mun mielestä se uusi lapsi ei vie mitään pois jo olemassa olevilta lapsilta. nämä jo olemassa olevat lapset saavat kaiken minkä tähänkin asti ovat saaneet ja sen lisäksi he saavat vielä läsnäolevan äidin. jos uutta vauvaa ei enää tule niin mä lähden töihin (ja jos ei töitä löydy niin sitten kouluun) ja se taas tarkoittaa sitä et isommat lapset tulevat koulun jälkeen tyhjään kotiin ja pienin viettää päivät tarhassa. eli isommat lapset hyötyvät uudesta vauvasta, eivät menetä mitään.Alkuperäinen kirjoittaja Sofie:Mun mielestä toi on aika itsekäs ajattelutapa. Tuollaisessa taloudellisessa tilanteessa se on kuitenkin niiltä jo olemassaolevilta lapsilta pois mitä se uusi lapsi tarvitsee ja ihan vaan sen takia kun äiti haluaa olla taas raskaana. Ja onhan se tosi kiva olla raskaana ja saada se uusi vauva mut kun se vauva-aika kestää aika vähän aikaa ja sit olis taas kiva olla raskaana. Koitatkohan nyt täyttää jotain sisäistä tyhjiöös ihan jollain väärällä tavalla?Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:haluan neljännen lapsen siksi kun minusta tuntuu siltä että tämä meidän perhe ei ole vielä valmis, tuntuu että joku vielä puuttuu. vaikea selittää..Alkuperäinen kirjoittaja lissu:Ihan ystävyydellä kysyisin esimerkiksi sinulta nimimerkki amoraalinen mikä on se perimmäinen syy, miksi haluat neljännen lapsen? Eikö sinua itseäsi häiritse se,että et pysty tarjoamaan perheellesi edes leipää pöytään vaan olet yhteiskunnan armoilla?
mä olen aina halunnut ison perheen. haluan vielä kerran olla raskaana. haluan vielä kerran kokea vauva-ajan. minusta meille mahtuisi perheeseen mukaan vielä yksi lapsi. ja voin myöntää rehellisesti että pidän kotona olosta. minusta on mukavaa hoitaa lapseni itse, olla heidän kanssaan, olla kotona kun tulevat koulusta, auttaa läksyissä, tehdä lasten kanssa asioita.
ainut miinus tässä hommassa on se että tukia pitää hakea mutta olen yrittänyt ajatella asian siltä kannalta että meillä toinen kuitenkin käy töissä. eli me edes yritetään ( ja hankitaankin) osa toimeentulosta itse. on paljon perheitä joissa molemmat vanhemmat ovat kotona ja kaikki tulot muodostuvat erilaisista tuista.
kyllä näillä minimi tuloilla pärjää ihan hyvin kun vaan katsoo miten rahansa käyttää. meilläkin lapset saavat/ tekevät kaiken sen mitä työssäkäyvien lapsetkin tekevät. välillä jopa tuntuu että meillä on paremmin varaa esim harrastaa kun perheillä joissa molemmat ovat töissä.
jos meidän perhettä katsoo ulkopuolisen silmin niin ei ikinä uskoisi että me eletään toimeentulotuen varassa..
ja ethän sä oikeasti luule et mä aion olla loputtomiin raskaana? kuten sanoin: olisi mukavaa kokea raskaus ja vauva-aika vielä kerran. ja edelleen minusta tuntuu että meidän perhe ei vielä ole tässä. =)