SPR:n kontti, oikea aarrekauppa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

roista

Vieras
Miten muilla paikkakunnilla toimii kontti? Meillä täällä rovaniemellä kontista on tullu ihmisten viimeinen lahjoituspaikka. Sinne huolitaan vain kaikki priima tavara ja ne myydään tai siis yritetään myydä niin kalliilla eteenpäin ettei ne mene kaupaksi koskaan. Vaihtelua ei saada ja varastot täynnä jonka vuoksi sinne ei saa tavaroita lahjoittaa. Ideana ja lahjoistukohteena arvostan, mutta täällä rovaniemellä tästä kontista ei jää ollenkaan hyvä kuva ja siksi kiinnostaakin tietää onko se muillakin paikkakunnilla samanlainen vai onko täällä vain huonosti asiat?

Rovaniemeltä olen myös ja olen huomannut saman. Konttiin viedään vain paskaa, jota ei ekologisista syistä kipata roskiin. Se kuorma kirpparilta, joka ei mennyt kaupaksi. Se kasa, jota ei kukaan huolis eikä kehtais kellekään edes tarjota.

Veikkaan myyjien perkkaavan kaikki huippujutut itselleen... Kallis paikka ja täynnä törkyä.

Älä lahjoita Konttiin yhtään mitään! Näin miten erään Kontin takapihalla työntekijät heittivät hyväkuntoista tavaraa jätelavalle.

Kuten edellä sanottiin, olen myös kuullut kuinka MYYNTIKUNTOISTA tavaraa heitetään pois jos on väärä aika, esim. talvivaatteita kesällä. Tämäkö on kierrätystä? Miksei työntekijät otai niitä itselleen?

Läheinen on töissä kontissa. Saavat LAVOITTAIN lahjoituksia, kaiken sen myyminen on täysin mahdotonta. On pakko perata "parhaat päältä" ja myydä ne pois. Huonommat heitetään jätteeseen. Pitävät kyllä jatkuvasti esim. näitä muovipussipäiviä (kassillinen vaatetta tiettyyn hintaan), että saisivat uudelle tavaralle tilaa.

Toisaalta saavat massoittain p*skaa, tavaraa jota ihmiset eivät viitsi itse viedä kaatopaikalle. Ja niistähän syntyy sitä kulua myös ihan kivasti, kun ei niiden hävitys ilmaista ole.

Myyjät ei saa ostaa päältä/ottaa/varata MITÄÄN mikä konttiin tulee lahjoituksena. Kaikki menee suoraan myyntiin, ja vasta kun ne on esillä myymälässä, voi henkilökuntakin niitä ostaa niinkuin asiakkaatkin. Näinhän ei ole ollut ainakaan esim. punaisella ristillä, jossa henkilökunta vei parhaat päältä ja myi parempia tiskin alta ainakin vuonna nakki.

Lopuksi, kontin perimmäinen tarkoitus on saada _kerättyä rahaa avustuskohteisiin_. Kontin myymälän pyörittäminen vie rahaa, ihan niinkuin muidenkin yritysten. Niiden kustannusten jälkeen pitäisi jäädä sitä rahaa vielä niille avustuskohteillekkin. Lisäksi kontti työllistää esim. pitkäaikaistyöttömiä, nuoria joilla elämänhallinta vinossa yms, antaen heille mahdollisuuden päästä työelämään ja sen normeihin kiinni. Ei siis ole tarkoitus lahjoittaa asiakkaille kaikki tavara mahdollisimman halvalla, vaan ihan tienata niillä myynneillä sitä avustusrahaa. Toki asiakkaatkin hyötyvät, onhan ne tavarat kuitenkin halvempia kuin uutena kaupassa ja sieltä tosiaan voi tehdä niitä aarrelöytöjäkin.

Turun kontissa mm.

vauvan bodyt 1-2€, nuppipalapelit 1-2€, sitterit 8-10€, kirjat 1-3€, helmituotteet (lasten merkkivaatteet) alle 10€.

Ei minusta pahoja hintoja, etenkin kun olen yleensä hyödyntänyt esim. -50% päivät.

Turun Kontista ostettua ja bongailtua:
Nahkatakki (Onlyn suht uus malli) 5e, ehjä ja toimiva vauvojen kävelytuoli 3,5e, Meandi housut ihan priimakuntoiset 1e, paljon uudenveroista vaatetta lapsille ja aikuisille 1-3e/kpl

Minä en ole töissä Kontissa mutta erään avustusjärjestön vapaaehtoistyössä kirppiksellä kyllä.

Se paskan määrä mitä ihmiset lahjoittavat, on jotakin aivan uskomatonta. Ihan oikeasti, jos vaate on siinä kunnossa että et kehtaisi antaa sitä suoraan jollekin ihmiselle, älä myöskään tuo sitä lahjoituksena hyväntekeväisyyteen. Kun niitä homeelle haisevia, kellastuneita, tahraisia vaatteita joiden saumat kiertävät ja ratkeilevat ei osta kukaan. Sen sijaan jätekulut kasvavat kun omat roskat kuskataan lahjoituksena kirppikselle... Aika paljon puolikuntoista lahjoitetaan eteenpäin päihdeongelmaisille, asunnottomille jne, mutt<a riittävää määrää jakelukanavia ei ole mahdollisuutta järjestää. Eikä ole mitään järkeä että ratkeilleet, rikkinäiset lakanat kuskataan ensin meille, josta me ne lajittelemme ja sen jälkeen raahaamme eläinsuojelujärjestölle. Myös säilytystilojen puute on ongelma. 20 vetoketjutonta talvitakkia vie oikeasti todella paljon tilaa. Samoin 6 jätesäkillistä rikkinäisiä lakanoita odottamassa eteenpäin vientiä.

Meillä eivät myyjät tietääkseni ota itselleen mitään, ellei se ole jo päätynyt myyntiin ja silloinkin hinta on sama kuin muillakin asiakkailla. Se, kukan siitä tavarasta maksaa, ei ole oleellista vaan se, että sitä rahaa niistä saadaan.

...olen ollut töissä ko. firmassa. Se on uskomatonta kuinka paljon rikkinäisiä ja myyntikelvottomia lahjoituksia tulee on uskomatonta. esimerkki. Kerran eräs mies lahjoitti 4 kpl vaatetta; kysyin oliko ehjiä puhtaita. -Kyllä. Tarkastuksessa löytyi jokaisesta tahra tai reiä. Että näin. Hinnoittelu on vaikeaa, ehdottomasti tavara liikkuisi nopeampaa halvemmalla.

älkää lahjoittako konttiin mitään! suurin osa lentää roskiin lahjoituksista ja vain parhaat menee myyntiin. täyttä huijausta koko roska...

Niin, suurin osa lahjoituksista kun vaan on siinä kunnossa, että se kelpaa vain roskiin. Vai ostaisitko sinä esim. housuja, missä on verta, edellisviikon oluet (mitkä jo käyneet vatsalaukussa) ja yhtä vanhat makkaraperunat? (Ja samassa jätesäkissä muiden vaatteiden kanssa). Hieman kärjistetysti tämä, mutta valitettavasti ihmiset tuovat lahjoituksena myös ne tavarat mitä eivät itse viitsi viedä kaatikselle, koska se maksaa. Ja kyllä se Kontille myös maksaa se jätehuolto.

Ainakin Espoossa kierrätyskeskuksissa on ns. ilmaisosasto, josta siis saa hakea tavaraa ilmaiseksi. Sinne laitetaan tavarat jotka on vähän rikki tai muuten ei mene kaupaksi. Ja sieltä kyllä haetaan kiljuen kaikki (paitsi ehkä kirjat)

Yhteistyössä