Sossut uhkaa viedä mun lapsen!

• Viestiketjun aloittaja stressaantunut
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
vaan että noilta voi viedä huostaan. Ja niiltä puoltaa uusi lastensuojelu laki. Itse en ikinä tekis sitä soskun akkana että veisin toiselta juorujen perusteella!!!! Se kostautuu joko tässä elämässä tai seuravasssa. Soskun akkojen pitäs käyttää järkeä ja lapsen tuntioita. Suosittelen "hyvää" asianajaa koska pelaavat lailla. Ei oikeus apu toimistoa.

Niinpä niin
[QUOTE="carelia";27224202]Missä muuten perhetyöntekijät käyvät vartin silloin tälloin?[/QUOTE]
Mä mietin tätä samaa. 1. Missä ja minkä vuoksi perhetyöntekijä käy vartin säännöllisesti jonkun luona. 2. Jos ap:n "asiat kunnossa" -lausunto perustuu siihen että perhetyöntekijän mielestäkin näin on, miten luotettava on sellaisen henkilön mielipide joka näkee perhettä vartin silloin tällöin? 3. Jos oikeasti ainoa esille tuotu ongelma on siivous, kuka ihmeessä jättää siivoamatta ennen sossujen seuraavaa käyntiä?

Niinpä niin
Olen saanut käydä katsomassa poikaa, aluksi käytiin joka toinen päivä mutta nyt painaa univelat niin pahasti päälle, ettei pystytä niin usein käydä, lastenkotiin on matkaa kuitenkin.
Tämän luettuani olen vakuuttunut siitä että joko tämä on provo, tai sitten huostaanotolle on ihan joku muu syy kun kämpän siivous. Ap ei UNIVELKOJEN takia viitsi käydä katsomassa 11 kk huostaanotettua lastaan...

........................
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;27439961:
Mä mietin tätä samaa. 1. Missä ja minkä vuoksi perhetyöntekijä käy vartin säännöllisesti jonkun luona. 2. Jos ap:n "asiat kunnossa" -lausunto perustuu siihen että perhetyöntekijän mielestäkin näin on, miten luotettava on sellaisen henkilön mielipide joka näkee perhettä vartin silloin tällöin? 3. Jos oikeasti ainoa esille tuotu ongelma on siivous, kuka ihmeessä jättää siivoamatta ennen sossujen seuraavaa käyntiä?
Tiedän ainakin yhden paikan, jossa perhetyöntekijä käy puhalluttamassa vanhempia. Silloin käynti on sen max 15min. Alkoholiongelmaisista siis kyse. Muuta syytä en keksi noin lyhyille käynneille.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;27440023:
Tämän luettuani olen vakuuttunut siitä että joko tämä on provo, tai sitten huostaanotolle on ihan joku muu syy kun kämpän siivous. Ap ei UNIVELKOJEN takia viitsi käydä katsomassa 11 kk huostaanotettua lastaan...
Tulee mieleen että ei tainnut olla ihan perusteeton huostaanotto.

"Lähettäjä"
Kuulostaa tosiaan pahalta, jos ei "univelan takia" (?!?) voi käydä edes katsomassa lasta. Toivon, että tämä ketju on huono provo. Jos ei ole, lapsi on luultavasti pelastettu sillä huostaanotolla.

JOS nyt kuitenkin oletukseni olisivat vääriä, ja samalla tiedoksi kaikille muillekin joita kenties samantapainen tilanne askarruttaa, niin sosiaaliasiamies voi auttaa, mikäli on tullut väärin kohdelluksi sosiaalityöntekijöiden osalta. Jokaisessa kunnassa on oma sosiaaliasiamies. Tässä esimerkiksi Helsingin sosiaaliasiamiehen sivut: http://www.sosiaaliasiamies.com/

"vieras"
Aika pahasti paistaa rivien välistä se, että olisi kuitenkin ollut aihetta huostaanotolle. Miksi lapsen isästä ei puhuttu aluksi yhtään mitään? Omaan henkilökohtaista kokemusta huostaanotosta ja kyllä se aivan liian usein on niin, ettei huostaanottoa tapahdu vaikka todella olisi syytä. Lapsen paras paikka ei ole vanhemman luona jos vanhempi ei lapsestaan osaa pitää huolta niinkuin kuuluu. Eikä siinä pelkkä siivous auta. Ne mielenterveysongelmat voi edelleen olla olemassa, jos käyt ap terapiassa niin voin kuvitella että olet aika väsynyt sen vuoksi? Se käy työstä. Omaa tilaansa kun ei välttämättä huomaa.

Voi toki olla, että perusteita ei ole, mutta epäilen. Toivottavasti tapahtuu lapsen kannalta paras lopullinen ratkaisu.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27488191]Aika pahasti paistaa rivien välistä se, että olisi kuitenkin ollut aihetta huostaanotolle. Miksi lapsen isästä ei puhuttu aluksi yhtään mitään? Omaan henkilökohtaista kokemusta huostaanotosta ja kyllä se aivan liian usein on niin, ettei huostaanottoa tapahdu vaikka todella olisi syytä. Lapsen paras paikka ei ole vanhemman luona jos vanhempi ei lapsestaan osaa pitää huolta niinkuin kuuluu. Eikä siinä pelkkä siivous auta. Ne mielenterveysongelmat voi edelleen olla olemassa, jos käyt ap terapiassa niin voin kuvitella että olet aika väsynyt sen vuoksi? Se käy työstä. Omaa tilaansa kun ei välttämättä huomaa.

Voi toki olla, että perusteita ei ole, mutta epäilen. Toivottavasti tapahtuu lapsen kannalta paras lopullinen ratkaisu.[/QUOTE]

Vanhemman mielenterveysongelmat eivät ole syy huostaanottoon.
Usein myös on niin,että jos joskus vanhempi on kärsinyt lievistäkään mielenterveyden häiriöistä, ollaan todella varpaillaan.
Vanhemman terapiassa käyntikään ei ole mikään syy huostaanottoon, kuinkahan paljon on mt-ongelmista kärsiviä, hyvätuloisia, korkeastikoulutettuja työssäkäyviä jotka käyvät terapiassa ja omaavat lapsia?
Tunnen aika monta.

lauraamaarit
olen nyt tässä pisteessä yksin huoltanut hoitanut lasta 14vuotta, joka aamu kun lähti kouluun sanoin mene varovasti, tarkoitin sitä myös kun tuolla ulkopuolella tapahtuu kaikkea.nyt lastis viemässä lastani kun lapseni puhunu jotain esim. kun nähnyt että otan kaljaa, olen heti huono paska äiti. ja idiootti. hänen isänsä holisti aivan täysin

Yhteistyössä