Sertralin ollut minulla lääkkeenä. Ei mitään ongelmia seksin kanssa
samalla tavalla halut kuin ennenkin - tai oikeastaan enemmän, koska aloitin lääkityksen synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja ennen lääkitystä ei kyllä tullut seksi mieleenkään. Ei ole tehnyt tunteettomasti, pystyn itkemään ja nauramaan normaalisti. Hysteeriset itkukohtaukset ja masennuksen syvät kuopat on helpottaneet ja nyt loppuneet lääkityksen ja terapian avulla. Ei ole ollut itsetuhoisuutta tms. Ongelmia lääkityksen kanssa.
Söin lääkkeitä noin puoli vuotta, jonka jälkeen lääkitys lopetettiin. valitettavasti mulla kävi niin, että masennus uusi, kun jouduin todella vaikeaan työtilanteeseen. Tuolloin lääkitys aloitettiin pitkällä tähtäimellä uudestaan 10 mg/vrk. Nyt lääkitystä ei lopeteta heti, koska masennus on uusinut ja saattaa olla, että jos lopetetaan ja aloitetaan uudestaan monta kertaa lääkitys ei enää tehoakaan. Aluksi lääkityksen aloittaminen oli vaikeaa. Nyt suhtaudun siihen niin, että se on kuin mikä muu lääke tahansa, mitä ihmiset joutuvat syömään. Olen onnekas, kun olen selvinnyt vaikeasta ja toistuvasta masennuksesta näin lievällä lääkityksellä. Ainoa kysymysmerkki mulle on ylipaino. Masennus nosti painoa, mutta jotenkin tuntuu että sen pudottaminen on lääkityksen kanssa hankalampaa kuin ilman. Tosin psykiatrin mukaan tällaista vaikutusta ei pitäis olla. Aluksi lääkityksen aloittamisen jälkeen paino tosin putosi reippaasti.