Stressaatteko, jos lapsen kaveri tulee kylään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Siis...Mä stressaan sitä, kun joku lapsen koulukaveri tulee kylään. Mä jotenkin pelkään, että se lapsi ei viihtyis meillä ja olen koko ajan huolissani, että onko sillä mukavaa jne. Onko muilla samanlaista??? Jos on, niin mikähän auttaa siihen omaan olotilaan. Ois kiva ottaa joskus rennosti....

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Siis...Mä stressaan sitä, kun joku lapsen koulukaveri tulee kylään. Mä jotenkin pelkään, että se lapsi ei viihtyis meillä ja olen koko ajan huolissani, että onko sillä mukavaa jne. Onko muilla samanlaista??? Jos on, niin mikähän auttaa siihen omaan olotilaan. Ois kiva ottaa joskus rennosti....

Mä olen joskus stressannut, mutta onneksi osasin lopettaa sen :) Siis ihan turhaan menee energiaa ja aikaa tuollaiseen pohtimiseen. Kyllä lapset itse leikkinsä keksivät. Jos vieras ei viihdy - sille ei sitten mitään voi. Yleensä mahdollisuuksien mukaan laitan jotain hyvää välipalaa lapsille, muuten en vieraille lapsille ohjelmaa järjestä. Riitatilanteisiin yms. toki puutun, jos näen aihetta tai riita paisuu isoksi. Siis rennolla otteella ja tilanteen mukaan :)

En mä siitä stressaa että viihtyykö vieras lapsi meillä, mutta jotenkin en osaa samaan aikaan tarttua noihin tavallisiin kotihommiini. En tiedä miksi, mutta en osaa luontevasti touhuilla omiani jos meillä on vieras.

Joskus on tullut tätäkin asiaa stressattua, mutta eipä enää =). Yhden tytön kanssa meidän tytöllä syntyi aina älytön hulabaloo, joten sitä vähän stressasin, etteivät pistä kämppää ylösalaisin.

Silloin kun kaverit rupesi pyörimään meillä niin silloin vähän stressas, ja mietin kans että viihtyykö se nyt vai ei...
Nyt annan niiden olla ihan rauhassa -eivät kaipaakaan että höösään ja tuputan ruokaa yms.
Ruokaa syödään perheen kesken jos ei erikseen olla sovittu että syö meillä.
Jos on napostelumieli niin tarjoan porkkanoita/omenalohkoja tms. Harvemmin keksiä tai karkkia, ku ei tiedä jos toiset vanhemmat ei tykkää että lapsille annetaan makeaa.

Joskus pitää vieraille muistuttaa että kotiinlähtöaika on. Jotkut lapset yrittävät sanoa että äiti on luvannu olla esim 8an asti! Silloin teen selväksi (nätisti ;) ) että meillä vieraat lähtee 7ltä. Osa lapsista kun ovat tosi myöhään kylässä, eivätkä vanhemmat soita heitä kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:

Uskomatonta, joku muukin on samanlainen kuin minä. Teksti suoraan mun kynästä :D
Serkkuja pitäis ottaa yökylään tässä joskus ja mä pelkään, etteti ne viihdy ja aina, jos on ekaluokkalaisen kavereita kylässä, niin sama homma. Kai siihen tottuu... toivottavasti!

Yhteistyössä