Sterilisaatio mietteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana

Vieras
Olemme mieheni kanssa useasti keskustelleet että kaksi lasta on hyvä määrä ym. Meillä on yksi lapsi ja odotan toista. Aloin viikonloppuna puhumaan taas jos vaikka sit synnytyksen yhteydessä olis mahdollista saada sterilointi että jos sen sit teen. Mies vain hymähti että tee mitä haluat. Kysyin sit suoraan haluaako hän jossain vaiheessa sitten vielä lisää lapsia ja hän sanoi kyllä. Nyt olen aika sekaisin tunteitteni kanssa. Itse en osaa sanoa haluanko vai en vaikka vielä viime viikolla olin ihan varma.

Onko muilla ollaut samanlaisia mietteitä ennen sterilointia vai pitäisikö mun unohtaa nyt ainakin tältä erää koko homma? :/

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
no tossa teidän tilanteessa mä unohtaisin koko homman tässä vaiheessa, kyllä sen ehtii sitten myöhemminkin tekemään, kun on sata varma, että ette niijtä lapsia enää halua.

Tätä peesaan, unohda nyt se sterilisaatio ainakin vuodeksi, pariksi jos et ole varma, se kun on melko peruuttamaton toimenpide.

Ollaan 31 ja 33. Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja luulin tuntevani mieheni. Raskaudet ovat mulle olleet vaikeita ja lisäksi meillä on ollut 4 keskenmenoa. Olemme usein puhuneet että jos ja kun tämä raskaus menee loppuun asti se on meidän viimeinen... Nyt olen sitten ihan sekaisin omien ajatuksieni kanssa.

en tekisi.Elämässä voi tapahtua ihan mitä vain.Vaikka ero.Silloin sinä et saa lasta enää,miehesi kyllä.Älä aseta siihen varaan että 8v yhdessä.Joten älä tee.Elämä voi tehdä teidän perheessä voltin vaikka 2v päästä kun perhekkin kasvaa,stressiä myös sitä myöten

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Ollaan 31 ja 33. Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja luulin tuntevani mieheni. Raskaudet ovat mulle olleet vaikeita ja lisäksi meillä on ollut 4 keskenmenoa. Olemme usein puhuneet että jos ja kun tämä raskaus menee loppuun asti se on meidän viimeinen... Nyt olen sitten ihan sekaisin omien ajatuksieni kanssa.

No mutta se että ei tee sterilisaatiota ei tarkoita että automaattisesti kuitenkin tekisitte lisää lapsia. Monesti ajatus lopullisuudesta on niin iso asia että vaikka mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei ikinä enää lapsia lisää tee, ei silti halua sulkea sitä ovea kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:

No mutta se että ei tee sterilisaatiota ei tarkoita että automaattisesti kuitenkin tekisitte lisää lapsia. Monesti ajatus lopullisuudesta on niin iso asia että vaikka mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei ikinä enää lapsia lisää tee, ei silti halua sulkea sitä ovea kokonaan.
juuri näin. tota sterilisaatiota tehdessä kannattaa olla sata varma, että niitä lapsia ei enää halua

mikä hätä sul 31v tehdä sterilisaatio,ihan hullu ajatus.Eipä ukkokaan pal välitä jos hymähtää ja sanoo senkus teet.Kysynkin näin miksi juuri sinä menet? miksi ei miehesi? kysyppä häneltä vaikka leikkimielellä menisikö sterilisaatioon? Tiedän jo vastauksen EI MENE.Ei olisi 33v valmis taatusti ajattelee jos kumminkin...vaikka sattuu jotain.

Kiitos mielipiteistänne!

Enkä on parempi miettiä vielä muutama vuosi ja katsella elämää eteenpäin. Sitä vain jäi vähän ihmettelemään miksei mies ole aikaisemmin ilmaissut mielipiteitään. Ja tosiaan minä olen häneltäkin kysynyt menisikö hän steriloitavaksi ja vastaus oli ehdoton ei, siksi tämä onkin jäänyt mun "murheeksi". Aihe on ollut mietteissä kun ystäväpariskunnan (saman ikäisiä, kaksi lasta) mies kävi steriloitavana viime vuonna.

Yhteistyössä