Spinaali vai epiduraali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainomaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ainomaija

Vieras

Hei

Synnytys lähenee kovaa vauhtia ja haluaisin kuulla toisen lapsen synnyttäneiltä että miä kivunlievitystä olette saaneet. Ja erityisesti että millaisia kokemuksia on spinaali puudutuksesta...eka syntyi ilokaasun voimalla mutta nyt voisin ottaa jotain tehokkaampaa avuksi :D

esikosen kans ei ehtinyt mitään käynnistetty ja kipee. toisen kans sain spinaalin ja en ois uskonut et oisin synnyttämäs jos en ois tiennyt eli ei tuntunt missään ei ponnitamis kipua ei mitään tarkaan piti mielttiä jos halus tietää tuliko justsupistus vai ei. mun kohdalla toimi ja pyydän vastakin kunhan tulee joskus meidän viimesen lapsen aika.

Sain esikoista synnytäessä epiduraalin ja sen olisin halunnut myös toista synnyttäessä mutta eivät suostuneet kun kohdunsuu avautui niin nopeasti jo.. ehdottivat spinaalia mutta en ehtinyt saamaan kun vauva olikin jo mailmassa. =) Taitavat molemmat olla hyviä puudutusia.. epiduraali taitaa vaikuttaa kauemmin!?

Itse olen tämän viimeisen synnytyksessä saanut spinaalin, Vei kivut täysin eikä ponnistaminen sattunut lainkaan. Hieman oli hankala ponnistaa oikeaan suuntaan kun ei mitään tuntunut.

Spinaali vaikuttaa nopeammin kuin epiduraali. mutta epiduraalia voidaan lisätä useamman kerran synnytyksen aikana ( ei kuitenkaan pistetä kuin kerran, jättävät piuhan selkään josta kipulääkettä lisätään). Spinaali laitetaan yleensä vain kerran.

Kuumimmat

Yhteistyössä