sosekeitto ja laihdutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihis

Vieras
Onko kukaan laihduttanut sosekeitoilla? ( siis itse tehdyillä ).
Mitä muuta olet päivän aikana syönyt?
Kuinka paljon olet laihtunut kun olet keventänyt ruokavaliota eli just syönyt esim. keittoja tms.?

MOI! Kannattaa minä olen korvannut 1 aterian (lounaan) päivässä itsetehdyllä sosekeitolla jossa pisteitä 0, kyllähän se oli hyvä tuki siinä. Mutta nälkää se ei pidä kauaa. sitten salaatteja, näkkäriä.. nyt pitäs alottaa taas ja 5 kiloo saada pois...

pelkkää keittoo et pitkään pysty kittaan koska tarvitset myös jotain purtavaa. puremisen tarpeen voi toki tyydyttää jyystämällä porkkanaa.
jos teet sosekeiton itse niin saat siitä terveellistä.

itse laihdutin hetken tekemällä sosekeittoa ja syömällä vaan sitä. jakso sitä muutamanpäivän.
en kumminkaan suosittele tuota kenellekkään. mutta keventää sillä voi ja kannattaa yhden päivän aterioista. ja muutenkin keventää ruokavaliota,tarkastaa annoskoot sekä jättää kaikki nopeat hiilihydraatit pois ruokavaliosta.
sillä laihtuu. kalorivajeena 500kcal vrk on viikossa -500g

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Tuota tuota, ei kannata tuohon 0 pisteen juttuihin mennä mukaan, kun se on täyttä bulshittiä..

Miten niin bullshittiä? Selitätkö tarkemmin TT?

Itse tehty sosekeitto (esim itse teen tomaattimurskasta, keittojuureksista + lisää porkkanaa ja esim. kesäkurpitsaa tms kauden vihannesta, maustan kevyt kasvisliemikuutiolla ja yrteillä) on rasvatonta ja siten kevyttä (painonvartijoiden pisteillä 0). Ruisleivän kanssa syön ja lisänä raejuustoa ja salaattia jotta pitää nälkää paremmin. Usein syön lounaana tämän ja sitten illalla perheen kanssa voin syödä hieman paremmin. Ja tällä metodilla lähti -12kg tammi-toukokuu välisenä aikana.

Tuota tuota, ei kannata tuohon 0 pisteen juttuihin mennä mukaan, kun se on täyttä bulshittiä..

no se on kyllä hyvää ja terveellistä ruokaa vaikkakin vähäkalorista kun ei laita kermaa tai voita!

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:

Miten niin bullshittiä? Selitätkö tarkemmin TT?

Itse tehty sosekeitto (esim itse teen tomaattimurskasta, keittojuureksista + lisää porkkanaa ja esim. kesäkurpitsaa tms kauden vihannesta, maustan kevyt kasvisliemikuutiolla ja yrteillä) on rasvatonta ja siten kevyttä (painonvartijoiden pisteillä 0). Ruisleivän kanssa syön ja lisänä raejuustoa ja salaattia jotta pitää nälkää paremmin. Usein syön lounaana tämän ja sitten illalla perheen kanssa voin syödä hieman paremmin. Ja tällä metodilla lähti -12kg tammi-toukokuu välisenä aikana.

niinpä!

Kuten ensimmäisestä vastauksesta voit päätellä, niin ei kannata ei. Miksi hänen taas pitäisi aloitella samaa, jos tuloksena olisi ollut pysyvä painonhallinta?

Kannattaa tehdä ihan oikea ruokavaliomuutos (+elämäntavat, alkoholi sisältää paljon kaloreita, liikunta mukaan jne.), sillä onnistuu. Toki esim. lounaana sosekeitot on hyviä ja keveitä, mutta kannattaa keiton kanssa syödä myös nälkää pitäviä proteiineja, esim. keitettyjä kananmunia. Tuollaisen lounaan lisäksi kun syö päivälliseksi esim. lohta ja höyrytettyjä kasviksia, aamulla ja illalla 100% ruisleipää pari siivua leikkeleen, juuston ja kasvisten kanssa ja tarvittaessa välipalaksi hedelmän, niin hyvin menee.

Jos taas syö kevyen aamupalan, pelkkää sosekeittoa lounaaksi, jättää välipalan väliin, niin sitten tosiaan illalla vetää kaikkea mitäkaapista löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Kuten ensimmäisestä vastauksesta voit päätellä, niin ei kannata ei. Miksi hänen taas pitäisi aloitella samaa, jos tuloksena olisi ollut pysyvä painonhallinta?

Kannattaa tehdä ihan oikea ruokavaliomuutos (+elämäntavat, alkoholi sisältää paljon kaloreita, liikunta mukaan jne.), sillä onnistuu. Toki esim. lounaana sosekeitot on hyviä ja keveitä, mutta kannattaa keiton kanssa syödä myös nälkää pitäviä proteiineja, esim. keitettyjä kananmunia. Tuollaisen lounaan lisäksi kun syö päivälliseksi esim. lohta ja höyrytettyjä kasviksia, aamulla ja illalla 100% ruisleipää pari siivua leikkeleen, juuston ja kasvisten kanssa ja tarvittaessa välipalaksi hedelmän, niin hyvin menee.

Jos taas syö kevyen aamupalan, pelkkää sosekeittoa lounaaksi, jättää välipalan väliin, niin sitten tosiaan illalla vetää kaikkea mitäkaapista löytyy...

lopetahan!
AP älä usko tuota! Täällä on jojo laihduttaja, lihon todella helposti enkä ole päässyt liikkumaan viime aikoina!

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:

lopetahan!
AP älä usko tuota! Täällä on jojo laihduttaja, lihon todella helposti enkä ole päässyt liikkumaan viime aikoina!

Mikä pitäisi lopettaa? Totuuden kertominen? Väitätkö, että sosekeittokuurit on ratkaisu pysyvään painonhallintaan? Höpöhöpö.

Kuten kaikki sosekeiton ystävät ovat täällä kertoneet, niin pelkkä keitto ei riitä, vaan vetävät myös sitä näkkäriä ja leipää jne. keittonsa kanssa. No tiedättekö paljonko yhdessä näkkärissä on kaloreita? Jos syö kolme näkkäriä, niin sillä samalla kalorimäärällä voi syödä useamman keitetyn kananmunan. Kumpikohan pitää paremmin nälkää?

Kuten sanoin, sosekuuri ei toimi. Sosekeitot osana fiksua ruokavaliota toimii.

Yhteistyössä