Laihtuneet: millä keinoilla olet pudottanut painoa? Kauanko kesti ja paljonko lähti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inspiraatiota etsimässä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inspiraatiota etsimässä!

Vieras
Olen tämän vuoden alusta asti noudattanut järkevää ruokavaliota, mitään en ole jättänyt pois kokonaan, mutta kiinnitän huomiota ruuan laatuun. Lisäksi harrastan oikeaa liikuntaa 4-6 tuntia viikossa.

En ole laihtunut yhtään!! Varmaankin syön sitten liian paljon.

Millä keinoin sinä olet laihtunut? Miten paljon olet pudottanut? Kauanko kesti? Onko tulos ollut pysyvä?

Eli parhaat niksit keiin, kiitos! =)

Kuulostaisi siltä että syöt enemmän kaloreita kun kulutat. Kokeile pienentää määrää vähän kerrallaan, jos tuloksia ei ala näkyä niin sitten vähän kerrallaan enemmän.

Minä laihduin ihan vain tarkkailemalla ruuan laatua ja tarkistamalla annoskokoja hiilareitten osalta, ei muuta.

Millä keinoin sinä olet laihtunut?
- Kaloreita laskemalla
Miten paljon olet pudottanut?
- Maanantain punnitus näytti - 19kg.
Kauanko kesti?
- No nyt on mennyt 24 viikkoa + 4 pv.
Onko tulos ollut pysyvä?
- En tiedä vielä, prosessi on edelleen käynnissä.

Mikähän se sun järkevä laadukas ruokavalio sitten on? Itse ryhdyin samaan (tarkoitus jatkaa loppuelämä), en liiku yhtään, 2kk:ssa 7 kiloa lähti ja siihen on nyt tasaantunut.

Kiloklubissa kaloreita tarkkaillen vuodessa -10kg, ja mistään en ole oikeastaan luopunut, vähentänyt vaan syömieni kaloreiden määrää. Kohtuudella kun syö, niin voi laihtua vaikka välillä (= mun kohdalla ihan vähintään kerran viikossa) syö herkkujakin.

Minä yksinkertaisesti lopetin syömisen lähes kokonaan ja alkoin käymään kävelyllä ja punttisalilla, söin päivässä 2 lautasellista kaurapuuroa ja ruispaloja 8kpl. päivässä jossa oli maksamakkataa ja milloin mitäkin päällä, joskus keitettyyä porkkanaa ja kurkkua, kinkkua, tomaattia, kaikkea muuta kuin juustoa tai voita/margariinia.

Paljonko te, jotka kaloreita laskette, syötte niitä päivässä?

Tuo kaurapuuro-ruisleipädieetti kuulostaa vähän puuduttavalta, en varmaan kahta päivää kauemmin jaksais.

Mun "järkevä" ruokavalio koostuu hyvistä hiilareista, vähärasvaisesta lihasta/proteiinista ja rehuista. Lautasmallin mukaan, puolet rehuja, neljäsosa hiilaria ja neljäsosa proteiinia.

Ehkä tulee sitten napsittua liikaa välipaloja. Herkkupäivä kerran viikossa, mutta silloin herkuttelen kunnolla, sekin pitäisi varmaan jättää kokonaan pois.

Liikunta on 2-4 tuntia zumbaa tms. hikijumppaa ja 2 tuntia voimajoogaa tai pilatesta.

Kiloklubissa oon välillä laskenut kaloreita ja syönyt niiden suositusten mukaan. Suosituskalorit mulle on n. 1800 kcal päivässä. Se on varmaan sitten liikaa?

Juu kalorit pitää jäädä joka päivä sen suosituksen mukaan miinukselle ja mielellään hieman enemmän miinukselle kuin mitä suositus on että se paino oikeasti tippuu. (Mulla itellä vertailutaulukon miinusluku on noin 550kcal). Ja lisäksi pitää tosiaan liikkua vähintään se suositeltu määrä. Jos jätät liikunnan väliin niin kannattaa sitten jättää se 200-300 kcal syömättä myös. Ja vesilasit kun saa täyttymään niin pysyy aineenvaihdunta oikeella tasolla ja nälkääkin voi siirtää juomalla lasin pari vettä.
Salaatit on tosi helppoja nälänviejiä ja niistä tulee tosi vähän kaloreita.
Mulla itellä painokäyrä on vuoden ajalta tämmöstä vvvv---vvv--v---v--v--v-- hiljalleen alenevaa käppyrää, mut oon ihan tyytyväinen siihen että oon kummiski saanu pudotettua painoa. Toinen kymppi ois vielä tavotteena, ehkä sit vuoden päästä sekin on totta. Mä alotin ihan sillä että merkkasin ekan kuukauden aikana vaan mitä olin syöny (=aivan liikaa) ja sit vasta aloin laittaa kaloreita ohjeiden mukaseksi. Siellähän on oikein tehokkaita ateriamallejakin joita voi noudattaa, niiden avulla painonpudotus onnistuu varmasti paljon nopeammin, kuin tämmösen herkkupepun pienen pienillä ruokarajoituksilla.
Tsemppiä vaan yritykseen!

Mulla takan nyt vajaa pari kuukautta ja tänä aamuna vaaka näytti -7,5kg :)

Ennen en juuri liikkunut ja nyt käyn 3-4 kertaa viikossa salilla (bodypump, soutu,spinnig,lihaskunto ja ihan salin puolella kans )

Kalorit lasken...500-1000 vajeella, riippuu paljon päivästä

Olen mukana Xtravaganzassa. Painoa on lähtenyt n. 1,5 vuoden aikana reilut 32 kg. Tavoite oli -30 kg. En ole asettanut uutta tavoitetta, katson päivä kerrallaan miltä tuntuu.
Kaloreita syön max. 1400 päivässä.

Yhteistyössä