Voi tehdä melkein mitä vain

Vauvasta vaariin mukana elämässä, esim vanhainkodin viriketoiminnan puolella tai johtotehtävissä, päiväkodissa "tätinä" tai tuolla johtopuolella, kunnallisessa tai yksityisessä perhetyössä, kelalla virkailijana erilaisissa tehtävissä, kriminaalihuollon työntekijänä, lastensuojelussa esim. perhekodissa, projekteissa vetäjänä, mielenterveyskuntoutujien kanssa ohjaajana.... Riippuu omasta kiinnostuksesta ja suuntaavista opinnoista, mihin hakeutuu töihin.
Palkkaus aikasta "keskiluokkaa", siinä 2000 euron molemmin puolin pyörii, siinäkin sitten riippuvainen siitä työpaikasta.
En osaa sanoa mikä on kenenkin mahdollisuudet päästä kouluun, mutta omalla "luokallani" aikanaan oli ihan lähihoitajista kampaajiin ja insinööreistä ylioppilaisiin
Pääsykokeet on ne peruskokeet (ainakin ne joissa itse olin), samat oli kuin esim. sairaanhoitajilla yms. Laskuja, kuvatehtäviä, piirtämistä tms. Sitten siihen päälle opettajan ja psykologin haastattelu. Ihan mukava tunne jäi pääsykokeistakin!!!
Suosittelen alaa jos kiinnostaa! Olen ainakin itse pitänyt niin koulutuksesta, kuin sen avulla saamastani työstä :heart: :heart: :heart: