Sossu hukkaa toimittamani sähkölaskun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sossupummi sarkastinen nikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sossupummi sarkastinen nikki

Vieras
Kyllä ärsyttää ja lujaa! Vein myönteisen toimeentulopäätökseni lisäliitteeksi sähkölaskun ja sossu hukkaa sen. Saan tietää tästä, kun kotiini saapuu perintätoimiston lasku kyseisestä sähkölaskusta. Olen erittäin tarkka ihminen ja olen 100% varma, että olin vienyt kyseisen sähkölaskun sossuun. Sossu ei kumminkaan löydä laskua etsinnöistään huolimatta. Kehtaa vielä kyseenalaistaa asian, että olenkohan sittenkään tuonut laskua koskaan sossuun. Vittu olen! Ärsyttää näin lujaa! Luottotiedot olivat vaarassa mennä sossun takia. Joo tiedän, että eivät ne luottotiedot heti menisi, mutta alkava tie tuo perintätoimiston lasku sinne olisi. No, lopulta sossu kumminkin myöntyy maksamaan sähkölaskun alkuperäisen laskun. Ensin sossu kumminkin pyytää toimittamaan saamani perintätoimiston laskun heille. Sossu kehoittaa minua kumminkin maksamaan itse perintätoimistolle kertyneen 5e:n lisäkulun. Mitä vittua?! Eihän se kulu minulle kuulu?! Enhän minä laskua ole hukannut, vaan toimittanut alkuperäisen laskun ihan oikein sossulle ajallaan. Miten tämän voi todistaa? Voinko ottaa tässä keneenkään yhteyttä asian korjaantumiseksi? Sossuvirkailija ei edes suostunut puhelimessa antamaan esimiehensä tietoja asiaa tivatessani, vaan tokaisi vain esimiehen sanovan mulle samaa. What?!! Virkailija ei muutenkaan ymmärtänyt melkei sanaakaan siitä mitä selitin ja puhelu päättyi siihen, että sanoin virkailijalle vihaisesti, että nyt ärsytät mua sen verran paljon, että on paras lopettaa puhelu tähän ja hei! Muita samaa tai vastaavaa kokeneita?

Kyllä toimitin laskun ja olen siitä hyvin varma. Olen nimittäin jopa liiankin pikkutarkka ihminen. Esimerkiksi arkistoin jokaisen laskuni mappeihin ja menetän hermoni jos laskua ei maksettaisi viimeistään eräpäivänä. Jos jonkun laskun maksu tulisi taloudellisen tilanteen vuoksi joskus myöhästymään esim. 2 päivää soitan kyseiselle yritykselle ja kysyn lisämaksuaikaa. Tämän vuoksikin olen aivan varma, että toimitin laskun sossuun.

ap

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30377996:
Ei kai mikään lasku mene suoraan perintään? Ensin luulisi tulevan muistutuslasku.

Sähkölasku menee heti perintään ja ensimmäinen muistutuslasku tulee perintätoimistosta.

Sähkölasku menee heti perintään ja ensimmäinen muistutuslasku tulee perintätoimistosta.

Mutta ei lasku mene perintään vaikka sama firma laittaakin sen muistutuslaskun.

Yleensähän se on niin, että asiakas maksaa ihan itse laskut ja sossu laittaa kuittia vastaan rahat tilille. Toki tässä tehdään poikkeuksia, jotka yleensä tulevat siitä, ettei asiakas hallitse laskujen maksua.

Miten joku kehtaa valittaa 5 euron tähden??!?!?
OLISIT edes onnellinen , että joku maksaa ylipäätänsä sen sun laskun, joka sun kyllä kuulus iha ite maksaa.
Sinun pitäisi kiittää meitä työssäkäyviä jotka maksaa SUN laskut.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30378044:
Mutta ei lasku mene perintään vaikka sama firma laittaakin sen muistutuslaskun.

Yleensähän se on niin, että asiakas maksaa ihan itse laskut ja sossu laittaa kuittia vastaan rahat tilille. Toki tässä tehdään poikkeuksia, jotka yleensä tulevat siitä, ettei asiakas hallitse laskujen maksua.

Mulla on aina sossu maksanut laskut. Muuta vaihtoehtoa en ole edes saanut ensimmäisestä toimeentulotuen hakupäivästäkään lähtien. Muistutuslasku tuli Lindorffilta. Muita laskuja alkuperäisen laskun ja tämän laskun lisäksi ei ole saapunut.

ap

Kyllä se menee niin, että sossu maksaa itse laskut. Ainakin mulla näin. Ymmärrän kyllä, että sossuvirkailijakin on vain ihminen, joka voi tehdä virheitä. Miten tämän vain saisi korjauttua ja todistettua?! Korostan edelleen, että olen varma siitä, että vein laskun sossuun.

Mulla on aina sossu maksanut laskut. Muuta vaihtoehtoa en ole edes saanut ensimmäisestä toimeentulotuen hakupäivästäkään lähtien. Muistutuslasku tuli Lindorffilta. Muita laskuja alkuperäisen laskun ja tämän laskun lisäksi ei ole saapunut.

ap

Sieltä se normaali muistutuslasku juurikin tulee, yhä harvemmat firmat lähettävät niitä enää nykypäivänä itse.

Kysyppä voitko tästä lähin maksaa itse laskusi. Se on kuitenkin tavoite, että asiakkaat hoitavat itse laskunsa ja taloutensa eikä niin, että sossu maksaa laskut (poissuljettuna nyt he, jotka eivät syystä tai toisesta hallitse taloudenhoitoa lainkaan).

Miten joku kehtaa valittaa 5 euron tähden??!?!?
OLISIT edes onnellinen , että joku maksaa ylipäätänsä sen sun laskun, joka sun kyllä kuulus iha ite maksaa.
Sinun pitäisi kiittää meitä työssäkäyviä jotka maksaa SUN laskut.

Periaatekysymys, lisäksi ei ole minun asia muutenkin pienituloisena maksaa muiden tekemiä virheitä. Olen lainkin mukaan oikeutettu toimeentulotukeen johon kuuluu myös tämä sähkölasku ilman minulle koituvia lisäkuluja.

ap

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30378089:
Sieltä se normaali muistutuslasku juurikin tulee, yhä harvemmat firmat lähettävät niitä enää nykypäivänä itse.

Kysyppä voitko tästä lähin maksaa itse laskusi. Se on kuitenkin tavoite, että asiakkaat hoitavat itse laskunsa ja taloutensa eikä niin, että sossu maksaa laskut (poissuljettuna nyt he, jotka eivät syystä tai toisesta hallitse taloudenhoitoa lainkaan).

Puhelimessa sanoinkin virkailijalle, että haluan vastaisuudessa maksaa laskuni itse sen jälkeen, kun sossu on maksanut tarvittavan rahan tililleni. En voi muuten luottaa siihen, että laskut tulevat maksetuksi varmasti. Sossu vaikutti olevan tähän ehdotukseen myöntyväinen. Mietityttää siltikin se, että jos sossu hukkaisi laskut toistamiseen, ne sinne toimitettuani. Sossuhan haluaa laskut hakemuksen liitteeksi aina. Pitää varmaan pyytää virkailijaa ottamaan joka laskusta kopio vastaisuudessa tiskillä ja antaa alkuperäinen minulle?!

Miten sossu muuten voi maksaa alkuperäisen laskun jos on hukannut sen? Soittamalla sähköyhtiöön? Meneeko multa tässä joku ohi? Kuulostaa vaan jotenkin kummalta. Sossu siis kertoi mulle maksavansa alkuperäisen laskun ja mun pitää maksaa lindorffille 5e:n lisäkulu.

ap

Miten sossu muuten voi maksaa alkuperäisen laskun jos on hukannut sen? Soittamalla sähköyhtiöön? Meneeko multa tässä joku ohi? Kuulostaa vaan jotenkin kummalta. Sossu siis kertoi mulle maksavansa alkuperäisen laskun ja mun pitää maksaa lindorffille 5e:n lisäkulu.

ap

He maksavat sen alkuperäisen summan ja sinä maksat sen lisäkulun. Se alkuperäinen summa näkyy siinä muistutuslaskusta. Miten joku onnistuukin vääntämään tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta noin vaikeeta? Hirveä stressi yhdestä pienestä asiasta. Kohta en enää ihmettele, että ovat nähneet parhaaksi maksaa itse sun laskusi...

Sossuvirkailija ei edes suostunut puhelimessa antamaan esimiehensä tietoja asiaa tivatessani, vaan tokaisi vain esimiehen sanovan mulle samaa. What?!! Virkailija ei muutenkaan ymmärtänyt melkei sanaakaan siitä mitä selitin ja puhelu päättyi siihen, että sanoin virkailijalle vihaisesti, että nyt ärsytät mua sen verran paljon, että on paras lopettaa puhelu tähän ja hei! Muita samaa tai vastaavaa kokeneita?

Ap taitaa olla sairaslomalla hyvästä syystä. Työn hoitamisesta ei tulisi mitään jos 5e muistutusmaksu aiheuttaa tuollaista käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30378131:
He maksavat sen alkuperäisen summan ja sinä maksat sen lisäkulun. Se alkuperäinen summa näkyy siinä muistutuslaskusta. Miten joku onnistuukin vääntämään tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta noin vaikeeta? Hirveä stressi yhdestä pienestä asiasta. Kohta en enää ihmettele, että ovat nähneet parhaaksi maksaa itse sun laskusi...

En tiedä miten tämä toimii. Alkuperäinen lasku on sähköyhtiöltä, tietenkin. Nyt lasku on kumminkin siirretty Lindorffin perintätoimistolle. Eli kummallekohan sossu laskun nyt maksaa, sähköyhtiölle vai lindorffille? Viite ja laskun pankkiyhteyshän ovat pakosti erit lindorffilla, kuin alkuperäisessä laskussa. Alkuperäisen laskunhan sossu on sanojensa mukaan hukannut. Onko tämä sulle oikeesti yksinkertaista?

Yhteistyössä