Sossuun mukaan, esikoisella pitää olla pidemmät päivät koulussa, toista pakko laita päiväkotiin kielen takia

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Rikosilmoituksen takia ja kun lapsista oli tehty lastensuojeluilmoitus että heijän kieli, eli ei suomi eikä venäjä oo äidinkieli. Nyt tuli päätös että koulu pidentää ja toista päiväkotiin. Myös inhottava kun siitä apua ne tunkee joka paikaan, että jos 5 lasta miten pärjätään pian bla bla:mad: kerroimme ettei tarvi, he olivat vaan, no okej. HUOH

Lapsilla ei ole lainkaan äidinkieltä, heillä ei ole yhtään kieltä joka olisi vahva, joten ehdotus pidemmistä koulupäivistä ja päiväkodista on siinä mielessä erittäin hyvä mun mielestä. Ei lapset kotona kieltä tule oppimaan, jos eivät tähänkään mennessä ole oppineet...

Venakko Milanna
Lapsilla ei ole lainkaan äidinkieltä, heillä ei ole yhtään kieltä joka olisi vahva, joten ehdotus pidemmistä koulupäivistä ja päiväkodista on siinä mielessä erittäin hyvä mun mielestä. Ei lapset kotona kieltä tule oppimaan, jos eivät tähänkään mennessä ole oppineet...
No on hyvää, silti vaan sellainen vitutus päällä aina kun siellä käy:D

fff
Rikosilmoituksen takia ja kun lapsista oli tehty lastensuojeluilmoitus että heijän kieli, eli ei suomi eikä venäjä oo äidinkieli. Nyt tuli päätös että koulu pidentää ja toista päiväkotiin. Myös inhottava kun siitä apua ne tunkee joka paikaan, että jos 5 lasta miten pärjätään pian bla bla:mad: kerroimme ettei tarvi, he olivat vaan, no okej. HUOH
Noh, selvästi ne lapset eivät sinun kanssasi kieltä opi, vaan jäävät puolikielisiksi. Yhteiskunta puuttuu ja auttaa, koska sinulta puuttuu keinot. Ja ihan hyvä, että jaksamistakin seuraavat.

"vieras"
Onhan se lapsen kannalta tosi surkeeta olla kielipuoli, varmaan koulussa tulee ongelmia jos tilannetta ei hoideta. Tälläset asiat heijastuu myös helposti lapsen itsetuntoon. Eikö se ole hyvä, että saatte apua asiaan?

Ajattelitko itse kiinnittää asiaan huomiota, esim lukemalla lapsille enemmän ja keskittymällä asiaan??

meillekin suositeltiin neuvolan toimesta jo alta 2 v:nä,että lapsi menisi päiväkotiin että oppii suomen kielen kunnolla,kun kaksikielinen perhe oltiin..tyttö aloitti sitten 2.5 v:na,tosin siitä syystä että aloitin itse työt..muuten olisin ehkä vienyt pari kertaa viikossa joko päiväkotiin tai johonkin lasten kerhoon..
eikös se ole hyvä vaan,että teidänkin lapsista pidetään huolta jo tässä vaiheessa?vaikeahan heidän on koulujakaan käydä saati isona saada töitä,jos ei suomea osaa tarpeeksi,vaikka koko ikänsä Suomessa asunut..

"joku"
teet suuren palveluksen sille pienemmälle, kun laitat sen päiväkotiin. Ehtii oppia suomen kielen paremmin ennenkun lähtee koulutielle. Ei tule oppimisvaikeuksia eikä joudu kiusatuksi.

minääää
minkäikäisiä miehesi lapset? asuvatko luonanne?
minkäikäinen on pienempi lapsesi?
ei sun pakko häntä päiväkotiin laittaa....onko muuten virikkeitä? mitä teette päivisin?

"vieras"
Olen aina kuvitellut, että on täysin normaalikäytäntö laittaa lapset päiväkotiin oppimaan kieltä ennen koulunaloitusta, jos kotona puhutaan muuta kieltä kuin suomea tai ruotsia. Kaverin perheessä, jossa äiti on venäjänkielinen ja isä suomenkileinen, lapsi meni päiväkotiin juuri kielen vuoksi eikä se ollut heille eikä kellekään muulle mitenkään ihmeellistä. Yksi meidän sukulaisen kyllä kritisoi, kun päivähoitopaikat annetaan ilmaiseksi venäläisten lapsille, mutta hän ei ilmeisestikään osannut ajatella asiaa laajemmasta näkökulmasta.

[QUOTE="vieras";25125730]Olen aina kuvitellut, että on täysin normaalikäytäntö laittaa lapset päiväkotiin oppimaan kieltä ennen koulunaloitusta, jos kotona puhutaan muuta kieltä kuin suomea tai ruotsia. Kaverin perheessä, jossa äiti on venäjänkielinen ja isä suomenkileinen, lapsi meni päiväkotiin juuri kielen vuoksi eikä se ollut heille eikä kellekään muulle mitenkään ihmeellistä. Yksi meidän sukulaisen kyllä kritisoi, kun päivähoitopaikat annetaan ilmaiseksi venäläisten lapsille, mutta hän ei ilmeisestikään osannut ajatella asiaa laajemmasta näkökulmasta.[/QUOTE]

ilmaiseksi??eikös ne joka paikassa mee tulojen mukaan?jos ei ole tarpeeksi tuloja,niin ei maksa mitään ja jos tienaa tarpeeksi,maksetaan..

Yhteistyössä