Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Ihan ystävyydellä kysyisin esimerkiksi sinulta nimimerkki amoraalinen mikä on se perimmäinen syy, miksi haluat neljännen lapsen? Eikö sinua itseäsi häiritse se,että et pysty tarjoamaan perheellesi edes leipää pöytään vaan olet yhteiskunnan armoilla?
haluan neljännen lapsen siksi kun minusta tuntuu siltä että tämä meidän perhe ei ole vielä valmis, tuntuu että joku vielä puuttuu. vaikea selittää..
mä olen aina halunnut ison perheen. haluan vielä kerran olla raskaana. haluan vielä kerran kokea vauva-ajan. minusta meille mahtuisi perheeseen mukaan vielä yksi lapsi. ja voin myöntää rehellisesti että pidän kotona olosta. minusta on mukavaa hoitaa lapseni itse, olla heidän kanssaan, olla kotona kun tulevat koulusta, auttaa läksyissä, tehdä lasten kanssa asioita.
ainut miinus tässä hommassa on se että tukia pitää hakea mutta olen yrittänyt ajatella asian siltä kannalta että meillä toinen kuitenkin käy töissä. eli me edes yritetään ( ja hankitaankin) osa toimeentulosta itse. on paljon perheitä joissa molemmat vanhemmat ovat kotona ja kaikki tulot muodostuvat erilaisista tuista.
kyllä näillä minimi tuloilla pärjää ihan hyvin kun vaan katsoo miten rahansa käyttää. meilläkin lapset saavat/ tekevät kaiken sen mitä työssäkäyvien lapsetkin tekevät. välillä jopa tuntuu että meillä on paremmin varaa esim harrastaa kun perheillä joissa molemmat ovat töissä.
jos meidän perhettä katsoo ulkopuolisen silmin niin ei ikinä uskoisi että me eletään toimeentulotuen varassa..