Stepperi

mie
Onko kellään kokemuksia stepperistä monestikko viikossa olis hyvä käyttää? Tällä hetkellä olen tehnyt kolmesti viikossa 20minuuttia. Onko liian vähän? Kiinteyttääkö hyvin paljonko pitäisi stepata jos meinaa laihtua? Ja minkälainen on hyvä ruokavalio? vinkkejä teiltä jotka olette onnistuneet ei olisi enää kuin neljä tai viisi kiloa mutta tuntuvat olevan tiukassa! :\| :)
 
Mimmi62
Mä aikoinaan melkeimpä joka ilta jonku aikaa kun vaikka katsoin telkkaa, mutta sitten kuulin et se kasvattaa kauheesti pohkeita niin lopetin kun mulla muutenkin on paksut pohkeet, en sitten tiedä...
 
janinainen
ei tarvii pelätä et liikaa pohkeet kasvaisi,stepperi kiinteyttää tehokkaasti lähinnä reisiä ja takamusta. Itse steppailen 4-5 kertaa viikossa 20-30 min ajan tempoa ja painopistettä vaihdellen,kyllä tehoaa! :D
 
Reetta-Liina
Mä teen stepperi treenin 3-6 kertaa viikossa. 35-85min/krt.. Vähän riippuu miten jaksaa. En itseasiassa tiedä onko siitä edes mitään hyötyä yksistään. Mutta "samalla vaivalla" sitä polkee stepperiä ja lukee, kuin makais sängyssä ja lukis.. Ei ainakaan pohkeet ole kahdessa vuodessa kasvanut yhtään (päin vastoin pari senttiä tainneet kaventua). Reidet mulla on muutenkin "dominoivat" Baletti harrastuksen myötä, mutta ei nekään kai stepperin takia ole "paisuneet".. "Steppailut" kannattaakin aloittaa lyhyillä sarjoilla, vaikka 20min pätkissä, niitähän voi tehdä useammankin kerran päivässä vaikka kahdesti, jos siltä tuntuu. Itse aloitin 15-20minx2 3krt/vk. Kerro miten kehityt. Olis kivaa kuulla myös muiden kuulumisia tästä aiheesta.

Syke mittari kannattaa ottaa mukaan treenaukseen, niin saa tietää, että pysyy oikeella syke alueella. Se motivoi muutenkin. Siis ainakin minua. Ne viisi kiloa, mitkä pitäisi karistaa on minullakin tiukassa. Kyllähän stepperillä saa kaloreita kulumaan, kun sitä vain jaksaa tarpeeksi "jauhaa"..

 
naatti
Ostin kans stepperin ilaman säätömotiskaa,mut se notkistuu noin 10min polkemisen kautta.Oon tehnyt 20min sarjoja päivittäin ja joskus jos intoa on piisannut,niin ½h jaksoja.
Mä koen et se on kätevä laite , varsinkin jos on pikkusia lapsia ja ei pääse lenkille ym
Mä valitsen telkkarista hyvän kanavan ja alan polkeen tai pistän videot päälle! Suosittelen kaikille joilla liikunta jää vähiin =)
 
Phyllis
mää löysin eilen vähän vahingossa "köyhän miehen stepperin" :whistle: Aloin tekeen illalla punttitreeniä, enkä päässyt käymään pikalenkillä ennemmin, niin aloin vain juosta paikallani samalla kun katoin telkkaria ;) Siinä hölkätessä totesin miehelle, että mitäs minä stepperillä, kun paikallaan juoksu ja sen perään punttitreeni ajavat saman asian.

Mutta multa löytyykin pienoiskuntosali kotoa (käsipainot, tanko ja siihen painoja, jättipallo ja jumppakuminauha) ;)
 

Yhteistyössä