Sosiaalitoimisto ei käsittele ttt-hakemusta ajoissa, vaan venyttää koko ajan käsittelyä, mitä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="anne";28559013]juu eli taas yksi yhteiskunnan varoilla elätettävä turha lapsi tulossa olisit tehnyt abortin.[/QUOTE]

No niin, näinpä juuri. :headwall: Te kun täällä palstalla taas tiedätte aina kaiken, varsinkin sen mikä on totuus. Olisi pitäny taas pitää päänsä kiinni, eikä kysyäkään mitään kun tunnetusti täällä a) kaikkia vaan haukutaan ja b) juttu ei pysy urillaan vaan paisuu tarpeettomasti oleellisen kysymyksen ulkopuolelle.

Tosi kurjaa mutta ikävä kyllä ne saa rikkoa lakia sillä perusteella että on ruuhkaa. Mutta ei nyt sähköjen katkaisemista tarvitse pelätä, ekan laskun eräpäivästä 2 viikon päästä tulee muistutuslasku ja sitten kenties toinenkin 2 viikon päästä, sitten vasta tulee lappu että sähköt katkaistaan jos ette maksa. Näin ainakin useimmissa paikoissa. Jos epäilyttää niin voi soittaa sinne sähkönjakelijalle ja selittää tilanteen, kertoa maksavansa heti kun pystyy niin eivät sitten lähettele maksumuistutuksia. Tietty siitä tulee hieman korkoa mutta se on 5-10 e per lasku, riippuen muistutusten määrästä.

En tiedä oliko koko viikon lomalla, ei kerrottu. Plus että sillä oli koko edellinen viikko aikaa käsitellä se hakemus. Ja hakemuksessa oli mainittu että toivotaan pikaista käsittelyä ja perustelut (no, eihän se takaa että niin oikeasti tehdään, oli vaan toivomus). Ja jos on käsittelyaika niin sen puitteissa pitäs mun mielestä ja kai lain mukaankin se käsitellä.

Nii joo koska siellähän ei varmasti ole muuta hommaa kuin käsitellä sun hakemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hähmiksi;28559060:
Siis jos sulla on työpaikka, niin eikö sun pitäs äitiysloman alku saada ihan palkkaa normaaleina maksupäivinä?

Noh... jos minä nyt tämän kerran valaisen teitä, vaikka ei pitänyt.

Työt loppuivat reilu kuukausi sitten, sitä ennen olin 2 viikkoa sairauslomalla. Saman syyn takia olin jo aikaisemmin sairauslomalla, pitkin raskautta pätkissä. Työnantaja ei maksa enää palkkaa, viimeinen palkka tuli heti kun jäin pois töistä. Nyt odotan KELA:n äitiysrahaa ja sairauspäivärahaa. Siihen on vielä aikaa kun eka sielläkin käsittelevät ja maksavat. Meinaa olla tiukkaa, mutta tähän asti selvitty on. Nyt pitäs se vuokra maksaa, siihen ei enää tällä hetkellä tilapäisesti rahat riitä.

Älkää alkako arvostella ja kertoa miten olisi pitänyt tehdä, en jaksa.

Onko teillä siellä sosiaaliasiamies, en ole varma mutta käsittääkseni tällainen pitäisi olla joka paikassa, mitäpä jos ottaisit yhteyttä sinne? Ja diakoniaan toki myös.

Mun mielestä tää on juurikin sellainen tilanne, jonka vuoksi sossu on luotu. Toki ihanteellisempaa olisi, että sinulla olisi ollut säästöjä tätä varten, mutta ymmärrän jos raskaus oli yllätys ja olet ollut paljon sairaana jolloin säästöjä on hankalampi kerryttää. Toivottavasti saat pikaista apua tilanteeseesi!

Mun mielestä tää on juurikin sellainen tilanne, jonka vuoksi sossu on luotu. Toki ihanteellisempaa olisi, että sinulla olisi ollut säästöjä tätä varten, mutta ymmärrän jos raskaus oli yllätys ja olet ollut paljon sairaana jolloin säästöjä on hankalampi kerryttää. Toivottavasti saat pikaista apua tilanteeseesi!

Raskaus ei ollut yllätys, vaan toivottu juttu. Säästöjä oli, mutta nekin alkaa olla käytetty erinäisten syiden takia. Ja kauheasti en ole nyt edes voinut säästääkään. Kaikkeen ei aina voi varautua, vaikka haluaisikin. Ja jos sossu ei auta, niin onneksi voin ottaa lainaa... se vaan tuntuu tyhmältä, mutta pakko jos on pakko. Poishan se laina tosin on maksettava.

Raskaus ei ollut yllätys, vaan toivottu juttu. Säästöjä oli, mutta nekin alkaa olla käytetty erinäisten syiden takia. Ja kauheasti en ole nyt edes voinut säästääkään. Kaikkeen ei aina voi varautua, vaikka haluaisikin. Ja jos sossu ei auta, niin onneksi voin ottaa lainaa... se vaan tuntuu tyhmältä, mutta pakko jos on pakko. Poishan se laina tosin on maksettava.

Missä lapsen isä sitten on, jos hänen kanssaan suunnittelitte vauvan, toki hänen pitäisi sinua ja syntyvää lastaan auttaa hädän hetkellä. Niin kauan kuin on säästöjä, ei pitäisi saada sossusta rahaa. Joten ne täytyy käyttää ensin jos niitä vielä jäljellä on.

Missä lapsen isä sitten on, jos hänen kanssaan suunnittelitte vauvan, toki hänen pitäisi sinua ja syntyvää lastaan auttaa hädän hetkellä. Niin kauan kuin on säästöjä, ei pitäisi saada sossusta rahaa. Joten ne täytyy käyttää ensin jos niitä vielä jäljellä on.

Kuten kerroin jo säästöt alkaa olemaan loppu. Ei riitä enää laskujen maksuun millään. Laskuja on toista tonnia, säästöjä ehkä vajaa satanen.

Vauvan isä ei ole kuvioissa enää, hän ei sitten halunnutkaan lasta, vaikka niin yhdessä suunnittelimme. Irtisanoi suhteemme, työpaikkansa ja muutti sukunsa luokse Irlantiin. Niin kliseiseltä tai tyhmältä kuin kuulostaakin. Tästä on jo aikaa kuukausia.

[QUOTE="vieras";28559134]Onko teillä siellä sosiaaliasiamies, en ole varma mutta käsittääkseni tällainen pitäisi olla joka paikassa, mitäpä jos ottaisit yhteyttä sinne? Ja diakoniaan toki myös.[/QUOTE]

eipä tästä mitään apua ole tähän hetkeen. sosiaaliasiamies auttaa kyllä valituksen tekemisessä, mutta kun siihen valituksen käsittelyyn menee kuukausia aikaa.

[QUOTE="jenna";28559315]eipä tästä mitään apua ole tähän hetkeen. sosiaaliasiamies auttaa kyllä valituksen tekemisessä, mutta kun siihen valituksen käsittelyyn menee kuukausia aikaa.[/QUOTE]

En mä tähän leikkiin lähde. Siihen mennessä mulla on jo rahaa taas. Kun kyse olisi ollut vaan tästä hetkestä.

Valita ylemmille tahoille jos haluat valittaa. Sossulle soittelu vaan vie aikaa, eikä ehdi sitäkään aikaa käsitellä niitä hakemuksia, kun pitää kuunnella puhelimessa valitusta. Yksittäinen sossuhan ei päätä, paljonko työvoimaa palkataan hakemuksia käsittelemään, tai paljonko hakemuksia saapuu.

Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä, oli jono kuinka pitkä hyvänsä. Nyt kesällä usein jono saattaa kasvaa, kun opiskelijat yms jättävät hakemuksia, eli niitä tulee enemmän kuin yleensä. Eli koita kestää. Soita vuokranantajalle, että maksat vuokran vähän myöhässä.

Nyt oon kertonu jo niin paljon liikaa, että kohta joku tunnistaa minut tai miehen, joten enää en kerro mitään mikä ei liity tähän alkuperäiseen kysymykseen. Kiitos auttajille!

Mulla on sama tilanne, eli Kelassa hakemukset (joissa kestänee vielä viikkoja) ja sossuun toimitettu hakemus myös pari viikkoa sitten siinä toivossa että saisin edes sieltä heti tähän kuun alkuun rahaa mutta eipä ole näkynyt. Mutta mikäs tässä, onneksi on niin kuuma ettei tee edes mieli kauheasti syödä. :D

Jos ei ole ruokaakaan niin sieltä diakoniatoimistosta voi saada ainakin maksusitoumuksen kauppaan. Mutta vaihtelee tosi paljon noi käytännöt että voi olla ettei saa mitään. :/ Kokeile silti!

Voi ärsytys teitä "sossun ihmisten ei tartte noudattaa lakia" :headwall:

Kun käsittelyajat on pitkät niin JOS ON YHTÄÄN FIKSU, ottaa ja valittaa sinne oikeeseen paikkaan eikä marise sille yksittäiselle käsittelijälle joka ei voi mitään sille, että työntekijöitä on liian vähän ja hakemuksia kasaantuu.
Ettekö sitä paitsi oo koskaan kuullut, että kaupungit/kunnat saa mm.sakkouhkia/sakkoja siitä jos ei pysy käsittelyajoissa? Eli ei sitä lakia kukaan saa olla noudattamatta.
Mutta ääliömäistä valittaa siitä miten joku yksittäinen ihminen ei jotain yhtä tiettyä hakemusta käsittele ajoissa. Sekun ei ole sen ihmisen päätettävissä!