sosiaalitoimiston toiminnasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asennemuutosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asennemuutosta

Vieras
Teille, jotka puhutte, että sosiaalitoimistosta saa helposti rahaa ja sossun rahoilla elellään itsekkäästi ym. Voin kertoa, että sieltä ei todellakaan saa helposti rahaa, vaan heillä on todella tiukka valvontasysteemi.

Olen joskus ajautunut tilanteeseen, jossa olin todella köyhä ja mielestäni jouduin sosiaalitoimiston hyväksikäytettäväksi. Jouduin pakkotöihin elääkseni, jossa tein 40 tuntista viikkoa ja sain siitä 500e rahaa. Työ oli todella kovaa ja raskasta ja jokainen voi siis laskea tuntipalkkani tästä. Tarkoitan siis, että jos työtä tehdään, siitä pitäisi saada työn palkka.

Älkää puhuko asioista mistä ette tiedä mitään. Olen itse nykyään melko rikas ja sossuajat ovat onneksi takana päin, minua on onnistanut opiskelu- ja työasioissa, mutta kaikille nämäkään asiat eivät ole niin yksinkertaisia.

Mitä tulee verorahoihin, niin jokainen henkilö niitä jossakin vaiheessa tulee hyödyntämään. Miettikää vähän!!!
 
Myös minulle kävi näin! Sinänsä työtä oli kiva tehdä ja olihan hädässä ihan hyvä että sai itselle ja lapselle rahaa ruokaan. Mutta se kohtelu mitä ensin hakuvaiheessa sai, oli ihan kamalaa. Tapahtuneesta on jo kymmenisen vuotta aikaa, mutta yhä itkettää... en tidä mitä se täti oikein luuli tietävänsä, kun väitti että en rahaa tartte. Sain työtä vasten toimeentulotukea, kun vedin pois sosiaalilautakunnalle kirjoittamani valituksen päätöksestä. Samaan aikaan jouduin valittamaan työvoimalautakunnan päätöksestä ja kelan asumistukipäätöksestä.
Ja lapsi aloitti koulun.
 
se vaan on fakta että jotkut sieltä kiskoo sitä rahaa ihan mihin vaan ja helposti ja jotkut siitä joutuu sieltä tappelun kanssa saamaan vaikkei tuloja mitään ja tarve oikea...

ja molemmista on erittäin läheltä fakta tietoa... päätökset nähty, tiedän tilanteet, jne..

ja laskelmien pitäs kaikille olla sama.. ja pyh.. onneksi ei tarvii testaa kumpi mun kohal ois tilanne...
 
Juu, kyllä se on niin, että sosiaalitoimiston pitää turvata minimitoimeentulo, tai sitä kautta saa sen vajeen, jos ei ole tarpeeksi tuloja.

Joten minä olen kyllä tuon sossun puolella.Ja tietenkin sieltä saa hakea harkinnanvaraista tukea myös.
 
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
se vaan on fakta että jotkut sieltä kiskoo sitä rahaa ihan mihin vaan ja helposti ja jotkut siitä joutuu sieltä tappelun kanssa saamaan vaikkei tuloja mitään ja tarve oikea...

ja molemmista on erittäin läheltä fakta tietoa... päätökset nähty, tiedän tilanteet, jne..

ja laskelmien pitäs kaikille olla sama.. ja pyh.. onneksi ei tarvii testaa kumpi mun kohal ois tilanne...

Laitas vähän tarkenpaa tietoa. noin ei sosiaalitoimisto kyllä toimi, tai toimii lainvastaisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:

Ei minäkään niillä rahoilla oo vielä rikastumaan päässyt.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:

Ei minäkään niillä rahoilla oo vielä rikastumaan päässyt.. :kieh:

Meitä ihan selvään kusetetaan! :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:

saa sieltä.. jotkut saa ja helposti ja sitten jotkut jotka todella tarvitsee ni tosiaa joutuu tappeleen.. etpä tiiäkkään mitä sullekki ois soskun pitäny maksaa, mitä TIEDÄN on maksanut "pienituloisille"... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:

saa sieltä.. jotkut saa ja helposti ja sitten jotkut jotka todella tarvitsee ni tosiaa joutuu tappeleen.. etpä tiiäkkään mitä sullekki ois soskun pitäny maksaa, mitä TIEDÄN on maksanut "pienituloisille"... :whistle:

No pesukoneeseen ei rahaa saanut, koska silloisessa asuinpaikassa oli pesutupa. Ostin sitten koneen osamaksulla. Kokkivaatteisiin, koulukirjoihin ja bussikortin lataukseen on tullut harkinnanvaraista tukea, muuten sitten ihan normien mukaan.
 
mun mielestä sitä asennemuutosta tarttis siinä, että sos.toimistossa käynti muuttuis taas suureksi häpeäksi. vois aktivoida ihmisiä yrittään elättään itse itsesensä ja pesueensa. ja muutenki elämään sen mukaan mitä on OMIA tuloja. mun mielestä sossussa käynti olis aivan hirveä häpeä. varmasti möisin aivan kaiken mitä ilman pärjäisin että ei tarttisi sitä häpeää tehdä. jokaisen ylimääräisen kattilan ja lusikankin möisin. aivan varmasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:

saa sieltä.. jotkut saa ja helposti ja sitten jotkut jotka todella tarvitsee ni tosiaa joutuu tappeleen.. etpä tiiäkkään mitä sullekki ois soskun pitäny maksaa, mitä TIEDÄN on maksanut "pienituloisille"... :whistle:

No pesukoneeseen ei rahaa saanut, koska silloisessa asuinpaikassa oli pesutupa. Ostin sitten koneen osamaksulla. Kokkivaatteisiin, koulukirjoihin ja bussikortin lataukseen on tullut harkinnanvaraista tukea, muuten sitten ihan normien mukaan.

minähän sanoinkin että tietäsitpä mitä voisit saada, mitä ihmiset on saanut... itse olen joskus ollut asiakkaana ja tiedän ettei raha kaikille helposti tule ja mitä tulee ei tod rikastu, mut poikkeuksia on..
 
Mitä tuo ap:n juttu että 500 euron palkalla sosiaalitoimisto laittanut töihin? Ikinä kuullut tuollaisesta, että sosiaalitoimisto välittää tuollaisia orjatöitä? Mikä ihmejuttu tuo oikein on?

Tuosta olen samaa mieltä kuin kriztina, että jostain kumman syystä jotkut elämäntapatyöttömät kiskoo sieltä kaikenlaisia harkinnanvaraisia, maksattavat reimatecin haalarit ja ratsastuskurssit ja jääkiekot siellä, kun eivät jaksa mennä töihin tai muuttaa työn perässä, kun on kivaa laitella kynsiä kun sossu maksaa ja lasten mummo hoitaa lapsen.

Ja ne, jotka oikeasti näkee nälkää, esim. sairastuneet ym. vastaavaa, ei saa mitään.
 
Kyllä se sossu autttaa ja hyvin auttaakin. Se riippuu ihan toimistosta. Olen saannut pesukoneen, tietokoneeseen avitettiin. Kohta odotan kun saan muksuille manii vaatteisiin ym. Saan kaikki harrastukset ym. olen ollut ainakin 10v ollut asiakkaana ja hyvin on tullut. Viime kuussa valitin et kaikki manit mennyt niin sossutäti laitto tilille 200? lapsilisään asti. Tämnä vuonna en ole yhtäkään vuokraa maksanut ite. Omavastuu on tuettu sossusta. Mutta ooen kuullut kyllä alueita missä ei sitten millään annetá mitään. Mä olen jopa pyörät saannut muksuille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Kyllä se sossu autttaa ja hyvin auttaakin. Se riippuu ihan toimistosta. Olen saannut pesukoneen, tietokoneeseen avitettiin. Kohta odotan kun saan muksuille manii vaatteisiin ym. Saan kaikki harrastukset ym. olen ollut ainakin 10v ollut asiakkaana ja hyvin on tullut. Viime kuussa valitin et kaikki manit mennyt niin sossutäti laitto tilille 200? lapsilisään asti. Tämnä vuonna en ole yhtäkään vuokraa maksanut ite. Omavastuu on tuettu sossusta. Mutta ooen kuullut kyllä alueita missä ei sitten millään annetá mitään. Mä olen jopa pyörät saannut muksuille.


anteeksi mutta nyt kyllä kysyn että mihin ne rahat sitten menee, jos sossu sinulle maksaa "kaiken"? Harrastukset on kyllä vähän kyseenalainen juttu, kun on asioita mitä voi ilmaiseksikin harrastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Kyllä se sossu autttaa ja hyvin auttaakin. Se riippuu ihan toimistosta. Olen saannut pesukoneen, tietokoneeseen avitettiin. Kohta odotan kun saan muksuille manii vaatteisiin ym. Saan kaikki harrastukset ym. olen ollut ainakin 10v ollut asiakkaana ja hyvin on tullut. Viime kuussa valitin et kaikki manit mennyt niin sossutäti laitto tilille 200? lapsilisään asti. Tämnä vuonna en ole yhtäkään vuokraa maksanut ite. Omavastuu on tuettu sossusta. Mutta ooen kuullut kyllä alueita missä ei sitten millään annetá mitään. Mä olen jopa pyörät saannut muksuille.


anteeksi mutta nyt kyllä kysyn että mihin ne rahat sitten menee, jos sossu sinulle maksaa "kaiken"? Harrastukset on kyllä vähän kyseenalainen juttu, kun on asioita mitä voi ilmaiseksikin harrastaa.



No tässä sitä en rupee selittelee, mutta kun täällä väitetään ettei sieltä mitään oikein saa jne... Niin kokemusta kyllä on ja paljon. Nooh ehkä tämäkin ilo loppuu kun meen töihin sitten kun opiskelut loppuu. Kouluajalta kaikki kirjat sain maksusitoumuskella suomalaisesta kirjakaupasta ja harkinnanvaraisesti kk kortin et pääsen kouluun ym. Mä en voi valittaa sossun toimintaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:

saa sieltä.. jotkut saa ja helposti ja sitten jotkut jotka todella tarvitsee ni tosiaa joutuu tappeleen.. etpä tiiäkkään mitä sullekki ois soskun pitäny maksaa, mitä TIEDÄN on maksanut "pienituloisille"... :whistle:

No pesukoneeseen ei rahaa saanut, koska silloisessa asuinpaikassa oli pesutupa. Ostin sitten koneen osamaksulla. Kokkivaatteisiin, koulukirjoihin ja bussikortin lataukseen on tullut harkinnanvaraista tukea, muuten sitten ihan normien mukaan.

no voi juma.. PITÄISIKÖ sun mielestä valtion kustantaa sulle OMA PESUKONE, vaikka taloyhtiössä on kaikkien käytettävissä oleva kone? koulukirjoja saa KIRJASTOSTA, ei niitä todellakaan tarvitse ostaa (tai ne voi kopioida) jne..

tässä sen taas näkee millä asenteella nämä nykynuoret elelevät..
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Kyllä se sossu autttaa ja hyvin auttaakin. Se riippuu ihan toimistosta. Olen saannut pesukoneen, tietokoneeseen avitettiin. Kohta odotan kun saan muksuille manii vaatteisiin ym. Saan kaikki harrastukset ym. olen ollut ainakin 10v ollut asiakkaana ja hyvin on tullut. Viime kuussa valitin et kaikki manit mennyt niin sossutäti laitto tilille 200? lapsilisään asti. Tämnä vuonna en ole yhtäkään vuokraa maksanut ite. Omavastuu on tuettu sossusta. Mutta ooen kuullut kyllä alueita missä ei sitten millään annetá mitään. Mä olen jopa pyörät saannut muksuille.


anteeksi mutta nyt kyllä kysyn että mihin ne rahat sitten menee, jos sossu sinulle maksaa "kaiken"? Harrastukset on kyllä vähän kyseenalainen juttu, kun on asioita mitä voi ilmaiseksikin harrastaa.



No tässä sitä en rupee selittelee, mutta kun täällä väitetään ettei sieltä mitään oikein saa jne... Niin kokemusta kyllä on ja paljon. Nooh ehkä tämäkin ilo loppuu kun meen töihin sitten kun opiskelut loppuu. Kouluajalta kaikki kirjat sain maksusitoumuskella suomalaisesta kirjakaupasta ja harkinnanvaraisesti kk kortin et pääsen kouluun ym. Mä en voi valittaa sossun toimintaa....

Just ja normaaliperheen äiti ei edes voi mennä opiskelemaan, kun miehen tulot vaikuttaa. mutta yh. saa kaiken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Kyllä se sossu autttaa ja hyvin auttaakin. Se riippuu ihan toimistosta. Olen saannut pesukoneen, tietokoneeseen avitettiin. Kohta odotan kun saan muksuille manii vaatteisiin ym. Saan kaikki harrastukset ym. olen ollut ainakin 10v ollut asiakkaana ja hyvin on tullut. Viime kuussa valitin et kaikki manit mennyt niin sossutäti laitto tilille 200? lapsilisään asti. Tämnä vuonna en ole yhtäkään vuokraa maksanut ite. Omavastuu on tuettu sossusta. Mutta ooen kuullut kyllä alueita missä ei sitten millään annetá mitään. Mä olen jopa pyörät saannut muksuille.


anteeksi mutta nyt kyllä kysyn että mihin ne rahat sitten menee, jos sossu sinulle maksaa "kaiken"? Harrastukset on kyllä vähän kyseenalainen juttu, kun on asioita mitä voi ilmaiseksikin harrastaa.



No tässä sitä en rupee selittelee, mutta kun täällä väitetään ettei sieltä mitään oikein saa jne... Niin kokemusta kyllä on ja paljon. Nooh ehkä tämäkin ilo loppuu kun meen töihin sitten kun opiskelut loppuu. Kouluajalta kaikki kirjat sain maksusitoumuskella suomalaisesta kirjakaupasta ja harkinnanvaraisesti kk kortin et pääsen kouluun ym. Mä en voi valittaa sossun toimintaa....

siis oikeasti, kertokaa minulle miksi ammatillisen koulutuksen OPPIKIRJAT pitäisi saada valtion kustantamana?! KIRJASTOSTA ne on muidenkin haettava, ostettava käytettynä tai kopioitava.. mutta sossun asiakkaat saavat nekin uutena. huhhuh sentään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja asennemuutosta:
Teille, jotka puhutte, että sosiaalitoimistosta saa helposti rahaa ja sossun rahoilla elellään itsekkäästi ym. Voin kertoa, että sieltä ei todellakaan saa helposti rahaa, vaan heillä on todella tiukka valvontasysteemi.

Olen joskus ajautunut tilanteeseen, jossa olin todella köyhä ja mielestäni jouduin sosiaalitoimiston hyväksikäytettäväksi. Jouduin pakkotöihin elääkseni, jossa tein 40 tuntista viikkoa ja sain siitä 500e rahaa. Työ oli todella kovaa ja raskasta ja jokainen voi siis laskea tuntipalkkani tästä. Tarkoitan siis, että jos työtä tehdään, siitä pitäisi saada työn palkka.

Mitä työtä teit ja missä muka tuolla palkalla? Miksi et nostanut oikeusjuttua? Minimipalkka pitää aina maksaa, olipa sossun kautta tullut työ tai ihan mistä vain.

Ihan tältä istumalta en tuota palkka-asiaa usko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei sieltä sossusta todellakaan isoja rahoja saa tai sitten mä en osaa vaatia itselleni lisää rahaa. Jospa ne pimittää multa jotain rahoja tuhansien eurojen edestä :laugh: :laugh: :laugh:

Ei minäkään niillä rahoilla oo vielä rikastumaan päässyt.. :kieh:

Ai sä ootkin sossupummi!!
Sä leveilet täällä että sulla menee vitun hyvin.. HEHEH!!

Sossupummi mikä sossupummi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Kyllä se sossu autttaa ja hyvin auttaakin. Se riippuu ihan toimistosta. Olen saannut pesukoneen, tietokoneeseen avitettiin. Kohta odotan kun saan muksuille manii vaatteisiin ym. Saan kaikki harrastukset ym. olen ollut ainakin 10v ollut asiakkaana ja hyvin on tullut. Viime kuussa valitin et kaikki manit mennyt niin sossutäti laitto tilille 200? lapsilisään asti. Tämnä vuonna en ole yhtäkään vuokraa maksanut ite. Omavastuu on tuettu sossusta. Mutta ooen kuullut kyllä alueita missä ei sitten millään annetá mitään. Mä olen jopa pyörät saannut muksuille.


anteeksi mutta nyt kyllä kysyn että mihin ne rahat sitten menee, jos sossu sinulle maksaa "kaiken"? Harrastukset on kyllä vähän kyseenalainen juttu, kun on asioita mitä voi ilmaiseksikin harrastaa.



No tässä sitä en rupee selittelee, mutta kun täällä väitetään ettei sieltä mitään oikein saa jne... Niin kokemusta kyllä on ja paljon. Nooh ehkä tämäkin ilo loppuu kun meen töihin sitten kun opiskelut loppuu. Kouluajalta kaikki kirjat sain maksusitoumuskella suomalaisesta kirjakaupasta ja harkinnanvaraisesti kk kortin et pääsen kouluun ym. Mä en voi valittaa sossun toimintaa....

Just ja normaaliperheen äiti ei edes voi mennä opiskelemaan, kun miehen tulot vaikuttaa. mutta yh. saa kaiken.

ei muuten saa välttämättä, ei ainaskaan täällä, siksi päätinkin etten enää mene edes kysymään sieltä mitään kun saa tappelun kanssa senkin tehdä, teen nyt jälleenmyyjän hommia ja sen verran kivasti tulee ylimääräistä ettei tartte enää sossuun mennä, mut voihan niitä hiljaisiakin kuukausia tulla ja varmaan tuleekin mutten silti aio mennä enää sossuun, se päätös pitää
 

Similar threads

Yhteistyössä