stressaavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ansku3

Vieras
Olen menossa sairaalaan pieneen operaatioon ja minulle tehtiin jo pari kuukautta aiemmin selväksi, etten saa olla raskaana tämän aikana. Olemme käyttäneet ehkäisynä kondomia tämän ajan, mutta nyt kuukautiseni ovat kuitenkin myöhässä. Tarkkaa kierron pituutta en tiedä, koska en ole pitäny siitä sen kummempaa kirjaa, mutta mielestäni kuukautisten olisi kuitenkin pitänyt jo alkaa. Kaikenlaisia oireitakin on... Onko muille käynyt niin, että kun oikein odottaa kuukautisia, niin ne jäävät pois tai hieman myöhästyvät pelkästään stressaamisen takia? Itse olen jo melkein viikon odottanut kuukautisia ja huomaan kokoajan tutkiskelevan itseäni ettei vaan olisi mitään raskausoireita. Olenko siis ehkä vain tehnyt itselleni hallaa. Oli tarkoitus jo perjantaina käydä testi ostamassa, mutta ajattelin vielä odottaa koska kierron pituudesta ei ole tarkkaa tietoa... Huomenna on kyllä pakko uskaltaa marssia apteekkiin jos ei vielä ole alkanut...

Sen verran vielä jatkan, että olen kärsinyt nyt pari päivää huonosta olosta. Ruoka ei pysy kunnolla sisällä vaan tulee lähes ripulina ulos ja on pientä kuumetta. Normaalisti jos olen menossa esim. työpaikkahaastatteluun, niin jännitän niin kovin, että silloin on vastaavanlaista oirehdintaa. Luulin ensin, että olen saanut vatsaflunssan, mutta jännitänköhän/odotankohan vain niin kovin kuukautisia, että se alkaa jo oirehtia näin. Tuo sairaalassa tehtävä operaatio on siis PAKKO tehdä nyt, joten en oikeasti saisi olla raskaana!

eipä sitä oikein muuten tiedä asian laitaa, kun testaamalla... eli marssippa nyt apteekkiin ja hae r-testi.

Olet varmaan stressannut tulevaa leikkausta jo vähän aikaa? Tällöin hormonitoiminta häiriintyy ja kiertoon tulee häiriöitä. Käy lukemassa toi ihan ensimmäinen ketju - Tietoisku Lauran kirjoittamana- siinä avataan tää asia hyvin!

Tsemppiä leikkaukseen!

Saat varmaan nopeemman ja varmemman vastauksen, jos meet nyt vaan yliopiston apteekista hakee testin. Ihan yleistä taitaa tosin olla, että menkat myöhästyy stressin takia ja sun keho näyttää muutenkin reagoivan stressiin aika voimakkaasti. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Juu, kyllä kaikki selviää kun testin tekee, mutta ku ei tahdo uskaltaa :( Tiedän, että jos olen raskaana niin edessä on sen keskeytys. Operaatiota ei voida muuten tehdä ja koska se on kuitenkin pakko tehdä oman terveyteni takia, niin en voi olla raskaana.

Ja kiitos tuosta tietoisku vinkistä. Olin juuri ennen ovulaatiota juhlimassa jonka seurauksena sain kolmen päivän krapulan, joten tämä sai jo toivomaan, että ovulaatio olisi siirynyt ;) Mutta kyllä minä kerään rohkeuteni ja teen testin heti kun ehdin apteekkiin, toivottavasti jo huomenna!

En sitten ehtinyt apteekkiin, kun kuukautiset alkoivat tiistaiaamuna. YES!! :) Vuoto on ollut vaan ihmeellistä. Kamalan tummaa ja sitä tulee normaalia nihkeämmin, on jotenkini paksumpaa ja välillä tulee pieniä klönttejä ja "hiutaleita". Arvioini mukaan kuukautiset tulivat noin viikon myöhässä. Vuoto näyttää niinkuin veri olisi ollut jemmassa jossain sisällä sen ajan ja nyt tulee "vanhana" ulos ;) En tiedä miksi on vähän omituista, mutta pääasia että en ole raskaana ja pääsen leikkaukseen :)

Yhteistyössä