Ärsyttääkö sinua kaveri joka nähdessänne keskittyy lähinnä vain lapsiensa huomiointiin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";28722858]Pian kaksivuotias.[/QUOTE]

Eli aika pieni vielä. Kaverillasi on hankala tilanne kun 2 v. pitää huomioida ja 7 v. pitäisi pärjätä vähemmällä, mutta ei ole kovin kivaa kun 2 v. huomoidaan eikä 7 v. ollenkaan.

Oletteko te aikuiset koskaan kahdestaan missään, vai onko kaverin lapset aina mukana?
 
Jos kyse on ekaluokkalaisesta niin silloin ärsyttäisi minuakin. Ihan eri asia kyllä 2-v. kanssa.
Minua ärsyttää kauheasti silloin kun soitan kaverilleni ja hän puhuu aina samaan aikaan lapsille ja antaa jotain neuvoja tyyliin "älä tee sitä", "älä tee tätä"... Meidän keskustelusta silloin ei tule kyllä yhtään mitään...
 
Juuri tällaisen takia lakkasin pitämästä yhteyttä ulkomailla asuvaan ystävääni. Jos soitin hänelle, silloin harvoin kun hän suvaitsi vastata, suurimman osan puheluajasta hän puhui lapselleen. Jos tapasimme, tuo lapsi ei voinut hetkeäkään leikkiä yksin, vaikka kyse ei ole pienestä lapsesta. Itsellänikin on kaksi lasta, heidät olen opettanut että kun olen puhelimessa, saavat sen verran odottaa vuoroaan kunnes puhelu päättyy.
Tuo ystävä on aina aiemminkin ollut aika itsekeskeinen, nyt hänen ajatusmaailmansa on sentään sen verran laajentunut että siihen mahtuu lapsi ja mies, mutta mitään muuta ei mahdukaan ja mikään muu ei häntä aidosti kiinnosta.
 

Yhteistyössä