Soseiden aloitus vaikeaa!

On aloitettu soseiden syöminen....vaavi on 6kk, eikä tule mitään syömisestä! Tähän asti ollaan oltu pelkällä tissillä, kun maito on riittänyt hyvin....nyt ajattelen, et olis pitänyt aloittaa aiemmin soseiden kokeilu, kun vaavi on nyt niin iso, et osaa pelata!! Muutaman kerran sain jotain suuhun, kun aloitettiin...nyt pitää visusti suun kiinni ja kääntää päänsä, kun näkee lusikan :/ ...eli en saa mitään suuhun menemään :kieh: !!! Aloitettiin bataatilla, sitten sotkin bataattiin perunaa...pelkkää pottua on maistettu, luumua, persikkaa ja banaania olen tarjonnut..eli en oikein tiedä kannattaako vaihdella kun ei mikään uppoo??!! Pitäisikö soseisiin laittaa vaikka korviketta mauksi...nyt pelkkää keitinvettä ollut? Entäs vellit uppoaisko ne lusikalla tai mukista? Jos jollain samanlainen ongelma ollut...kertokaa vinkkejä... =) !!!....alkaa iskee jo toivottomuus, kun kaksi aikaisempaa muksua on syönyt hyvin soseita jo alussa...olivat kyllä paljon nuorempia ( 3kk )...
 
Anna syödä itse. Pätkä banaania pöydälle ja lapsi pöydän ääreen. Ei sitä mitenkään ihan hurjasti mene alas, mutta jotain kuitenkin ja jos tissilläkin kasvaa, niin ei ole mikään hätä. Melkein mitä tahansa voi antaa käteen. Meillä syödään toistaiseksi banaania, bataattia, riisikakkuja ja possujauhelijapötköjä :D
 
ruttis...juu annoin maissinaksui...heti mussutti 3, ei mitää ongelmaa, samoin banaanii...tänää täytyy keittää bataattii ja antaa sormipaloina...meil ei o viel hampaita...eli ei mitää mielettömii haukkuja onneks saa...onks sul minkä ikänen vaavi?
 
mä huijaan tarvittaessa poikaa avaamaan suun niin että hänellä on sormiruokaa, esim. juuri maissinaksuja, ja kun hän on pistämässä sitä omaan suuhunsa suu ammollaan niin tuikkaan lusikan sisään :LOL: Sitten mussuttaa tyytyväisenä lusikallisen ruokaa, annan maiskutella sormiruokaansa välissä ja taas pian tuikkasen lusikallisen ruokaa sopivana hetkenä :D

Aina ei siis ole tälläistä mutta joskus kaikki keinot ovat sallittuja :whistle: Myös tietysti kannattaa odottaa että vauva on oikeasti nälkäinen, eikä tosiaan mitään kiirettä oo vielä teillä :)
 
Hei matamimimmi!
Mä teen samaa huijausta kuin Mamacita, meillä tyttö laittaa ruokalappua suuhun ja siinä samalla tuikkaan väliin ruokaa, jonka sit ihan kiltisti mussuttaa ja nielee. Kokeile antaa vaaville oma lusikka, sitä se myös helposti laittaa itse suuhun ja samalla voit vahingossa itsekin sujauttaa. Vesipullo on meillä aina jotenkin houkutteleva, niin annan välillä huikan vettä tai vaan näytän pulloa ja sit ku suu aukee, äkkiä ruokaa.. Ja opettelu tosiaan voi ottaa aikaa! Meillä harjoiteltiin 6 viikkoa!! Ja oli niin vaikeeta.. mut lopulta nyt yhtäkkiä se suu aukee helpommin. Mutta jos ei oo nälkä, ei aukee. Samaa makua voi kokeilla monta kertaa päivässä, meille sanottiin neuvolassa et 3 kertaa päivässä samaa makua, kunnes rupee maistuun.. en mä tiedä menikö ihan noin kun jotku jutut maistuu ja jotku vaan ei.. pikku-hiljaa.. tsemppiä! :hug: ja kärsivällisyyttä
 

Yhteistyössä