sopiiko "maan korvessa..." laulu ristiäisiin?

  • Viestiketjun aloittaja app
  • Ensimmäinen viesti
tea
Oli myös meillä ristiäisissä ja laulettiin ainoastaan se kirkossa. Itse kun en kuulu kirkkoon, niin en halunnut mitään perinteisiä virsiä. Tuo oli minulle tärkeä laulu lapsuudesta ja todella kaunis sen vuoksi. :)
 
vuh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja karmivaa:
Mä olen tottunut kuulemaan sitä vain lapsen hautajaisissa, en osaa ajatella ristiäisiin...
Kappalehan kertoo suojelusenkelistä, miksi ei kävisi myös ristiäisiin?
Enkelistä joka saattaa lasta taivaaseen tämä kertoo.
Tulkinta on laulajan suussa... (öh.). Mun mielestä se kertoo suojelusenkelistä elämässä. Itkin kuin vesiputous, kun sitä laulettiin esikoisen ristiäisissä. Ihana ristiäislaulu.

 
Suojelusenkeli
"niin jhelposti langeta laspsonen vois, jos käsi ei enkelin kädessä ois" ja "oi laps, ethän milloinkaan ottaa sä vois, sun kättäsi enkelin kädestä pois" , joo, laulussa varmasti tarkoitetaan kuolemaa kun puhutaan kodista mihin suojelusenkeli johtaa, mutta myös elettävästä elämästä. Kaunis, kaunis laulu ja meillä oli se myös ristiäisissä, suojelusenkeli tuo suojaa ja turvaa lapsen elämässä, mua alkaa taas itkettämään ihan hirveästi. Jos, ap, sinä haluat sen lapsesi ristiäisiin ja sen mukaan perut kun täällä jotkut sanoo ettei käy, tulet kyllä katumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja karmivaa:
Mä olen tottunut kuulemaan sitä vain lapsen hautajaisissa, en osaa ajatella ristiäisiin...
Kappalehan kertoo suojelusenkelistä, miksi ei kävisi myös ristiäisiin?
Enkelistä joka saattaa lasta taivaaseen tämä kertoo.
No kyllä se ihan on tulkinnasta kiinni miten sitä kuuntelee. Kyllä sitä voi surumielisenä ajatella hautajaisiinkin, mutta minä ainakin laulan sitä lapsellemme ajatellen suojelusenkeliä hänen elämässään, joka lopulta joskus sadan vuoden päästä vie kotiin, taivaaseen, hamassa tulevaisuudessa. Mutta siinähän lauletaan että "Piankos lapsonen langeta vois, jos käsi ei enkelin kädessä ois", ja minusta tuo kertoo elämästä! Siis siitä että on vaaroja ja pahoja houkutuksia mutta enkeli suojelee elämän tiellä.
Että aion kyllä jatkossakin laulaa lapselle samaista biisiä.
 

Yhteistyössä