sormien puutuminen/ms-tauti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puutuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla puutuu myös koko toinen puoli kehosta ja vahva epäily ms-taudista (neurolle odotan aikaa).
Se on kyllä harvinainen tauti ja yleensä puutuminen johtuu kyllä hartioista, niin mullakin pitkään uskottiin. Mulla on kuitenki nyt myös näkö- ja kuulohäiriöitä, huimaus niin voimakasta, etten pysy pystyssä, rytmihäiriöitä jne eikä toinen käsi enää toimi kunnolla (refleksit). Oireet ovat voimakkaita. Silti vielä toivon, että olisin kuitenkin terve, mikä on aika epätodnäk :)

Niskat jumissa? Välilevynpullistumakin voi tehdä puutumista. Mun vanhemmilta on molemmilta leikattu kaularangasta välilevynpullistuma ja eka oire oli toisen käden/sormien puutuminen

Puutuu...mulla tulis kyllä kans mieleen niskajumit. Jos ei pitkään ole jatkunut vois kokeilla hierojaa...mut jos pitempään niin kävisin näyttäytymässä lekurille. Vaikka nekään kun ei aina ota asioita tosissaan.
Harmaalle: Mulla ihan samat oireet kun sul, lisäyksenä vielä muistin heikkeneminen, sanat ei tuu mieleen, elohiiret, nokihiukkaset silmissä, jalka pohjien/käsien pistely...Olen kärsinyt nyt näistä oireista vuoden verran. Odotan kanssa neurolle pääsyä, johon kuullosti olevan puolen vuoden jonot:(. Toivonkipinä kuitenkin on että selviäisin pelkällä "luulotaudilla" , mutta jotenkin vaan oon ihan satavarma että ms on. Oireet on niin voimakkaita ja alkanut haittaamaan ihan jokapäiväistä elämää.

Yhteistyössä