Spiritismi

  • Viestiketjun aloittaja Doomed
  • Ensimmäinen viesti
Kokeiltu on joskus, eipä mitään tapahtunut. :D

Mites muuten, mitä siihen oikeesti tarvitaan lasin lisäksi? Tarviiko olla joku oikea alusta? Kun meillä oli vaan sellanen paperi mihin oli piirretty numeroita ja kirjaimia, piirrettiinkin ne varmaan siihen ihan miten sattuu. :D
Ja miten sen muutenkin kuuluu edetä?

Enää en ehkä kokeilisi, ei niin paljoa kiinnosta enkä todellakaan usko koko juttuun... :whistle:
 
TÄÄLLÄ OHJEET
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 16:03 Karussa kirjoitti:
Kokeiltu on joskus, eipä mitään tapahtunut. :D

Mites muuten, mitä siihen oikeesti tarvitaan lasin lisäksi? Tarviiko olla joku oikea alusta? Kun meillä oli vaan sellanen paperi mihin oli piirretty numeroita ja kirjaimia, piirrettiinkin ne varmaan siihen ihan miten sattuu. :D
Ja miten sen muutenkin kuuluu edetä?

Enää en ehkä kokeilisi, ei niin paljoa kiinnosta enkä todellakaan usko koko juttuun... :whistle:
Tästä löytyy ne ohjeet!

http://www.apinat.fi/forum/8/2072/

Selaat vähän ales päin niin sieltä ne silmiin osuu ;)

Oli tuolla muuten se sama juttu, viimenen kompastu rappusissa ja kuoli.
 
Älkää leikkikö #&%?$!* kanssa

Itse saan yhteyden henkiin hyvän kautta mutta häiritsen vain silloin kun niillä on asiaa,itse olen saannut moneen itsarin tehneeseen yhteyden ja vastauksen miksi teki niin.mutta tämän teen hyvän kautta en käytä #&%?$!* misään vaikka se olisikin helpompi ja nopeempi konsti.
 
Tässä kans
Spiritismi
Spiritismi on yhteydenottamista kuolleisiin/henkiin. Se on hyvin vaarallista, sillä henget voivat suuttua sinulle. Olen kuullut tapahtumista missä ihmisiä on kuollut koska alkoivat pelata spiritismiä. Useat ovat seonneet täysin. Itsekin meinasin. Eli siis spiritismillä voi ottaa yhtetyttä henkiin, hyviin että pahoihin. Jotkut väittävät että se joka liikuttaa lasia pelin aikana on #&%?$!*, mutta ihan yhtä hyvin se voi olla demoni, metsänhenki, tavallinen henki, pelaajan käsi tai vaikkapa naapurin Erkki joka kateellisena siitä ettei päässyt peliin mukaan ampuu lasia ritsallaan... mutta meillä se ei toiminut. Henkiä ei välttämättä ollut silloin paikalla. Tai sitten se ei vain toimi. Mutta tässä ohjeet spiritismilaudan tekoon jos haluatte kokeilla, mutta muistakaa ettei sillä saa alkaa leikkiä!



1. Kirjoita sileälle paperille, esim. leivinpaperille, aakkoset. Ihan kauhean tiiviiseen ei kannata kirjoittaa, eikä kauhean pienellä. Ehkä semmoinen 3cm rako kirjainten välissä. Alareunaan voi sitten kirjoittaa numerot 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0.

2. Keskelle lautaa piirretään ympyrän sisään pentagrammi. Ympyrän toiselle puolelle "Kyllä" ja toiselle "ei".

3. Sitten tarvitset läpinäkyvän, ei kauhean painavan, lasin. Lasi pistetään pentagrammin päälle. Lasin päälle pistät sitten etu- ja keskisormesi. Kynttilät tuovat mukavasti tunnelmaa, joskaan ne eivät ole pakollisia.

4. Voit aloittaa "pelin" kysymällä esim "onko täällä ketään". Lasin pitäisi tällöin ruveta liikkumaan, sikäli että henkiä on paikalla. Yleensä niitä on.

5. Sitten voitkin kysellä mitä huvittaa. Helpointa henkien on vastata semmoisiin kysymyksiin, joihin sopii vastaukseksi joko kyllä tai ei. Mutta kyllä ne sanoillakin osaavat vastata, tietenkin, mutta aina lauseista/sanoista ei tule kovin järkeviä.

6. Kun haluat lopettaa pelin, kysy siihen ensin lupaa. Jos vastaus on "ei", kannattaa yleensä odottaa vähän aikaa, ja kysyä sitten uudestaan. Ja yleensä ne kyllä antavat luvan lopettaa, jos kauniisti pyytää. Enkä nyt tiedä, tapahtuisiko siitä hirveää vahinkoa, vaikka lupaa ei saisikaan, ja silti lopettaisi.

Ja ihan oikeasti, ei sen tarvitse tapahtua yöllä. Päivällä se on ihan yhtä helppoa.

Jotkut ihmiset väittävät, että henget ovat ruvenneet siirtelemään tavaroita pelin yhteydessä, mutta koska itselleni ei näin koskaan ole tapahtunut, muutamaa kenties sattumaa lukuun ottamatta, en halua ottaa siihen sen enempää kantaa. Ja jos ensimmäistä kertaa on pelaamassa, kannattaa varautua siihen, että se ei välttämättä onnistu. Pelaajien pitää uskoa siihen, että lasi kyllä rupeaa likkumaan, ja helpointa se on aluksi semmoisten ihmisten kanssa, jotka ovat joskus siinä onnistuneet. Toisilta se käy helpommin kuin toisilta, ja toisia ihmisiä henget "tottelevat" paremmin kuin toisia.


Emme ota vastuuta mahdollisista mielenterveysongelmista, joita spirismi voi aiheuttaa. Suomi on vapaa maa mutta olemme varoittaneet teitä


Mutta mikä on pentagrammi?
 
Voiko oikeasti jotakin äiti-ihmistä kiinnostaa kokeilla??? Enpä kyllä itse riskeeraisi mielenterveyttäni, kun en ole vastuussa siitä vain itselleni :eek: Jotain rajaa tähän "mun on koettava kaikki ja enemmän" touhuun...
 
mimomamo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:55 ATB kirjoitti:
No niin,kastike kiehumassa ja ihan pikku hetken ehdin kirjottaa.Voin vannoa että alkoi tapahtumaan kauheita ja selittämättömiä asioita mm askeleita,onnettomuuksia,ja juuri tälläisiä tavaroiden paikkojen vaihtuja,itsestään.

Kerron yhden tapauksen joka on lievimmästä päästä.Pelattiin siskon ja kavereiden kanssa spiriä useasti.Alkuun se ei toiminut mutta se alkoi ikävä kyllä toimia ja sen jäljet näkyi meidän kaikkien elämässä.

Jaettiin siskon kanssa teineinä yhteinen huone.Oltiin tehty sellasesta isosta lakanasta "seinävaate" jossa oli pirun merkkejä,ja kaikenlaista kirjoitusta pahaan liittyen,en edes muista mitä.Meidän huone näytti siis kaamealta.

Yhtenä yönä heräsin outoon tunteeseen,pelotti todella kovasti ja siihen pelon tunteeseen heräsinkin.Näin meidän huoneessa mustan ison hahmon joka liikkui meidän sänkyä kohti.Huusin ja herätin siskoni joka alkoi samantien myös kirkua.Näki siis saman minkä minä.Huudettiin hysteerisenä ja meidän äiti tuli meidän huoneeseen että mitä täällä on meneillään?Osoitettiin vaan yhtä huoneen nurkkaa ja kiljuttiin.Äiti ei nähnyt mitään.Kerrottiin koko juttu ja äiti uskoi meitä..seuraavana päivänä lähti kaikki #&%?$!* liittyvät tekstit meidän huoneesta ja joka paikasta.

Välissä ehti tapahtua paljon ja tilanne meni siihen että äiti joutui pyytämään meille "papin" joka siunasi meidän kodin. :ashamed: Oikeasti tiedän että moni nauraa tälle mutta mä tiedän että tää on totta ja haluan sanoa varoituksena kaikille että alkää alkako peillellä spirin kanssa,se alkoi meillä siitä ja päättyi...kamalasti.

Uskon vahvasti että on olemassa hyvä ja paha!Olen ne molemmat kokenut ja jälkimmäistä en halua kokea enää koskaan.
Joo, itselleni on aikoinaan kerrottu että hevostalleilla jossa silloin pyörin, oli kymmenisen vuotta aiemmin jouduttu kutsumaan pappi siunaamaan erillisen "pikkutallin", siellä tyttöjen harjoitettua spiritismiä... Eli nyt toiset kymmenen vuotta päälle niistä ajoista...
Muutenkin vanhemmat tytöt kertoivat kokeiluistaan "kummitustarinoina". Osa saattaa olla aivan totta... Jotkut olen kyseenalaistanut..
Itse en ole ikinä kokeillut, halusta huolimatta. Kukaan ei ole suostunut kaverikseni, ja enään en edes haluaisi kokeilla. Jätän ne asiat mielelläni omaan arvoonsa... Varsinkin kun olen tällainen herkkänahkainen/uskoinen :)
 
Olen nuoruudessa "pelannut" spiritismiä enkä suositettele kenellekään: mielenterveys oli todellakin pitkään karussa mm. sen takia, että kysyin hengeltä minkä ikäisenä kuolen ja elin tämän tiedon kanssa pelon vallassa liki 20v. Lisäyksenä, että en sitten kuollut senikäisenä, tiedä sitten oliko tuolla jonkunlainen tuplamerkitys tms mutta en todellakaan suosittele kokeilemaan tai leikin varjolla puuhastelemaan näiden asioiden kanssa. Huomaa nopeasti, että leikki on kaukana kun paha/pelko saa vallan.

Olin vaihto-oppilaana ja siellä tuli kaverin kanssa pelailtua paljonkin ja voin vakuuttaa, että toimi joka kerta. Tietystikään ei voi tietää, mikä tai kuka lasia liikutti, mutta oma kokemukseni on, että se ei ainakaan tietoisesti ollut koskaan kukaan läsnäolevista pelaajista. Tuolloin aloin seota pelosta ja tämä rajoitti normaalielämää, jouduin nukkumaan valot päällä, pelkäsin yksin ollessani aivan järjettömästi ja aloin nähdä jonkunlaisia näkyjäkin. Tajusin onneksi lopettaa kaiken yliluonnollisen kanssa puuhastelun kaikki kauhuleffat yms mukaanlukien ja pikku hiljaa pelkokin on alkanut laantua.

Tiedä sitten, ovatko tietynlaiset ihmiset herkempiä kuin toiset, tiedän ainakin, että äitini ja äidinäitini ovat myöskin tälläistä yliluonnolliselle herkkiä ihmisiä, näkevät asioita etukäteen yms.

Itse en halua olla yliluonnollisten asioiden kanssa tekemisissä, uskon siihen että läsnä on näkymätöntä ja myös paljon pahaa tietoisen maailman ympärillä. Itsekään en ole varsinaisesti uskovainen, mutta uskon "yläkertaan" ja sen vuoksi koen, että olen turvassa "pimeydeltä".

Käsittämätön juttu mielestäni oli se, että tuolloin -80-luvun lopulla ainakin tuolla Jenkeissä myytiin lelukaupassa valmiita "witchie board"-pelejä eli pelisettiä, missä oli valmis spiritismilautatykötarpeineen. Outoa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 15:15 kuupää kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että melko kapea-alaisesti katsoo semmoset ihmiset, jotka ei usko mielen voimaan, henkiin tai muihi yliluonnollisiin asioihi. Niin paljon on asioita, joita ei voi järjellä ja loogisesti selittää. Niitä ei vain välttämättä näe/huomaa, jos ei tahdo. Uskoa tarvitaan. :)
Kyllä suurin osa on kapea-alaisia, kun eivät usko hammaskeijuun ja joulupukkiin :LOL: Uskotko kenties luonnehoroskooppeihin? Jotkut uskovat jopa viikkolehtien ennustuksiin.

Kyllä asiat voi selittää järjellä. "Ei se nyt toimi, kun ei uskovia on paikalla" on yleinen huijarien puolustus. On helpompaa huijata sellaisia jotka uskovat valmiiksi.
 
ei kannata
eräs läheiseni pelasi kavereiden kanssa spiritsimiä. heitä oli noin 10 jätkää sellasessa vanhassa talossa. Aluks laittoivat valot pois päältä ja alkoivat pelata. Ekaks ei tapahtunut mitään mutta sitten lasi alkoikin liikkua. Lasi liikkuin todella kovaa ja pysähtyi aina suoraan sen merkin päälle niin että reunat täsmäsivät täydellisesti. (kun oikeaoppisestihan niitten numeroitten yms. reunukset piirretään silä lasilla.) Ensin he kysyivät, mutta sitten lasi rupesikin kirjoittamaan ihan itse ilman ettei kukaan kysynyt mitään. Kertoi nimensä ja sanoi missä milloinkin oli ja koko ajan tuli heitä lähemmäksi. Ensin rannassa, sitten pihatiellä, sitten pihassa jne. läheiseni rupesi rukoilemaan hiljaa itsekseen isä meidän, niin lauta kirjoitti: maa halkeaa xx ulos huoneesta. ja kysyivät merkkiä että oletko täällä, niin samassa kaatui hirveen iso pahvilaatikkopino. Ensin toimi vain pimeässä mutta sitten lopuksi toimi täysin valot päällä ja ilman että kukaan piti sormiaan siinä. tästä on aikaa nyt joku 10 vuotta mutta vieläkin kun joku näistä jätkistä puhuu siitä niin näyttää käsiään ja ne on ihan kananlihalla. kaikille jäi hirveet pelkotilat ja kaikkee kummalsita on sattunut myös minun läheiselleni sen jälkeen...en todellakaan suosittele kenellekkään...
 
Kaverin kanssa kokeiltiin joskus teini-ikäisinä; mitään ei tapahtunut, tuntui lähinnä typerältä ja lopetettiin. En tiedä oliko meillä sitten kaikki kaavan mukaan tehtynä.

Miun äitini kertoi kokeilleensa joskus ja että oli pelottavaa. Kun olivat kysyneet onko joku vastaamassa, tuli kuulemma vastaukseksi "piru". Sitten kysyivät missä on ja oli vastannut "sängyn alla" jolloin kaikki oli sännänneet peloissaan pois.
Anoppi kertoi myös kokeilleensa ja että sängyn alta (taas) oli ilmestynyt joku apinannäköinen otus.

Tiiä sitten. Ei kyllä huvita leikkiä semmoisilla asioilla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 18:24 Naakula kirjoitti:
Kaverin kanssa kokeiltiin joskus teini-ikäisinä; mitään ei tapahtunut, tuntui lähinnä typerältä ja lopetettiin. En tiedä oliko meillä sitten kaikki kaavan mukaan tehtynä.

Miun äitini kertoi kokeilleensa joskus ja että oli pelottavaa. Kun olivat kysyneet onko joku vastaamassa, tuli kuulemma vastaukseksi "piru". Sitten kysyivät missä on ja oli vastannut "sängyn alla" jolloin kaikki oli sännänneet peloissaan pois.
Anoppi kertoi myös kokeilleensa ja että sängyn alta (taas) oli ilmestynyt joku apinannäköinen otus.

Tiiä sitten. Ei kyllä huvita leikkiä semmoisilla asioilla.
Utelias Vili?

Sori, oli pakko keventää tunnelmaa ku itellä alko pelottamaan jo... En kyllä koskaan uskaltais kokeilla, vaikka mielelläni tällasia juttuja luenkin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 22:24 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 18:24 Naakula kirjoitti:
Kaverin kanssa kokeiltiin joskus teini-ikäisinä; mitään ei tapahtunut, tuntui lähinnä typerältä ja lopetettiin. En tiedä oliko meillä sitten kaikki kaavan mukaan tehtynä.

Miun äitini kertoi kokeilleensa joskus ja että oli pelottavaa. Kun olivat kysyneet onko joku vastaamassa, tuli kuulemma vastaukseksi "piru". Sitten kysyivät missä on ja oli vastannut "sängyn alla" jolloin kaikki oli sännänneet peloissaan pois.
Anoppi kertoi myös kokeilleensa ja että sängyn alta (taas) oli ilmestynyt joku apinannäköinen otus.

Tiiä sitten. Ei kyllä huvita leikkiä semmoisilla asioilla.
Utelias Vili?

Sori, oli pakko keventää tunnelmaa ku itellä alko pelottamaan jo... En kyllä koskaan uskaltais kokeilla, vaikka mielelläni tällasia juttuja luenkin!

Sama miullakin...mielelläni kaikkia kauhujuttuja lueskelen ym. mut itse en uskaltais spiritismiä kokeilla...joskus on kyl tehny mieli, mut onneks ei oo uskallus riittäny...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:16 ATB kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:14 Doomed kirjoitti:
Eli teillä on kokemusta vaan pahoista hengistä? Olisiko kukaan saanut yhteyttä esim. kuolleeseen sukulaiseen tai muuhun hyväntahtoiseen henkeen?
Ei,vaan yhteys tulee itse s.aatanaan,siihen kaikkein pahimpaan.Ihan järkyttävää mitä kaikkea oikeasti alkoi tapahtua ja tapahtuikin. :\| En suosittele että kokeilet ottaa yhteyttä kehenkään kuolleeseen,mä uskon että sen kaiken takan on se paha,sehän ne vastaukset antaa ja voi muka antaa vastauksia jonkun toisen suulla....jos ymmärrät mitä tarkoitan.. :ashamed:
Sitäpä juuri, näin olen ymmärtänyt. #&%?$!* siinä yhteys avataan, ei mihinkään muuhun. #&%?$!* voi kyllä näyttää kuolleita omaisiakin, en yhtään ihmettelisi sillä onhan sillä tapansa koittaa saada koukkuun kuolevaisia. :kieh: :D että näin. Ja sitten joku pääsee sanoon: nokun sain mäkin yhteyden ukkiini jne. Nivvarmaa. Kyllä se on itse vihtahousu joka sieltä huhuillee. :whistle: Ei kannata peleillä niillä asioilla!
 
ei kannata pelailla tuommoisia eikä kannata uskoa että vainajat sielä vastailee, kyllä ne on ne pahat henget jotka sielä teitä yrittää koukkuunsa pistää ja yhä syvemmälle, jos välitätte tsestänne ja lapsistanne älkää pelailko tuollaista
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 09:06 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:16 ATB kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:14 Doomed kirjoitti:
Eli teillä on kokemusta vaan pahoista hengistä? Olisiko kukaan saanut yhteyttä esim. kuolleeseen sukulaiseen tai muuhun hyväntahtoiseen henkeen?
Ei,vaan yhteys tulee itse s.aatanaan,siihen kaikkein pahimpaan.Ihan järkyttävää mitä kaikkea oikeasti alkoi tapahtua ja tapahtuikin. :\| En suosittele että kokeilet ottaa yhteyttä kehenkään kuolleeseen,mä uskon että sen kaiken takan on se paha,sehän ne vastaukset antaa ja voi muka antaa vastauksia jonkun toisen suulla....jos ymmärrät mitä tarkoitan.. :ashamed:
Sitäpä juuri, näin olen ymmärtänyt. #&%?$!* siinä yhteys avataan, ei mihinkään muuhun. #&%?$!* voi kyllä näyttää kuolleita omaisiakin, en yhtään ihmettelisi sillä onhan sillä tapansa koittaa saada koukkuun kuolevaisia. :kieh: :D että näin. Ja sitten joku pääsee sanoon: nokun sain mäkin yhteyden ukkiini jne. Nivvarmaa. Kyllä se on itse vihtahousu joka sieltä huhuillee. :whistle: Ei kannata peleillä niillä asioilla!
Näinhän se on. Kuolleet eivät pysty vastaamaan. Mutta s.aatana osaa tekeytyä vaikka taivaan enkeliksi. Ja osaa tehdä ihmeitäkin, vaikka parantaa sairaita, mutta siinä menee sielu samalla vihtahousun hallintaan! Henkimaailman asiat on ihan tosia, niiden kanssa ei kannata pelleillä.
Jos se olisi vain leikkiä ja harmitonta, niin miksi niin monet kokee pelkoa jo puhuessaan siitä saati sitten pelatessaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 09:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 09:06 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:16 ATB kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:14 Doomed kirjoitti:
Eli teillä on kokemusta vaan pahoista hengistä? Olisiko kukaan saanut yhteyttä esim. kuolleeseen sukulaiseen tai muuhun hyväntahtoiseen henkeen?
Ei,vaan yhteys tulee itse s.aatanaan,siihen kaikkein pahimpaan.Ihan järkyttävää mitä kaikkea oikeasti alkoi tapahtua ja tapahtuikin. :\| En suosittele että kokeilet ottaa yhteyttä kehenkään kuolleeseen,mä uskon että sen kaiken takan on se paha,sehän ne vastaukset antaa ja voi muka antaa vastauksia jonkun toisen suulla....jos ymmärrät mitä tarkoitan.. :ashamed:
Sitäpä juuri, näin olen ymmärtänyt. #&%?$!* siinä yhteys avataan, ei mihinkään muuhun. #&%?$!* voi kyllä näyttää kuolleita omaisiakin, en yhtään ihmettelisi sillä onhan sillä tapansa koittaa saada koukkuun kuolevaisia. :kieh: :D että näin. Ja sitten joku pääsee sanoon: nokun sain mäkin yhteyden ukkiini jne. Nivvarmaa. Kyllä se on itse vihtahousu joka sieltä huhuillee. :whistle: Ei kannata peleillä niillä asioilla!
Näinhän se on. Kuolleet eivät pysty vastaamaan. Mutta s.aatana osaa tekeytyä vaikka taivaan enkeliksi. Ja osaa tehdä ihmeitäkin, vaikka parantaa sairaita, mutta siinä menee sielu samalla vihtahousun hallintaan! Henkimaailman asiat on ihan tosia, niiden kanssa ei kannata pelleillä.
Jos se olisi vain leikkiä ja harmitonta, niin miksi niin monet kokee pelkoa jo puhuessaan siitä saati sitten pelatessaan?
Ja vanha "peli" kun on, monien meidän vanhemmat ja niiden sisarukset on koittaneet sitä ja hyvää ei ole seurannut. Varoituksia ollaan mekin serkukset saatu aikanaan omilta vanhemmiltamme, enoilta jne. On tullu hurjia juttuja ja kova komento tuli että älkää IKINÄ koskeko tollasiin! Ite en enää muista niitä heidän kokemuksiaan mutta sen toki muistan ettei mitään hyvää ollut :(
 

Yhteistyössä