Kuka sen ennakoivan ls-ilmoituksen oli raskausaikana tehnyt?
Meidän vanhimmasta pojasta oli joku tehnyt lastensuojeluilmoituksen kolmisen vuotta sitten. Tuli sitten kirje, johon en jaksanut reagoida mitenkään, koska se oli ihan pelkkää paskaa, eikä liittynyt miehin mitenkään. Sossut tulovat sitten ovelle kirjeessä ilmoittamanaan ajankohtana, ja en päästänyt heitä sisälle. Avasin oven ja kerroin, että poikani, josta ilmoitus oli tehty, ei ollut edes ko. ajankohtana Tampereella. Siinä ne sitten jotakin mussuttivat ja sanoivat, että jospa tulisivat sisälle asiaa selvittämään. Sanoin, että jospa painuisivat jonnekin ihan muualle, mulla ei nyt ole valitettavasti heille aikaa ja vedin oven kiinni. Soittivat vielä kelloa, mutta en avannut. Ei ihan oikeasti jaksa tehdä heidän työtään ilman palkkaa. Kaupugin numerosta yritettiin vielä soittaa ja jätettiin vastaajaan yhteydenottopyyntö. Siellä odottelee edelleen, en soittanut.
Siis ilmoitus oli turha, ja koski erästä toista poikaa. Joku oli sitten ilmoittanut meidän pojasta ja luullut, että hän oli heitteillejätettynä jne. porukassa, josta ilmoitus oli tehty. Kivoja mulkkuja löytyy siis ja ylireagointia. Sen verran olen kyllä mulkku sitten minäkin, että en viitsi ruveta omalla kustannuksellani soittelemaan ja selvittelemään asioita, jotka eivät meihin liity millään tavalla. Selvittäkööt itse sotkunsa ja ajakoot hurua ees sun taas. Toivottavasti löytävät perille oikeaankin paikkaan edes yhden kerran kymmenestä.