odotin terkkari kirjoitti lähetteen verikokeisiin josta katottiin toi tokso jota en ole sairastanut. Myös keskenmenon jälkeen multa otettiin kaikki mahdolliset testit ja myös tietty se tokso enkä edelleenkään sitä ollut sairastanut. Koko elämäni olen kissojen kanssa ollut tekemisissä, nyt en kyllä sitä laatikkoa putsaile ollenkaan. Olen ennenkin lukenut että Italiassa tota toksoa esiintyy enemmän maaperässä kun Suomessa ja sen takia siellä ei niitä mansikoita saa syödä. Ja eikös Ranskassa myös testata tokso joka kuukausi? Ite en syö vältettäviä ruoka-aineita, minusta Suomessa on aika lyhyt lista mitä pitää välttää.