Sovitteko lapsiluvusta etukäteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kun tapasin miehen oli puhetta että hankitaan ainakin 3 lasta ja siinä uskossa mä oon koko ajan eläny. Nyt sit ku oon ekaa kertaa raskaana mies sanookin että haluaa vain yhen lapsen! Ja mä kun niin haluaisin sisaruksen mahdollisimman pienellä ikäerolla :(

No, voihan se miehen mieli vielä muuttua kun lapsi syntyy, mutta vähän pelottaa jos ei muutu... Itse haluun 4-5 lasta!

no tuo on vähän sellanen juttu kuitenkin, että eipä sitä voi tietää montako haluu ennenku on se eka edes syntynyt. tarkoitan, että nhan se hyvä, että ensin puhutaan että ne halut on edes suht samansuuntaiset ,mutta ei se oo minusta toisen pettämistä jos sen ekan jälkeen vaikka tajuukin esim, että tämä riittää minulle, en jaksa enempää.

*muoks* ja meillä mies ei edes ikinä ollut ajatellut että tulisko lapsii vai ei ja kun eka tuli, niin ei ainakaan lisää halunnut, mut sitten tuli toka ja nyt kolmaskaan ei varmaan olis täys katastrof joskus. mulle ollut aina ihan sama onko yks vai kaks. elämä vie.

Ei sovittu. Siitä juteltiin, että lapsia halutaan, ja ettei kumpikaan halua suurperhettä.

Nyt lapsia on kaksi. Kolmas tehdään ehkä vielä joskus - ja jos käy niin, että saadaankin kaksoset tai kolmoset, niin sitten meillä on se suurperhe, eikä sille mitään voi :D

Noi asiat on sovittu meillä ainakin jo ennen tätä inkarnaatiota. Eli ei tartte sellasiin keskusteluihin enää palata. "Keskusteluissa" on tuolloin ollut mukana mieheni ja minun lisäksi myös syntyvät/syntyneet lapsemme.

Ei sovittu varsinaisesti, koska eihän sitä voi koskaan tietää. Ekan synnyttyä varmaan monestakin tuntuu ettei heti / ollenkaan enempää.

Ensimmäisen jälkeen ajateltiin että kaksi on hyvä luku, nyt on kuitenkin kolme. Mutta tää tuntuisi olevan taas sitten se lopullinen versio, ainakin melko varmasti.

No sen verran, että molemmat tiesi, että enemmän kuin yksi on toiveissa. Nyt on neljä ja lapsiluku edelleen sillein varovasti sopimatta, vaikka onkin olevinaan jo täynnä :D

Meillä kävi niin, että alkuaikoina sovittiin, että yritetään saada 2-4 yhteistä lasta (mulla siis ennestään yksi), neljän vuoden seurustelun jälkeen mies ilmoittikin, että ei haluu lapsia. Ilmoituskin tuli niin hyään aikaan, että olin juuri ovuloinut ja olimme olleet suojatta ja aloin odotella jännityksellä, että tuleeko menkat vai ei.

Olen samalle miehelle kertonut jo 15 vuotta sitten, että tahdon "sit isona" ainaskin kuusi lasta, joten ihan yllärinä ei tämä tieto hänelle tullut.

Nyt sitten mietin, että jos menkat ei tulekaan niin kasvatanko lapsen yksin. Ja jos menkat tulevat niin jätänkö miehen ja lähdenkö uutta etsimään...

mä olen ton yhden kirjoittajan kanssa samaa mieltä, ettei se ole mikään petos jos miehellä mieli muuttuu...todellisuus avaa ne silmät. Miehen osa on usein myös ne ylityöt kun nainen on kotona ja mitä enemmän lapsia sen enemmän rahanmenoa..jne...

me ollaan sovittu, että 2..koska mä en halua enempää...mies varmasti haluis vaikka 5 ! :laugh:
mä suostun tekee sen viis siinä vaiheessa kun miehetki voi olla raskaana ja synnyttää ;)
Nyt toista ja viimestä kertaa raskaana :D

Itse tein selväksi että haluan paljon lapsia. Miehellä ei tuntunut olevan mitään mielipidettä lapsimäärästä silloin 20 vuotiaana, sanoi kuitenkin että lapsia haluaa joskus tulevaisuudessa. Toisen lapsen syntymän jälkeen mies oli sitä mieltä, että nyt riittää lapset meidän perheeseen, minä puhuin vielä ympäri kolmanteen. Ja nyt haaveilen neljännestä, mies vaan laittaa hanttiin :D

No ei olla sovittu mitään. Yhdessä päätös tehtiin ekasta kun alettiin yrittämään. Sen jälkeen päätettiin että nyt riittää vähäks aikaa, nyt 6 vuoden jälkeen ollaan molemmat että katsotaan nyt miltä alkaa tuntumaan, eli luultavasti jos toiselle iskee vauvakuume, toinen on mukana.

ennenkuin ensimmäistä alettiin yriittää, kumpikin ajatteli että 2 lasta olisi sopiva määrä, ollaan kummatkin isosta perheestä ja siinäkin omat huonot puolensa...meillä 1 lapsi nyt, ja toinen tulossa, ja kahteen todennäköisisesti jää, ihan sopiva määrä meille :D

Meillä ei vissisti lyöty lukkoon muuta kuin 2-3 lasta tuntui etukäteen hyvältä.

Ekan jälkeen tuntui hetken, ettei enää ikinä yhtään mutta toista alettiin yrittään esikoisen ollessa 1½ -vuotias. Nyt kuopus 9kk ja on ihmeellisen seesteinen olo lapsiluvun suhteen: molemmista tuntuu, että tässä tää nyt on, meidän onni. Ihana fiilis! Molemmat raskaudet ja synnytykset olleen sujuvia, vauva-ajat ilman koliikkia eli niiden puoleen lisää voisi tulla mutta nyt on jotenki rauha maassa. On tyttö ja on poika, niin kliseiseltä kuin se kuullostaakin..

Yhteistyössä