Sterilisaation hyvät ja huonot puolet?

Elämä on paljon tasaisempaa kuin hormonihirviöiden aikaan. Ei tarvitse muistaa muuta kuin menkkojen alkamisajankohdan. Menkkojakin voi tarvittaessa siirtää reseptilääkkeellä.
Mulla ei vuoto lisääntynyt (niin kuin jotkut väittävät vuodon lisääntyvän) yhtään siitä, mitä se oli aikaa ennen pillereitä ja muita hormonivalmisteita.
En kadu yhtään, olen erittäin tyytyväinen!
 
Katiaana
Mulle tehtiin maanantaina, en voi tietty sanoo hyviä enkä huonoja puolia, mutta ainakaa ei tarvii miettiä jatkuvaa ehkäisy pulmaa!!!!!!!!


Lääkäriltä kysyin tuosta vuoto hommasta, ja se katto mua lähinnä kuin tyhmää :eek: ...
Että miten ihmeessä se vaikuttas vuotoihin??? No, enpä viitiiny asiasta enempää kysellä....... :whistle:
 
Katiaana
Nyt on ekat menkat takana... Ja kyllä ne oli normaalit, sellaset mitkä ennenki.

Elo on täysin normaalia, kun oon lukenu palstaa ja kuullu kauhu juttuja....
Lääkäri tosin sanoi että vika on sillon korvien välissä, koska eihän yhdet nipsut voi kuukautis kierrolle mitään tehdä.. :)

No anyway... Meidän elämä ainaki parani kummasti "tällä saralla"... Siis jotain aivan uskomatonta...
 
Vieras myös
Hyvät on kaii ettei tarvitsee miettiä ehkäisyä..huonot että voi huonolla tuurilla silti tulla raskaaksi,,mulla oil toinen klipsuista irronnut ja on tulossa klipsuvauva
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 14:54 Vieras myös kirjoitti:
Hyvät on kaii ettei tarvitsee miettiä ehkäisyä..huonot että voi huonolla tuurilla silti tulla raskaaksi,,mulla oil toinen klipsuista irronnut ja on tulossa klipsuvauva
eikä, onko tollanen yleistä??

mä en missään tapauksessa halua lisää lapsia!!!

 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 19:19 nelli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 14:54 Vieras myös kirjoitti:
Hyvät on kaii ettei tarvitsee miettiä ehkäisyä..huonot että voi huonolla tuurilla silti tulla raskaaksi,,mulla oil toinen klipsuista irronnut ja on tulossa klipsuvauva
eikä, onko tollanen yleistä??

mä en missään tapauksessa halua lisää lapsia!!!

Tuskin on kovin yleistä.. :


tässä sivulla (lopussa) taulukko

http://www.poliklinikka.fi/?page=5927272&id=8187366
<br><br>
 
vieras myös



eikä, onko tollanen yleistä??

mä en missään tapauksessa halua lisää lapsia!!!
Tiedän muutaman mun lisäksi kun on käynnyt näin ei kovin yleistä järkytys kuitenkin !


http://www.poliklinikka.fi/?page=5927272&id=8187366

[/quote]
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 23:25 vieras myös kirjoitti:
eikä, onko tollanen yleistä??

mä en missään tapauksessa halua lisää lapsia!!!
Tiedän muutaman mun lisäksi kun on käynnyt näin ei kovin yleistä järkytys kuitenkin !


http://www.poliklinikka.fi/?page=5927272&id=8187366

[/quote]


Täysin 100% on pitää jalat ristissä. :wave: <br><br>
 
Mulle tehtiin sterilisaatio Joulukuussa.
Helpottunut olo kun ei tarvi muistella pillereitä, (kierukat ei pysyneet paikalla.) Siepitkin alkaa tasaantua..
Mulla munanjohtimet poltettiin ja katkottiin, aikas luikero saapi olla että läpi menee. Sitä en tiedä onko lekurista kiinni kummalla tavalla tekee operaation. Huonoja puolia en ole vielä keksinyt, mieheni mielestä parhaita etuja on et, seksi halut tuli takas... =)
 
Mitä kautta te haitte operointiin?
Myö ollaan miehen kanssa mietitty tätä vihtoehtoa kaksosten jälkeen vaikka ollaan nuoria, koska mulle ei käy mitkään hormoonipitoset ehkäsyt, kierukat ja kumien kaa tulee ihottumaa...Kaikki tämä alkoi synnytyksen jälkeen :(
Nyt kokeilussa 6kk ollu Cerazette-pillerit mutta tiputtaa koko ajan.

Tekeekö yksityiset vaikka alle 30v ja alle 3 lasta?

Sorge jos urpoja kysymyksiä!
:snotty:
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 16:03 Steppis80 kirjoitti:
Mitä kautta te haitte operointiin?
Myö ollaan miehen kanssa mietitty tätä vihtoehtoa kaksosten jälkeen vaikka ollaan nuoria, koska mulle ei käy mitkään hormoonipitoset ehkäsyt, kierukat ja kumien kaa tulee ihottumaa...Kaikki tämä alkoi synnytyksen jälkeen :(
Nyt kokeilussa 6kk ollu Cerazette-pillerit mutta tiputtaa koko ajan.

Tekeekö yksityiset vaikka alle 30v ja alle 3 lasta?

Sorge jos urpoja kysymyksiä!
:snotty:

tekee kait. 3 lasta pitää olla tai 30v ikä. ei kait siinä kun vakuuttaa ne hyvin että ette todellakaan tule katuma päälle.

niin joo, teillä ei 3a lasta, eli sä et voi saada, entäs sun mies? oiskos se jo 30v?<br><br>
 
Steppis!
Kriteerit on joko 30V. tai 3 lasta.
Menet neuvolan lääkärille ja pyydat lähetteen.
Jos kunnalla on maksu sitoumus yksityiselle, pääset nopeempaa.
Kunnallisella voipi olla jonot pitkiä.
Multa lääkäri kyseli olenko varmasti sitä mieltä että en halua enään lapsia.
Operaatio on nopea, jos ei ole mitään ihmeellistä pääset samana iltana kotiin.
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 19:08 minde kirjoitti:
Steppis!
Kriteerit on joko 30V. tai 3 lasta.
Menet neuvolan lääkärille ja pyydat lähetteen.
Jos kunnalla on maksu sitoumus yksityiselle, pääset nopeempaa.
Kunnallisella voipi olla jonot pitkiä.
Multa lääkäri kyseli olenko varmasti sitä mieltä että en halua enään lapsia.
Operaatio on nopea, jos ei ole mitään ihmeellistä pääset samana iltana kotiin.

steppiksellä on vain 2 lasta.
 
Niin, kaksi suloista nassikkaa :)

Pitää menä lekurille vielä hiilostaan eikö ois mitään muuta mahista. Tota Comb systeemia vois ajatella sitten kanssa. Tylsää vaan kun verenpaineet ja maksa-arvot nousee joka ikisestä ehkäsystä, paitti kortsusta =)

Ja oikeessa ne lekurit on että kandee olla aivan varma, mekin ollaan alta 30 ja tiedä vaikka halutaan jo ens vuonna iltatähti vaikka just nyt nää tuplat on sopva määrä :whistle:
 
Mulle tehtiin strilisaatio kuopuksen synnytyksen yhteydessä, kolmas lapsi kyseessä mutta ikää alle 30. päivä päivältä olen vaan varmempi, että ratkaisu oli oikea. Sairaalasta pääsin kotiin seuraavana päivänä, niinkuin muutenkin olisin synnytyksen jälkeen päässyt. Negatiivisiä puolia ei ole vielä vastaan tullut.

Totta, mikään ehkäisy ei ole 100%, sylissä 7kk ikäinen kuparikierukkavauva.

 
Olin tänään just jälkitarkastuksessa ja menin sterilisaatiojonoon.
Rajat on tosi tiukat, joko 30-v tai 3 lasta. Täällä Tampereella jono on 2-3 vuotta, lähempänä kolmea.
Me ei myöskään voida käyttää hormonaalista ehkäisyä. Kuparikierukka ei mulle sovi ja kortsuista tulee miehelle jotakin kutinaa.
Patentex Ovalea ollaan käytetty. Siitä tulee mulle noin viikon kestävä limainen vuoto. Mikään ei siis oikein kunnolla käy. Kurjaa.
 
mappi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 23:24 Myyra kirjoitti:
Olin tänään just jälkitarkastuksessa ja menin sterilisaatiojonoon.
Rajat on tosi tiukat, joko 30-v tai 3 lasta. Täällä Tampereella jono on 2-3 vuotta, lähempänä kolmea.
Me ei myöskään voida käyttää hormonaalista ehkäisyä. Kuparikierukka ei mulle sovi ja kortsuista tulee miehelle jotakin kutinaa.
Patentex Ovalea ollaan käytetty. Siitä tulee mulle noin viikon kestävä limainen vuoto. Mikään ei siis oikein kunnolla käy. Kurjaa.
Mitäs miehen sterilointi? Yksityisellä maksaa n.300-400 e, eli huimasti vähemmän kun naiselle. Meillä mies on nyt jonossa kunnalliselle ja ymmärsin, että puolisen vuotta on jonotusaika. Ja miehelle sterilointi on muutenkin helpompi ja kivuttovampi tehdä.
 
onneksi en tehnyt
Mietin aikoinaan minäkin serilisaatiota. Olin 30 v, lapsia 2. Mieskin oli, just menty naimisiin ja mietitty miehen kanssa ettei haluta enää lapsia, miehellä ei ollut omia lapsia eikä hän halunnut. En minäkään, omat lapset kun oli jo isoja koululaisia.

Kävin yksityisellä. Naislääkäri oli mielestäni epäasillinen ja tirkuva. Kyseli, että olenko varman: entäs jos vielä kohtaat miehen ja haluat hänen kanssaan lapsia.
Vastasin tympääntyneenä että olen juuri mennyt naimisiin , siis kohdannut sen miehen, enkä halua lapsia.
Lähete kirjotettiin.
Varauduin pitkään jonotukseen.
Ei mennyt kuin hujaus, kun sain kirjeen sairaalasta: olin saanut ajan , en itse toimenpidettä varten vaan jotain alkututkimusta, mutta siis sterilisiaatio häämötti ihan parin kuukauden sisällä tapahtuvaksi.

Mietin muutaman päivän.
Peruin ajan.
Totesin, etten ole vielä sittenkään valmis niin totaaliseen toimenpiteeseen. Se olisi niin lopullista. Uunituoreelle siipalle sanoin, että meistä kahdesta sinä olet se, joka ehdottomasti ei halua lasta; mene itse sterilisaatioon, minä en siihen valmis vielä ole. Lapsia en silti halunnut, ei ollut siis mitään vauvahaavetta.
Miehen kanssa ei tästä ikinä enää puhuttu, mies ei ottanut tätä sen koommin puheeksi.

Kului noin 7 vuotta.
Erosimme.
Meni muutama aika, vuosi tai kaksi tai jotain.
Tapasin "uuden" miehen.
Juteltiin: meillä molemmilla on lapsia aiemmasta liitosta, mitään kotileikkiä ei ole tarve leikkiä jsa lapsia alkaa väsäämään, ikääkin kun jo mukavasti.

Jotakin napsahti "vanhan " päässä - kummallakin siis - ja kas niin tuolla touhuaa iloinen puuhakas iltatähti

:heart: =)

Ei kaduta yhtään, että tuli ero, sterilisaatio jäi tekemättä ja tämän upean miehen tapasin ja tenava tuli tehtyä.
:heart: :wave:
 
Tulin nyt vasta uudelleen kurkistamaan tänne.
mappi: Ei kuulosta pahalta tuo hinta. Mies on vaan alle 30 vielä. Jonolappu tuli ja se onkin vaan 4kk-vuosi.Ovat saaneet purettua jonoa näköjään hyvin.

Vaikeahan tämä päätös on. Varsinkin tällaiselle, joka on joskus ollut lapseton. Sain aikoinaan tuomion sairaalasta, etten koskaan tule saamaan luomusti lapsia. No, kaksi noita tuossa silti jo on. =)
Yksi syy mulla on lääkitys. Joudun syömään monenmoista myrkkyä juuri iskeneeseen sairauteen. Yksi terve tuli niistä huolimatta, emmekä halua tuplata enempää.
Mutta on nämä lopulliset päätökset aika isoja juttuja.
Jos joskus ero tulee, saapahan mieheni edes yrittää uutta lasta. Itse olen sairas lopun elämääni. Tylsä juttu.
 
poju 03
Hei nyt esitän hiukan ehkä tyhmältä kuulostavan kysymyksen , mutta onko tuo klipsuilla tehty sterilisaatio yhtä lopullinen kuin tavallinen sterilisaatiokin vai onko se purettavissa jos joskus siihen halua tuntee?

Kiitos kovasti jos joku viitsii minua asiasta valaista :)
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 08:34 poju 03 kirjoitti:
Hei nyt esitän hiukan ehkä tyhmältä kuulostavan kysymyksen , mutta onko tuo klipsuilla tehty sterilisaatio yhtä lopullinen kuin tavallinen sterilisaatiokin vai onko se purettavissa jos joskus siihen halua tuntee?

Kiitos kovasti jos joku viitsii minua asiasta valaista :)
juu voipi perua klipsuilla tehdyn, mutta vain yksityisellä. ja nekin kuulemma tekevät aika sitkaasti. kunnalliset ei enää tee.
 
poju 03
Kiitos Katiaana Vastauksesta :)

Onko sinulla mitään tietoa paljon suunnilleen tuo klipsujen poisto voisi tulla maksamaan yksityisellä? ( ihan tulevaisuutta varten tiedusten hiukan)

Ja suostuuko kunnalliset kuitenkin laittamaan klipsut? Vaikka poiston sitten hoitaisikin tahtoessaan yksityisellä vai tarviiko klipsut myös laitattaa yksityisellä?

Kiitos sinulle jo etukäteen vastauksesta :) :flower:
 

Yhteistyössä