Sovitteko lapsiluvusta etukäteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tavallaan. Asiasta puhuttiin, mutta mitään ei lukkoon lyöty. Vieläkään ei tiedetä, monta lasta "halutaan". Yks ollaan saatu ja pahoin pelkään että helpolla ei toista biologista edes saada. :(
Tällä hetkellä fiilis, että niin monta kuin meille annetaan.

Puhuttiin 3 - 4:stä lapsesta. Kyllä olisi pahan luokan kriisi jos mies yhtäkkiä sanoisi ettei haluakaan kuin yhden. Mulle useampi lapsi on ollut elämänpituinen haave ja siitä luopuminen voisi jopa osoittautua parisuhteen tuhoksi.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
ennenkuin ensimmäistä alettiin yriittää, kumpikin ajatteli että 2 lasta olisi sopiva määrä, ollaan kummatkin isosta perheestä ja siinäkin omat huonot puolensa...meillä 1 lapsi nyt, ja toinen tulossa, ja kahteen todennäköisisesti jää, ihan sopiva määrä meille :D

samoin itse olen isosta perheestä ja ne huonot puolet tiedetään...eihän siinä mitään, jos olis tosi rikas. Me esim. ei olla ikinä matkusteltu minnekkään, ei edes lappiin. Tälläsellä sakilla ei ois ollu varaa...Meistä ei rikkaita oo koskaan tulossakaan, joten myös siksi haluun lapsiluvun pitää pienenä, niin pysyy ees jonkulainen elintaso.

Meillä oli ollut puhetta useammasta kuin yhdestä. Molemmille sisarukset on tärkeitä. Mä oisin halunnut ekan lapsen ainakin vuoden aikaisemmin, mutta siinä vaiheessa mies ei ollut mitenkään valmis ajatukseen. Nyt lapsia on kaksi ja tähän varmaan jää. Mä en jaksa (ainakaan vielä ) useampaa ja lopulta taitaa tulla ikä vastaan, ettei enempää ehditäkään.

Heti jo alussa puhuttiin että halutaan lapsia (minulla yksi ennestään) ja puhuttiin että kolme olis sopiva että mahdutaan vielä tavalliseen autoon. Mutta ei se neljäskään ole poissuljettu juttu. Miehellä on 5 sisarusta.

Alkuperäinen kirjoittaja MoohMooh:
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
ennenkuin ensimmäistä alettiin yriittää, kumpikin ajatteli että 2 lasta olisi sopiva määrä, ollaan kummatkin isosta perheestä ja siinäkin omat huonot puolensa...meillä 1 lapsi nyt, ja toinen tulossa, ja kahteen todennäköisisesti jää, ihan sopiva määrä meille :D

samoin itse olen isosta perheestä ja ne huonot puolet tiedetään...eihän siinä mitään, jos olis tosi rikas. Me esim. ei olla ikinä matkusteltu minnekkään, ei edes lappiin. Tälläsellä sakilla ei ois ollu varaa...Meistä ei rikkaita oo koskaan tulossakaan, joten myös siksi haluun lapsiluvun pitää pienenä, niin pysyy ees jonkulainen elintaso.

No en usko että miehellä rahasta on kyse, mä valmistun tosi hyväpalkkaiseen duuniin pian ja mies ei edes pidä matkustelusta eikä kauheesti kyllä rahastakaan välitä. Mekin molemmat suurperheistä. Mut on se miehen mielen muuttuminen aikamoinen mysteeri kun hän on selvästi aikasemmin halunnu monta lasta.

Yhteistyössä