Alkuperäinen kirjoittaja juu:http://www.mll.fi/?x34302=10407396
Kiitos linkistä, siitä oli iso apu erääseen koulutehtävääni
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja juu:http://www.mll.fi/?x34302=10407396
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Olin itsekin samaa mieltä silloin,kun raahasin kahta alle 5-v.yli 2km päähän hoitoon talvipakkasessa kävellen ja sieltä sitten kiire bussiin ja töihin..lähipäiväkoti 300m,mutta oli tuolloin siellä paikat täynnä..Ja satun tietämään muutaman äidin,jotka tuonne veivät lapsiaan ja itse olivat kotona.Silloin se oikeasti kismitti,kun ensin vietiin eskarilainen tähän samaan taloon,jossa päiväkoti on ja sitten lähdin kahden kanssa taapertamaan hangessa kauemmas!
Nyt onneksi saatiin syksyllä paikat tuohon lähemmäs..
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Olin itsekin samaa mieltä silloin,kun raahasin kahta alle 5-v.yli 2km päähän hoitoon talvipakkasessa kävellen ja sieltä sitten kiire bussiin ja töihin..lähipäiväkoti 300m,mutta oli tuolloin siellä paikat täynnä..Ja satun tietämään muutaman äidin,jotka tuonne veivät lapsiaan ja itse olivat kotona.Silloin se oikeasti kismitti,kun ensin vietiin eskarilainen tähän samaan taloon,jossa päiväkoti on ja sitten lähdin kahden kanssa taapertamaan hangessa kauemmas!
Nyt onneksi saatiin syksyllä paikat tuohon lähemmäs..
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja juu:miksi valtion pitäisi maksaa hoitopaikat varakkaammille, joilla on onni käydä töissä, ja saada rahaa, mutta köyhän lapset olisivat ulossuljettuja tästä?
seuraavaksi voimme lakkauttaa koulut köyhiltä jne.
Tässä olisikin hyvä säästöidea, kielletään peruskoulu työttömien ja kotonaolevien lasten vanhemmilta, koska voivathan he samalla opettaa lastaan kun kotona kerran makaavat.
Ja säästöä tulisi valtavasti!
Tai päätetään, että ilmainen kouluruoka koskee vain työssäkäyvien vanhempien lapsia, kotona olevien ja työttömien lapsethan voisivat käydä kesken päivän kotona ruokailemassa, onhan heidän vanhemmillaan aikaa tehdä ruokaa ja samalla lapset saisivat laatuaikaa yhdessä vanhempiensa kanssa.
en nyt lähtis vertaamaan oppivelvollisuutta ja sitä että lapsi alle kouluikäisenä pitää päästä hoitoon, mikä on siis järjestetty sitä varten että vanhemmilla olisi mahdollisuus käydä töissä .
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:lapsi vieraantuu kun ei pääse päiväkotiin... just joo... jos ei olis pakko olla töissä, olisin erittäin mielelläni kotona lapsen kans, ja käyttäisin sitten vaikka itse sitä päiväkodinpihalla leikkimässä itse vahtien heidän ulkoiluaikaan.
![]()
Kuule, ei sulla ole sinne mitään asiaa silloin. Se on päiväkoti, ei leikkipuisto minne kotiäippä voi tuoda tenavansa saamaan leikkikamuja.
Ja itse alkuperäiseen aiheeseen; aikamoinen tietämättömyys paistaa läpi kyseisen blogin kirjoittajasta. Sekä kotiäitiys-fanaattisuus. Pisteet siitä, että kehtaa suoltaa kaiken omalla naamallaan, vaikka taatusti hänelle nauretaan.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Niin paistaa sunkin tekstistä. Fakta on se että lapsia ei pitäisi niiden tehdä jotka niitä ei jaksa hoitaa ja kasvattaa. Se päiväkotikaan kun nyt ei ole tae että lapsista kasvaa tasapainoisia aikuisia. En ole kotiäiti-fanaatikko, mutta mikä sinä olet arvostelemaan toisen mielipidettä. En siis naura kenellekkään, mutta en kyllä ymmärrä miksi lapsi pitää viedä hoitoon jos oma äiti tai isä on kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:lapsi vieraantuu kun ei pääse päiväkotiin... just joo... jos ei olis pakko olla töissä, olisin erittäin mielelläni kotona lapsen kans, ja käyttäisin sitten vaikka itse sitä päiväkodinpihalla leikkimässä itse vahtien heidän ulkoiluaikaan.
![]()
Kuule, ei sulla ole sinne mitään asiaa silloin. Se on päiväkoti, ei leikkipuisto minne kotiäippä voi tuoda tenavansa saamaan leikkikamuja.
Ja itse alkuperäiseen aiheeseen; aikamoinen tietämättömyys paistaa läpi kyseisen blogin kirjoittajasta. Sekä kotiäitiys-fanaattisuus. Pisteet siitä, että kehtaa suoltaa kaiken omalla naamallaan, vaikka taatusti hänelle nauretaan.
Niin paistaa sunkin tekstistä. Fakta on se että lapsia ei pitäisi niiden tehdä jotka niitä ei jaksa hoitaa ja kasvattaa. Se päiväkotikaan kun nyt ei ole tae että lapsista kasvaa tasapainoisia aikuisia. En ole kotiäiti-fanaatikko, mutta mikä sinä olet arvostelemaan toisen mielipidettä. En siis naura kenellekkään, mutta en kyllä ymmärrä miksi lapsi pitää viedä hoitoon jos oma äiti tai isä on kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Niin paistaa sunkin tekstistä. Fakta on se että lapsia ei pitäisi niiden tehdä jotka niitä ei jaksa hoitaa ja kasvattaa. Se päiväkotikaan kun nyt ei ole tae että lapsista kasvaa tasapainoisia aikuisia. En ole kotiäiti-fanaatikko, mutta mikä sinä olet arvostelemaan toisen mielipidettä. En siis naura kenellekkään, mutta en kyllä ymmärrä miksi lapsi pitää viedä hoitoon jos oma äiti tai isä on kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja Annaleena:kommentteihin missä minua nimitellään tyhmäksi, kouluja käymättömäksi, koti-äitifanaatikoksi ja että kehtaan kuvallani esittää mielipiteitäni niin kysyn kehtaisitteko te kuvallanne esittää tuollaisia edm. nimittelyä sisältäviä kommentteja...
ei ole mistään kotiäiti-fanaattisuudesta kysymys, Tarpeeton päivähoito ensimmäisessä osassa kirjoitan että molemmilla vanhemmilla on lapsestaan hoitovastuu ja että vanhemmat voisivat vuorotella lapsen hoidossa.
vieras: vastustan päivähoitoa yleensäkin eli olen lapsen kotona hoitamisen kannalla
Alkuperäinen kirjoittaja Annaleena:vieras: pyydän sinua ystävällisesti lukemaan tuon Tarpeeton päivähoito ensimmäisen osan niin näet ettei ole kyse "kotiäitifanaattisuudesta"
vanhempien vuorottelulla lapsen hoitamisessa tarkoitin sitä että vuorollaan toinen vanhemmista on töissä ja toinen vanhemmista hoitaa lasta
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Niin paistaa sunkin tekstistä. Fakta on se että lapsia ei pitäisi niiden tehdä jotka niitä ei jaksa hoitaa ja kasvattaa. Se päiväkotikaan kun nyt ei ole tae että lapsista kasvaa tasapainoisia aikuisia. En ole kotiäiti-fanaatikko, mutta mikä sinä olet arvostelemaan toisen mielipidettä. En siis naura kenellekkään, mutta en kyllä ymmärrä miksi lapsi pitää viedä hoitoon jos oma äiti tai isä on kotona.
Mä olen valinnanvapaus-fanaatikko. En kannata mitään pakkojuttuja, kannatan valinnanvapautta. Tässä tapauksessa kannatan subjektiivista päivähoito-oikeutta ja jokaisen perheen oikeutta valita itse se juuri heille sopivin tapa.
En ymmärrä, miten jaksaminen liittyy asiaan. Varhaiskasvatus, lapsiryhmän jäsenyys ja ikätoverit antavat parhaimmillaan paljon lapselle, eikä sitä korvaa edes se, että kotona on jaksava äiti tai isä. Ennen sanottiin, että lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä - nykyään jotkut ovat sitä mieltä, että siihen riittää vain äiti ja isä.
Ja niiden kohdalla, jotka eivät jaksa, on kaksi vaihtoehtoa: lapsi jää kotiin jaksamattomien vanhempien kanssa, tai lapsi menee päiväkotiin missä saa ulkoilut, ruokaa, yms sen varhaiskasvatuksen lisäksi. Se vaihtoehto, että jättäisi lapset kokonaan tekemättä jos ei jaksa, ei ole mikään vaihtoehto, kun lapsi on jo maailmassa! Se on vaihtoehto vain keskustelupalstoilla: "mitäs teit lapsii jos et jaksa itte niitä hoitaa". Ilmeisesti joillain on aikakoneet, jolla palata ajassa taaksepäin ja jättää lapset tekemättä jos ei jaksakaan enää, esimerkiksi muuttuneen elämäntilanteen tai lapsen erityisvaikeuksien vuoksi.
Tietämättömyys paistaa läpi silloin, kun esim. todetaan että pääseehän lapsi päiväkotiin, samaan tuttuun paikkaan, sitten kun vanhemmat taas työllistyvät työttömyytensä jälkeen. Jos pääsee, niin kiva juttu, mutta todennäköisesti ei tule pääsemään. Yleensä nuo kommentit tulevat ihmisiltä, joilla ei koskaan ole ollut omaa lasta päivähoidon piirissä.
Alkuperäinen kirjoittaja allekirjoitin.:Onko se nykyajan joku trendi et ihan pakko saada se lapsi, mut kun syntyy niin tajutaankin et hei, sehän onkin pakko hoitaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:Alkuperäinen kirjoittaja allekirjoitin.:Onko se nykyajan joku trendi et ihan pakko saada se lapsi, mut kun syntyy niin tajutaankin et hei, sehän onkin pakko hoitaa?
En mä tiedä ketään joka tekisi niin. Tämäkö oli sun argumentti tähän keskusteluun?
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Alkuperäinen kirjoittaja äitee:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja juu:miksi valtion pitäisi maksaa hoitopaikat varakkaammille, joilla on onni käydä töissä, ja saada rahaa, mutta köyhän lapset olisivat ulossuljettuja tästä?
seuraavaksi voimme lakkauttaa koulut köyhiltä jne.
Tässä olisikin hyvä säästöidea, kielletään peruskoulu työttömien ja kotonaolevien lasten vanhemmilta, koska voivathan he samalla opettaa lastaan kun kotona kerran makaavat.
Ja säästöä tulisi valtavasti!
Tai päätetään, että ilmainen kouluruoka koskee vain työssäkäyvien vanhempien lapsia, kotona olevien ja työttömien lapsethan voisivat käydä kesken päivän kotona ruokailemassa, onhan heidän vanhemmillaan aikaa tehdä ruokaa ja samalla lapset saisivat laatuaikaa yhdessä vanhempiensa kanssa.
en nyt lähtis vertaamaan oppivelvollisuutta ja sitä että lapsi alle kouluikäisenä pitää päästä hoitoon, mikä on siis järjestetty sitä varten että vanhemmilla olisi mahdollisuus käydä töissä .
älä ole tyhmä. lapsen oppimiskyky määräytyy hyvin pitkälle juuri varhaislapsuudessa.
kouluiässä ne tärkeät hermoyhteydet on jo luotu.
jos joku on uupuneen äidin karjunnassa tai huudossa ensimmäiset 7 vuotta, tai pelkästään telkkarin edessä, toki koulussa voidaan paikkailla, on erityisopetusta ym. mutta periaatteessa lapsen oppimiskyky määräytyy varhaislapuudessa.
ja ei en kuvittele että kaikki kotiäidit huutavat tai istuttavat lapsiaan telkkarin edessä vain, mutta helkkarin raskasta on hoitaa pieniä lapsia ilman mitään tukea kuten suojessa joutuu. valtio ei tue verotuksellisesti kuten muualla maailmassa,
lasten osapäivähoitoa paheksutaan, muualla tottakai äidit vievät lapsensa hoitoon 3-4-vuotiaana, siis leikkikouuluun, vaikka olisi ainoa lapsi ja äiti kotiäiti.
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:Itse olen hoitanut lapset kotona kolme vuotiaaksi saakka, koska mielestäni pienen lapsen paikka on kotihoidossa ja mieluiten omien vanhempien luona. Ymmärrän hyvin, että taloudellisesti tämä ei ole kaikille mahdollista vaikka yhteiskunta tukeekin pienten lasten kotihoitoa kotihoidontuen muodossa. Se tuki on kuitenkin melko pieni.
Yli kolme vuotiaan lapsen taas mielestäni on hyvä olla päivähoidossa jossain muodossa, vaikka itse vastustan myös heidän kohdallaan 10h hoitopäiviä, olivat vanhemmat sitten töissä tai kotona nuoremman lapsen kanssa. Mutta lyhyemmän hoitopäivän suomat edut ovat ihan kiistattomia leikki-ikäisen kehityksessä.
Siksi en tule alekirjoittamaan adressia subjektiivisen päivähoidon vastustamisesta. vaikka mielestäni sitä oikeutta voisi rajata koskemaan esim osapäivähoitoa perheillä, joissa toinen vanhemmista on kotona (yhtä lailla työttömänä kuin vanhempainvapaalla).
Kunnallisessa päivähoidossahan on nytkin maksuluokat koskien päivähoitoa, jonka kesto on 7-9h, 5-7h ja alle 5h. Kotonaolevien vanhempien lasten osalta voisi ajatella että tuo yli 7h rajattaisiin kokonaan pois ja suositus olisi alle 5h hoitoaika ja vain perustellusta syystä hoitoaika voisi olla 5-7h. ja työttömille tulisi taata osapäivähoidon muuttaminen kokopäivähoidoksi heti kun työllisyystilanne paranee.