Sterilisaation jälkeen raskaaksi?

Onko kellä kokemuksia että olisi tullut sterilisaation jälkeen raskaaksi?
Minulle on puoli vuotta sitten tehty sterilisaatio ja nyt ei oo menkkoja kuulunut,pientä tiputteluvuotoa oli pari päivää sitten.
Muita oireita ei ole ollut,ei ole kyllä aiemminkaan ollut kun olen raskaana ollut.
Niin silloinkin oli vain pientä tiputteluvuotoa kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
 
Tieädn ainakin yhden, jolla laitettiin klipsut munajohtimiin ja tuli siitä huolimatta raskaaksi. Jos munajohtimet on katkaistu, niin silloinhan munasolut eivät pääse kohtuun asti. Jos asia vaivaa, soita neuvolaan tms tai tee testi. En tiedä, miten sterilisaatio mahdollisesti vaikuttaa hormonitasapainoon, ei oletettavasti mitenkään??!
 
gerbeera
Sterilisaatio ei vaikuta hormonien toimintaan, sanoi lääkäri kun mulle tehtiin sterilisaatio synnytyksen jälkeisenä päivänä. Mutta muakin mieityttää raskaaksi tuleminen. Mulle laitettiin klipsit. Sekstailu aloitettin viikko synnytyksen jälkeen. Ja nyt kaksi ja puoli kk kulunut synnytyksestä...pari viikkoa sitten tuli pientä ruskeata tuhrua pikkuhousun suojaan, joka loppui samana päivänä, oli myös alavatsan kipuilemistä, joka jatkunut siitä lähtien ajoittain Pientä pahoinvointia on myös. Voisiko jo näkyäraskaustestissä viiva, jos mahdollisesti olisikin raskaana?

Olisi se "hullua" olla raskaana kun vauvakin on vielä niin pieni ja oli tarkoitus nautia ilatähtösestä täysin rinnoin. Ja oli suuniteltu kaikkea kivaa jo tulevalle vuodelle. On se niin väärin kun toiset yrittävät todella tulla raskaaksi ja eräät tulevat strilisaatiosta huolumatta raskaksi :headwall:
 
Itse epäilin kanssa olevani raskaana,soittelin joka paikkaan,neuvolaan,
terveyskek.Kaikki sanoi että se on mahdotonta.Terveydenalan ammattilaiset!!!
Soitin sitten klipsujen laittaneelle lääkärille sairaalaan.Hän sanoi että totta hemmetissä voit olla raskaana.En onneksi ollut.Pääsin heti samana päivänä naistenklinikalle jossa katsoivat ultralla,koska varsinkin kohdunulkopuolinen raskaus riski kasvaa.
Löytyi sitten kasvaimet molemmista munasarjoista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 14:33 vieras kirjoitti:
Tieädn ainakin yhden, jolla laitettiin klipsut munajohtimiin ja tuli siitä huolimatta raskaaksi. Jos munajohtimet on katkaistu, niin silloinhan munasolut eivät pääse kohtuun asti. Jos asia vaivaa, soita neuvolaan tms tai tee testi. En tiedä, miten sterilisaatio mahdollisesti vaikuttaa hormonitasapainoon, ei oletettavasti mitenkään??!
munanjohtimet voivat kasvaa yhteen uudelleen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 23:28 gerbeera kirjoitti:
Sterilisaatio ei vaikuta hormonien toimintaan, sanoi lääkäri kun mulle tehtiin sterilisaatio synnytyksen jälkeisenä päivänä. Mutta muakin mieityttää raskaaksi tuleminen. Mulle laitettiin klipsit. Sekstailu aloitettin viikko synnytyksen jälkeen. Ja nyt kaksi ja puoli kk kulunut synnytyksestä...pari viikkoa sitten tuli pientä ruskeata tuhrua pikkuhousun suojaan, joka loppui samana päivänä, oli myös alavatsan kipuilemistä, joka jatkunut siitä lähtien ajoittain Pientä pahoinvointia on myös. Voisiko jo näkyäraskaustestissä viiva, jos mahdollisesti olisikin raskaana?

Olisi se "hullua" olla raskaana kun vauvakin on vielä niin pieni ja oli tarkoitus nautia ilatähtösestä täysin rinnoin. Ja oli suuniteltu kaikkea kivaa jo tulevalle vuodelle. On se niin väärin kun toiset yrittävät todella tulla raskaaksi ja eräät tulevat strilisaatiosta huolumatta raskaksi :headwall:
voihan tuo olla mahdollista, kannattaa varmaan tehdä se testi. Imetätkö?
Itse imetin 6kk ja kuukautiset alkoi vasta 9 kk synnytyksen jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 13:49 vieras kirjoitti:
voihan tuo olla mahdollista, kannattaa varmaan tehdä se testi. Imetätkö?
Itse imetin 6kk ja kuukautiset alkoi vasta 9 kk synnytyksen jälkeen.
Mekkojen alkamattomuus ei takaa sitä etteikö voisi tulla raskaaksi, ei samoiten imetys. (Itse imetin reilun vuoden, mutta menkat alkoivat jo 3 kk synnytyksen jälkeen.)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 23:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 13:49 vieras kirjoitti:
voihan tuo olla mahdollista, kannattaa varmaan tehdä se testi. Imetätkö?
Itse imetin 6kk ja kuukautiset alkoi vasta 9 kk synnytyksen jälkeen.
Mekkojen alkamattomuus ei takaa sitä etteikö voisi tulla raskaaksi, ei samoiten imetys. (Itse imetin reilun vuoden, mutta menkat alkoivat jo 3 kk synnytyksen jälkeen.)
En tarkoittanutkaan sitä etteikö takaa raskaaksi tulemista, vaan sitä, että ei välttämätt ole raskaana vaikkei kuukautisia tulekkaan, etenkin jos vielä imettää. Imetyskin saattaa aiheuttaa pistelyä alavatsassa.
 
gerbeera
...tein raskaustestin kun oireet olivat sen kaltaiset......Onneksi testi ei näyttänyt plussaa :) helpotti.... nyt saan suunitella elämää eteenpäin viiden lapsen ja rakkaan mieheni kanssa =)
 
minun on todettava, etten tieda laitettiinko minulle klipsut vai katkaistiinko munanjohtimet.se on kyllamennyt ihan ohi korvien.minulle on uusu asia, etta sterilisaatiosta huolimatta voi tulla raskaaksi.olisihan se ihme ,jos viela tulisi raskaaksi.
 

Yhteistyössä