Stepper Viikkopino1

Pitihän sitä munkin vielä ilta polkaisut heittää.
20min, 1200ask, 170kcal Yllättävän helpolta tuntui B)
Mun saldo viikolle 34 on:
2h 2min - 7100 askelta - 981kcal
Toivottavasti ens vko on jo helpompi. Tsemppiä kaikille =)
 
Ei mulla tuu lihakset kipeeks vaikka polkis raskaimmalla (tai siis niin olen tehnytkin muutamaa kertaa alusta lukuun ottamatta).. Kai se on ihan hyvä ettei lihakset tule kipeeks, mutta olis se kiva, kun tuntuis edes jossain (siis jälkeenpäinkin).

Miten teillä muilla on tuon asian laita??
 
Vko 34 saldo
3 harjoituskertaa yhteensä 1h 36min, 5712 askelta, 815 kcal

Tästä on hyvä jatkaa. Eilen kävin juoksemassa n.5km lenkin joten tälle illalle suunnittelin kevyttä steppailua n.30min alhaisella sykkeellä. Tarkoituksena tehdä jonkinmoinen "palauttava" harjoitus..
Illalle tosin tulee tietysti vielä kävelylenkki, mutta tyttö lähtee mukaan, niin osa matkasta mennään tytön tahtiin. Sitten kun suostuu vaunuihin istumaan, niin pääsen kävelemään reippaammin. Tuolle lenkille pituutta tulee 4-5km ja aikaa menee heh, n.2h =) Kaikki männynkävyt ja kivet on kuitenkin pysähdyttävä tutkimaan..

Ei minullakaan jalat tule kipeiksi tuosta steppailusta, mutta pitkän harjoituksen huomaa ehkä selvimmin jos seuraavana päivänä lähtee juoksemaan. Silloin yleensä tuntuu jalat väsyneemmiltä kuin esim. lepopäivän jälkeen. Siksi pyrin välttämään juoksulenkkiä heti pitkän steppailun jälkeisenä päivänä. Palautuminen on myös tärkeää, sen kun vaan malttaisi pitää mielessään ;)
 
Toi voi kyllä hyvin pitää paikkaansa, että juostessa sitten huomaa sen väsymyksen jaloissa. Ite kun ei paljon juoksentele, niin ei ole tullut ajatelleeksi sitä sellaista väsymystä lihaksissa.
 
Viikko 35:
27-08-07
Kävely 2: 1h 50min - 560kcal - 118bpm 61%
Twist 11: 20min - 175kcal - 1100askelta - 133bpm 69%

Muuta:
Laitan tähän nyt sitten kaikki muutkin. Stepperi treenit lasken erikseen yhteen ja kävely lenkit (jne.) erikseen. Ja yritän pysyä aiheessa kuitenkin ja lihavoida vain Twist treenit.

Twist treenit yhteensä viikolla 35:
20min - 175kcal - 1100askelta

Muu liikunta yhteensä viikolla 35:
1h 50min - 560kcal

Liikunta yhteensä viikolla 35:
2h 10min - 735kcal
 
Alkuperäinen kirjoittaja riksu77:
27.8.07 15min. 522askelta, 72kcal. Käsipainojen kans heiluin samalla ku polin.
Toi käsipainojen kans polkeminen kuulostaa hyvältä! Minkä painoiset puntit sul on ja onks ne olleet sinusta hyvän painoiset? Jos itsekkin innostuisi kokeileen =)
 
27.8 30min, 1713 askelta, 244 kcal, 121 bpm
Tarkoituksella tein tuollaisen matalan sykkeen treenin 5km kävelylenkin päätteeksi.
Illalla sitten aloin katsoa salkkareita ja menihän siinä frendit myös hyvässä putkessa :)
2.treeni
53min, 3050 askelta, 435 kcal, 134 bpm

Tänään sitten onkin lepopäivä stepperin suhteen. Koiratkin ajattelin juoksuttaa pyörällä, niin ei tarvitse kävelemäänkään lähteä :kieh:

Käsipainot on kyllä hyvä lisä tuohon steppailuun, tulee samalla vaivalla käsillekin töitä. Ja sykettä nostaa mukavasti myös. Itselläni on 1,5kg painot, saisivat kyllä olla hiukan painavammat. Nuo on joskus aikoja sitten hankittu, enkä ole uusia saanut aikaiseksi ostaa..
 
Niin - noi painot on vähän kakspiippunen juttu. Mulla painot 3kg ja 5kg. Ja se treeni mitä ylävartalolle niillä teen ei sovellu stepperin kaveriksi. Ainakin raskaammilla painoilla ja pienillä toistomäärillä pitää kiinnittää huomiota siihen vartalon asentoon ja se ei passaa stepperin kanssa.

Itsellä se painojen nostaminen ei ole sopinut stepperin kanssa, vauhti hidastuu, vaikka sykkeet nouseekin. Kokoajan pitää muistaa polkea kohtuu vauhdilla, pitää hyvä ryhti, jännittää vatsalihaksia. En mitenkään pystyisi siihen oikea oppista punttien nostelua lisäämään. :(

Taas kevyemmillä painoilla (0,5-1kg) se voisi onnistua, mutta silti mulla menisi se semmoiseksi heilumiseksi. Ja nivelet vois olla kovilla, jos ei pysty liikettä hallitsemaan alus loppuun asti. Se ryhti painojen nostossa on kuitenkin tärkeää sen suhteen, että treenin saa kohdistumaan oikeaan lihakseen.

Itse lähinnä miettinyt noita stepperi juttuja painojen kanssa, että tekee rankkaa polkua, sitten pitää tauon, jolloin voi nostaa sarjan ja taas polkee. Jos haluaa koko yläkehon sarjan yhdistää stepperiin, tulis mulla olee varmaan sellainen, että täysillä polkua - sarja käsillä - polkua sarja toisella lihas ryhmällä - polkua jne. Sillai kuntopiirin tyyppisesti, mutta vain käsiä ja jalkoja. Noo eihän se stepperi treeniä sinänsä enää olisi.

Noo nää oli mun ajatuksia tuosta.
 
Jaa, että mitäkö sitä syö ;) .

Noo lähinnä jotain tällaista. Kasvispainotteinen ruokavalio - ei punaista lihaa - ei mitään eettistä syytä, vaan ihan vatsan toiminnan takia. Kanaa kyllä ja kalaa. Välillä on salaatti päiviä: tonnikala, juusto, kana, tai ihan vain raastesalaattia - siihen salaattikastiketta tai purkki kermaviilidippiä.

Leipää syön harvemmin nykyään - se oli ennen mulle addikti - tosin ruisleipä, vaaleeta noin kerran kuussa. Puuroa noin 4kertaa viikossa, joko aamiainen tai lounas tai illallinen. Siihen tietty marjoja.

Ennen laitoin leivän päälle mielettömät määrät kurkkua, tomaattia, salaattia, ituja, paprikaa jne. Mutta nyt sen on jäänyt. Eli leipä ja levite 30% oivariini balansia.

Yleensä nää pääruuat, joita syön 1-2kertaa päivässä "normaalia" hieman pienemmän annoksen. Pääruokana mulla usein on, broilerin ohuita filee pihvejä, lohta - joskus perunoita tai täysjyvä riisiä. Harvemmin pastaa, silloinkin ruis tai kaura. nyt löysin proteiini pastaa - se oli tosi ihana uus juttu - en tosin vielä ole maistanut.

Jos teen keiton, niin yleensä valmiiseen keittopohjaan: mitä pusseja löytyy kaupasta. Siihen pari perunaa, paprika, coctail suolakurkkuja muutama, tomaattia, sipulia jne jne. Se muuttuu yhdessä päivässä sitten sosemaiseksi - jota sitten syön parina päivänä, loput pakkaseen. Saatan tehdä myös risoton tyyppistä - kasviksista tuoreista ja pakasteista, joskus lisään kanaa joukkoon. Yrttejä ja mausteita käytän myös.

Jogurttia noin 1prk päivä. 2hedelmää: omena, banaani, viinirypäleitä. Kahvin kanssa n. 4kuppia viikossa - elovenan voimakaura keksi 30g. Yritän myös joskus saada leivän kanssa kalkkuna/broileri leikettä, mutta nykyään useammin ne jää kauppaan, kuten se leipäkin.

Aura on mun heikkous, sitä syön kaksi kertaa kuussa 150g pussin, joko keiton lisukkeena tai lämpimässä leivässä tai pizzassa. Jäätelöä näin kesäisin tullut syötyä ehkä 6kertaa kuussa. Noin 1krt vk 100g irttareita tai 1 Jim patukka.

Nykyään ihan parasta nopeaa pikalounas einestä on saarioisten kana keitto. Se on niin hyvää! Samoin varrasleipä tai kumina näkkärit: niitä tosin syön harvoin. Juomana lähinnä lidlin vesi - sitä menee noin pullo päivässä. Tomaatteja, kurkkua, porkkanoita, paprikaa menee pelkiltään. Ja punakaalia tai kukkakaalia myös.

Se mitä teen väärin ettei paino putoa on siideri, vaikka aina kuivaa tai laittia. Kesällä näki paljon kavereita terassilla niin siinä meni pari päivän mittaan. Huom! Mulla ei niitä lapsia vielä ole.

Tässäpä näitä. Mutta olen sellainen kausiluontoinen syöjä. Kulutan jonkun ihanan ruuan loppuun muutamassa tai jopa parissa kuukaudessa. Sitten löydän jotain uutta ihanaa ja vanha jää. Mutta pääpiirteissä syön mielestäni terveellisesti. Tosin viime aikoina proteiinin saanti on huolestuttavasti vähentynyt ja siihen on nyt tartuttava.
 
28.8.07 13min. 410askelta, 56 kcal. Mun käsipainot on ihan "kotitekoset". Aika kevyet,mut silti sen verran et tuntuu jossain. Ei ainakaan mulla ole mitenkään vaikeeta painojen kans polkee, tasasta rytmiä vaan. Syömisistä sen verran et syön ihan kaikkee ja ihan liikaa :)
 
27-08-07
Kävely 2: 1h 50min - 560kcal - 118bpm 61%
Twist 11: 20min - 175kcal - 1100askelta - 133bpm 69%
29-08-07
Twist 12: 30min - 395kcal - 1600askelta - 142bpm 73%

Muuta:
Liian rankka treeni. Viis minuuttia taukoja ja palautuminen, ei laskettu aikaan. Piti tehdä treeni nyt, kun illalla tuskin kykenen. Mun kisu (19,5v) piikitetään tänää iltapäivällä. Aika kovilla sykkeillä ja olisko viel pisin treeni mitä täl twistillä tehnyt.


Twist treenit yhteensä viikolla 35:
55min - 570kcal - 2700askelta

Muu liikunta yhteensä viikolla 35:
1h 50min - 560kcal

Liikunta yhteensä viikolla 35:
2h 40min - 1130kcal[/quote]
 
30.8 1400 askelta, 27 min, 200kcal

Kävin aamulla juoksemassa n.4km lenkin, siksi maltoin mieleni ja steppasin alle 30min. Vastusta tosin kieritin 1,5 kierrosta tiukempaan ja tuntuihan tuo jo jossain =)

Syömisistä kyseltiin.. Itse en myöskään syö punaista lihaa. Olen ollut syömättä jo n.13v. ei vaan maistu. Kanaa ja kalaa syön ja rehuja. Muuten ihan normaalia ruokaa. Herkut on minulle joko on tai off. Helposti ryöstäytyy käsistä, olen aina ollut todella perso makealle ja siksi on helpompi kieltäytyä kokonaan esim. karkista ja varsinkin suklaasta (jokunen keksi päiväkahvin kanssa kylläkin) kun koittaa hillitä makeanhimoa kun sen päästää irti ;)

Tuolla herkkujen poistolla ja katsomalla muutenkin mitä suuhuni laitan, laihdutin viime syksynä n. 7kg.. Muutama kilo jäi vielä vaivaamaan. Mutta ne lähtevät, jos lähtevät. Liikun muutenkin suht paljon, siksi ehkä pitäisi syödä enemmänkin, että aineenvaihdunta "heräisi", mutta jotenkin huomaan että useina päivinä menee vain aamupala ja lämmin ruoka, illalla ehkä omena/jugurttia ja muroja. Eli ruokapuoli on kaikkea muuta kuin järkevää...Proteiinin saannista puhumattakaan :whistle:
 
Joo, mä huomaan että syön tosi vähän nykyään. Jotenkin outoa, kun ennen mä pystyin vain puputtamaan koko illan. Jotenkin tuo liikunta tuonut sitä "kylläisyyden" tunnetta mukanaan. Nyt kun pitkän tauon jälkeen tuntuu taas että polvet kestää.

Tuo herkuttelu tuntuu mullakin olevan aika kausittaista, nyt taas pariin päivään en ole herkkuja syönyt. Tulee muuten helposti se makea-suolainen-makea .. ähky. Eli jos herkuttelen (suolaista tai makeaa) niin eri päivinä. Nyt en ole kahvitellutkaan, enkä siis keksitellytkään.

Tulin kipeeksi eilen, kun oltiin mökillä kisun luona. Siellä kuusi tuntia tuulessa ja sateessa. Tänään sitten stepperit väliin kurkkukivun ja palelun ja nuhan vuoksi. Huomenna taas tai lauantaina, kattoo nyt mikä olo on..

Häkkyrä, millaa stepperi sulla on?
 
31.8 50min, 2813 askelta, 400kcal, 137bpm

Nyt syke pysyi helposti yli 125, kun väänsin vastusta tiukemmalle. Ja askeleitakin tuli pari sataa vähemmän kuin maanantaina samassa ajassa.

Ensi viikolla en varmasti steppaile yhtään, äiti tulee kylään ja aloitan samaan syssyyn työt :) Sain siis osa-aika hommaa, mutta kun on 2v. melkein ollut kotona, niin siitä on hyvä aloittaa. Ja tytön hoitapaikkaan totuttaminen myös.. Voi olla kiireinen viikko tiedossa..


Miilla kyseli tuosta stepperistä. Se on siis ihan perusmalli käsituilla ja pienellä näytöllä. Tilasin sen netanttilasta n. 1,5v. sitten. Kun halvalla sai niin oli pakko hankkia ;) Nitisee ja natisee välillä niin ettei tv:tä kuule, mutta ihmeen tukevaa mallia silti on. Varmasti on jonkin verran kevyempi polkea kuin twist-malli, mutta niitä ei silloin noin halvalla saanut mistään, niin tuohon sitten oli tyydyttävä. Vastuksen säätö on portaaton, nyt on ehkä paria kierrosta vajaa kaikkein jäykimmällä. Tuolla jäykimmällä olen joskus kokeillut, niin se on jo niin jäykkä että koko painollaan molemmilla jaloilla saa painaa että askel menee maahan saakka..

Laitan tämän viikon saldonkin tähän, kun en tiedä koska seuraavaksi koneelle ehdin.

Vkon 35 saldo Stepperillä 4kertaa, 2h 40min, 8976 askelta, 1279 kcal

Muu liikunta: n.10km kävelyä, 4km juoksua, 5km pyöräilyä
Tänään vielä juoksua 4-5km, huomenna ratsastustunti ja kävelylenkki 3-5km

Viikonlopun jatkoja kaikille! =)
 
Siis noissa steppereissä on ihan miljoonasti eroja. Tossa just kattelin polarin harjoitus ohjelmiani kahden-kolmen vuoden takaa. Vuodenkin takaa mulla 30min treenissä mennyt 170kcal vähemmän, kuin nyt. Mut silloin tuntui se treeni jossain. Vaikka toi mun hobbyn stepperi raskaimmalla (millä mä poljen) tuntuu raskaammalta, niin ei sit kuitenkaan seuraavana päivänä tunnu missään. Ei tästä mitään selvää saa, mut...

Tosta Häkkyrän jutusta tuli vaan mieleen, ettei näitä tuloksia sillai voi vertailla. Se on kiinni niin niin niin monesta asiasta, että miten treenaa. Pääasiahan on että treenaa. Ja teidän kanssa on mukava treenata.

Meinasin tänään(kin) pitää lepopäivän, mutta sitten kun käväsin täällä, niin ajattelin sen sauna treenin kiepasta tässä.

(äääää mitä selitystä ) Taidan pukee sykemittarin päälle, heittää BB koneeseen pyörii ja sit vaan stepperin päälle. hip hei.
 
Viikko 35
27-08-07
Kävely 2: 1h 50min - 560kcal - 118bpm 61%
Twist 11: 20min - 175kcal - 1100askelta - 133bpm 69%
27-08-07
Twist 12: 30min - 395kcal - 1600askelta - 142bpm 73%
01-09-07
Twist 13: 20min - 180kcal - 1150askelta - 144bpm 74%
Twist 14: 20min - 160kcal - 1050askelta - 137bpm 71%


Muuta: Twist 13 jälkeen.
Tosi iisi treeni. Ei siis tuntunut missään. Vaan poljin, en kytännyt yhtään askeleita, kaloreita tai aikaa (mitä nyt sen verran, ettei sauna mennyt ohi. Sykkeet tosi korkealla, vaikkei siltä tuntunut. Tosi outo olo nyt.

Muuta: Twist 14 jälkeen.
Piti sit viel illal vetää yks kiekka. Siivosin saunan jälkeen ja se raikkaus meni siinä, että nyt suihkun kautta petiin kattelee BB:tä.


Twist treenit yhteensä viikolla 35:
1h 35min - 910kcal - 4900askelta

Muu liikunta yhteensä viikolla 35:
1h 50min - 560kcal

Liikunta yhteensä viikolla 35:
3h 20min - 1470kcal
 
3 vkoa yhteens 14 treeniä
4h 50min - 2530kcal - 14.500askelta

Viikko 33 5 treeniä 1h 25min - 655kcal - 4150askelta
Viikko 34 5 treeniä 1h 50min - 965kcal - 5450askelta
Viikko 35 4 treeniä 1h 35min - 910kcal - 4900askelta

Muuta:
Kahteen viikkoon mahtuu sitten 2kävely lenkkiä.
Yhteensä: 2h 25min 815kcal.
 

Yhteistyössä