Sori vaan, mut kyllä mua säälittää sellaset lapset,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
kato töitä on tehtävä sillon kun niitä on :/

Eikä lapsia ole tehtävä, jos työ menee niiden edelle.

kato lapsia ei tehdä niitä saadaan :whistle:

Ketkä niitä saa?

ihmiset

Ei kaikki ihmiset saa.

no ihan tosi :headwall:

Ihan tosi, joten tarkennapa hieman. Millaiset ihmiset niitä saavat? Kaikkihan sen tietävät, että lasten syntymisen eteen on jotakin tehtäväkin. Niitä siis tehdään, ja ne saavat niitä, jotka ovat niitä tehneet.

blaaaaaaaaaaa blaaaaaaaaaaaaaa

Ketkä niitä saa?

ihmiset

Ei kaikki ihmiset saa.

Ihan tosi, joten tarkennapa hieman. Millaiset ihmiset niitä saavat? Kaikkihan sen tietävät, että lasten syntymisen eteen on jotakin tehtäväkin. Niitä siis tehdään, ja ne saavat niitä, jotka ovat niitä tehneet.

Titityy titityy!
Tsirk tsirk tsirk...

Ketkä niitä saa?

ihmiset

Ei kaikki ihmiset saa.

Titityy titityy!
Tsirk tsirk tsirk...

sä oot kyllä aina niin yksinkertainen :hug:

Ketkä niitä saa?

ihmiset

Ei kaikki ihmiset saa.

Titityy titityy!
Tsirk tsirk tsirk...

sä oot kyllä aina niin yksinkertainen :hug:

Seura tekee kaltaisekseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Usein ihminen joka tekee viikonloppuisin töitä tekee vuorotyötä, ja oletan jotta tämäkin äiti tekee. Ja se on kuluttavaa ja voimat vievää.
Toivon minäkin usein jotta saisin muksun viedä päiväkotiin vaikka itsellä on vapaa, jotta saisin nukkua velat veks.
Mutta missä isä?

Isä joko töissä tai KOTONA !!

No se vaan on kumma, että tässä tapauksessa syyllistät äitiä (no nainen on naiselle susi), miksi et hauku tuota vimmatun isää???

Mikä hemmetin logiikka sun räyhäämisessäsi on?

Koska tämä äiti ei anna lasten jäädä kotiin isän kanssa, koska on maksanut hoitomaksut. Eli rahan hukkaanmeno on kamalampaa kuin se, ettei lapset saa olla vanhempiensa kanssa.

tää nyt jotenkin haiskahtaa keksityltä tai liiotellulta. Ensinnäkin jos lapset ovat vuorohoidossa, niin edullemmaksi tulee laittaa mahd. vähän hoitopäiviä. Ja jos nämä lapsukaiset käyvät normaalissa päiväkodissa, niin ihmettelen suuresti miksi isä ei voi olla lasten kanssa, kun eihän siinä mikään raha hukkaan mene.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että näettekö ja oletteko yhteydessä tämän äidin kanssa päivittäin? jospa onkin niin, että lapset sattuu olemaan juuri silloin kotona, kun et ole kyttäämässä heidän tekemisiä :)

Niin no, vuorotyötä tekevällä yh:lla kun ei ole paljon muuta vaihtoehtoa, kun viedä se lapsi sinne päikkyriin hoitoon väh. 5/7 - oli arki tai pyhä... ;) Tosin tuota en ymmärrä minäkään, että lapset on vapaapäivinäkin hoidossa. Itse en vie vaikka kuinka olisin väsynyt vaan sinnittelen loppuun asti ja vasta äärimmäisessä hätätilanteessa hälyytän isovanhemmat apuun, jos meinaa pinna mennä totaalisesti. Mulla onneksi ihanat vanhemmat jotka ottavat tyttöä mielellään ja osaavat myös lukea, jos olen niin väsynyt, että on parempi molempien kannalta äidin vähän levätä. Ei siis paljon tarvi ees pyytää, vaan he melkein "väkisin" vievät tytön, kun huomaavat mun menevän ylikierroksilla tai nukkuvan "pystyyn"...

Olin yh vielä n. viitisen vuotta sitten ja minun lapseni todellakin saattoi olla hoidossa jopa 8-9 päivää putkeen, mutta siitä sitten seurasi kyllä vapaat ja ne poika vietti kotona. Tällä alalla on hyvinkin tavallista, että joutuu tekemään pidempiä työputkia ja saa vaan unelmoida, että olisi vaan 5/7. Joskus jopa minulla oli 14h päivä, jos piti jäädä tuuraamaan sairastunutta iltavuorolaista suoraan aamuvuoron jälkeen. Jälkikäteen tajusin kuinka paljon olen menettänyt poikani elämästä, kun oeln tehnyt niin paljon töitä. Nyt osaan jo kieltäytyä ylitöistä enkä todellakaan jousta vuoroissa, jos ei muutkaan jousta

Seuraan erästä naapurin rouvaa (ei yh) joka vie lapsensa päivähoitoon ma-pe aikaisin aamulla ja kotiin tulevat klo 17. Sitten viikonlopuksi lapsi viedään jommallekummalle mummolle ja vanhemmat dokaavat :( Onko sekään lapsen elämää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, tarkoititko että lapset ovat 7 pvä viikossa tarhassa. En usko.

Ei tarhassa, mutta sen ajan mitä ei ole tarhassa, on mummolassa.

ehkä äiti lepää ja työ on rankkaa :/

olisko kannattanut jättää lapset tekemättä jos se pelkkä työelämä jo on niin rankkaa ettei jaksa mitään muuta?
lapsi raukat :(
tässäkin on ilmeisesti sellainen perhe kyseessä että lapsi oli pakko tehdä kun muillakin on ja sitten siitä ei jakseta huolehtia itse vaan sysätään muiden hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Usein ihminen joka tekee viikonloppuisin töitä tekee vuorotyötä, ja oletan jotta tämäkin äiti tekee. Ja se on kuluttavaa ja voimat vievää.
Toivon minäkin usein jotta saisin muksun viedä päiväkotiin vaikka itsellä on vapaa, jotta saisin nukkua velat veks.
Mutta missä isä?

Isä joko töissä tai KOTONA !!

No se vaan on kumma, että tässä tapauksessa syyllistät äitiä (no nainen on naiselle susi), miksi et hauku tuota vimmatun isää???

Mikä hemmetin logiikka sun räyhäämisessäsi on?

No jopas. Kyllä se vastuu lapsista on ihan yhtä paljon isän kuin äidinkin, niin että missään nimessä et voi syyttää yksin äitiä. Olen samaa mieltä, että lapsilla pitää myös olla lepoaikaa kotona vanhempien seurassa, mutta missään nimessä vika ei ole vain äidissä.

Oonpa ollu monessaki vuorotyössä.
Joskus tosiaan tuli kymmenen päivän työputki ja oli monta päivää vapaata. Mukaanlukien vkonloputkin. Joskus vein lapsen hoitoon että sain omaa aikaa. Sitten taas työputki päälle.

Uskon, että ap tarkoittaa hyvää, mutta sorry, kaverisi en koskaan haluaisi olla.

Yhteistyössä