SOKERITOPIKKI

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 12:57 berry76 kirjoitti:
Karkkilakko on täälläkin pysynyt hyvin, mutta kahvin kanssa on tullut otettua jotakin parina viime päivänä :ashamed: Kun on kyläilty tuttavien kanssa puolin ja toisin niin näinhän siinä kävi sitten.

No, yritän taas ryhdistäytyä ja ainakin ne karkit jättää syömättä jatkossakin :D
Kahvihetket on niitä pahimpia :ashamed: Vaikka olisi kuinka jotain muutakin kuin makeaa tarjolla, niin kyllä se on myönnettävä, että pullat huutaa enemmän perään kuin ne leivän palat...

Tiituli1
pakko tulla mukaan... :ashamed: karkkia en ole ostanut pitkään aikaan kaupasta, mutta jos sitä jollain on niin voisin hotkaista vaikka koko pussin.
Pääsiäisenä kyllä tuli mussutettua makeaa niin että yök.
Lapsillekaan en ole ostanut karkkipäivä karkkeja, mutta ei ne ole niitä kaivanneetkaan :whistle:
Eli siis lupaan pitää näppini erossa herkuista, jäätelö on kyllä mun akilleen kantapää :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 13:31 Tiituli1 kirjoitti:
pakko tulla mukaan... :ashamed: karkkia en ole ostanut pitkään aikaan kaupasta, mutta jos sitä jollain on niin voisin hotkaista vaikka koko pussin.
Pääsiäisenä kyllä tuli mussutettua makeaa niin että yök.
Lapsillekaan en ole ostanut karkkipäivä karkkeja, mutta ei ne ole niitä kaivanneetkaan :whistle:
Eli siis lupaan pitää näppini erossa herkuista, jäätelö on kyllä mun akilleen kantapää :/
Sama vika, ei tunnu missään. Lyödään kilokarkkia eteen, niin kummasti se katoaa. Ei mitään itsehillintää tai huonovointisuutta esteenä :( Mutta tervetuloa mukaan tiituli

Itselläni on tänään karkkipäivä. Tätä on odotettu kauan ja hartaasti. Arvatkaa tosin mitä. Mie en lähe kauppaan, jos en auto kyytiä saa. Olen niin tukossa, kun kävelin eilen ulkona. Koivun pentele kukkii ja olen kipeä kuin... kuin... kipeä elukka :D. Enkä voi edes ottaa allergialääkettä, kun imetän. Typerää.

:wave:

Mites jakselette te kaikki sokeriholismin kourissa kamppailevat?
Meillä juhlittiin eilen pojan 7 vuotia synttäreitä ja tänään kemut jatkuvat.Eilinen voitettiin ja karkkisaldo on tälle vuodelle EDELLEEN puhas 0 :D ...Tämän päivän kun vielä pääsis yli.
laitoin muksuille karkkeja tarjolle ja VOI JEESUS että ne tuoksui huumaavan hyvälle!!! :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 11:29 vili43 kirjoitti:

Meillä juhlittiin eilen pojan 7 vuotia synttäreitä ja tänään kemut jatkuvat.Eilinen voitettiin ja karkkisaldo on tälle vuodelle EDELLEEN puhas 0 :D ...Tämän päivän kun vielä pääsis yli.
laitoin muksuille karkkeja tarjolle ja VOI JEESUS että ne tuoksui huumaavan hyvälle!!! :kieh:
Hyvin sujuu. Arvatkaa vain mitä kävi, kun söin eilen karkkia. On nimittäin sokerihimot päällä tänäänkin. :ashamed: Ja ne karkit todellakin tuoksuvat aivan hurmaavalle, inhottaa kaupassa kävellä irtokarkkihyllyjen ohitse. \|O

Mutta siis todella upeaa, että sie oot noin hyvän saavutuksen saanut pidettyä vieläkin yllä. Mie taputan selkään :wave:

... Ensi lauantaita odotellessa :D (Paitsi vappuna saan syödä tippaleivän ja munkin kahvin kanssa!... Saanhan?)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 11:49 Kyykerö kirjoitti:
\Hyvin sujuu. Arvatkaa vain mitä kävi, kun söin eilen karkkia. On nimittäin sokerihimot päällä tänäänkin. :ashamed: Ja ne karkit todellakin tuoksuvat aivan hurmaavalle, inhottaa kaupassa kävellä irtokarkkihyllyjen ohitse. \|O

Mutta siis todella upeaa, että sie oot noin hyvän saavutuksen saanut pidettyä vieläkin yllä. Mie taputan selkään :wave:

... Ensi lauantaita odotellessa :D (Paitsi vappuna saan syödä tippaleivän ja munkin kahvin kanssa!... Saanhan?)
Juu, ilman muuta.Eihän wappu ilman munkkia ole wappu.Mulla ei siis ole kunnon vappua, aion pidättäytyä simasta kautta tippaleivästä kautta munkista \|O .

¤syyyyyyvä huokaus¤

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:05 Tiinukka kirjoitti:
otatteko mutki mukaan tähän hommaan? mä olen kyllä aamu kahvin kanssa nauttinut muutaman keksin.. 4 kpl.mut loppu päivän olen sitten ilman sokruja.. :$ lähtee teippaamaan suun umpeen. :D
Tervetuloa makeaan joukkoon :D !

Heissan...
Mä liityn tuohon Vilin jengiin... karkkiholisti, joka on ollut vuoden alusta ilman karkin karkkia! Tosin viikonloppuisin sallin itelleni kahvipullan/keksiä, jugurttihedelmiä tai halvaa...Jätskikin ok... Karkki ja suklaa on ollut nimenomaan mun ongelmani. Jatkuvasti ajatuksissa ja suussa.... Se on loppu nyt! Mutta kaikkea makeaa/hyvää en lopeta siksi, että tarkoitus olisi löytää semmoinen kultainen keskitie, jota voisi kulkea vaikka loppuelämän. Mutta noi karkit ja karkkipäivät on ollu jo miljoonakertaa tuhoontuomittuja mulla... aina kun annan pikkusormen, meneekin koko käsi (ja toinen jalkakin...). Mut nyt menee kivasti. Painokin putoaa tasaisesti! Nyt jo 10,5kg!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 11:29 vili43 kirjoitti:

Joo, siis kamalaa! Meillä oli viikonloppuna pojan 11v. synttärit ja tuntui rääkkäykselle availla karkkipusseja ja kaadella niitä karkkeja kulhoihin!!! Yhtään en laittanut suuhuni minäkään, kun tiedän, mitä siitä olisi seurannut! Kakkua kyllä söin pöydässä palan ja hyvää oli! Mutta mulla noihin karkkeihin liittyy vahvasti se napostelu... Ihan niinkuin tupakoitsijalle on tärkeää savun lisäksi se toiminta, mikä siihen tupakointiin liittyy...En siis pidä samanlaisena uhkana jotain kakkupalaa.
Hienoa Vili sulle kans suorituksesta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:15 Ippa kirjoitti:
Heissan...
Mä liityn tuohon Vilin jengiin... karkkiholisti, joka on ollut vuoden alusta ilman karkin karkkia! Tosin viikonloppuisin sallin itelleni kahvipullan/keksiä, jugurttihedelmiä tai halvaa...Jätskikin ok... Karkki ja suklaa on ollut nimenomaan mun ongelmani. Jatkuvasti ajatuksissa ja suussa.... Se on loppu nyt! Mutta kaikkea makeaa/hyvää en lopeta siksi, että tarkoitus olisi löytää semmoinen kultainen keskitie, jota voisi kulkea vaikka loppuelämän. Mutta noi karkit ja karkkipäivät on ollu jo miljoonakertaa tuhoontuomittuja mulla... aina kun annan pikkusormen, meneekin koko käsi (ja toinen jalkakin...). Mut nyt menee kivasti. Painokin putoaa tasaisesti! Nyt jo 10,5kg!
UPEA SUORITUS!!!
¤ojentaa virtuaalikukkapuskan :flower: ¤

Eikö vaan olekin hieno tunne kun huomaa, jotta kiloja on lähtenyt.
Viikonloppuna valitsin housuja pämppäämään lähtiessäni ja ne oli kaikki järjestään liian löysiä :D .

Tsemppiä vaan jatkoon sullekin!

RubiiniSukka
Huomenta kaikille!

Ipalle virtuaalinen puska ja Nahikselle tervetuloa.

Vappuna tuli sitten syötyä sokeria (ehkä hieman takapakkia, muttei maailmanloppu). Ei niinkään karkkia, vaan munkkia ja keksejä sekä simaa. Joten ensi lauantai on sitten poltettu pois alta... Samoin sunnuntai, koska järjestän esikoisen synttärit sunnuntaina. Kyllä minä pystyn pysymään kurissa.

Kun oikeasti eilen join sen siman, söin keksejä muksujen kanssa ja sokerisen munkin, tulin tosi huonolle tuulelle. :/ Siis olin niin ärtynyt, ettei tosikaan. Ja tiedän oikeasti tuon johtuvan siitä sokerista.

Kertokaahan välillä muutkin omia kuulumisia. Miten sujuu, onko tullut takapakkia vai ei. Ja jos vaikka takapakkia tulisikin, niin ylös vaan! Polku ilman kiviä, joihin kompastua, ei kasvata :D

Ai niin, vaihtelu virkistää

T: SubiiniRukka eli Kyykerö-pyykerö<br><br>

Minäkin jos saisin liittyä mukaan :wave:
Olen todella perso makealle, mulla on meidän suvussa jo mainettakin tässä asiassa :ashamed: Lapset joutuu piilottelemaan karkkinsa etten syö niitä :saint:
Ja tähän ahteriin uppoo yhtä lailla pullat, suklaat, salmiakit ynnä muut herkut. Monesti olen ajatellut lopettaa herkkujen syönnin, mutta itsekuri on melkoisen huono :ashamed: Jospa tästä nyt sais puhtia tuohon asiaan...

RubiiniSukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:02 Sirkkeli kirjoitti:
Minäkin jos saisin liittyä mukaan :wave:
Olen todella perso makealle, mulla on meidän suvussa jo mainettakin tässä asiassa :ashamed: Lapset joutuu piilottelemaan karkkinsa etten syö niitä :saint:
Ja tähän ahteriin uppoo yhtä lailla pullat, suklaat, salmiakit ynnä muut herkut. Monesti olen ajatellut lopettaa herkkujen syönnin, mutta itsekuri on melkoisen huono :ashamed: Jospa tästä nyt sais puhtia tuohon asiaan...
Päätöksen jälkeen (ja sen jälkeen kun itse tiedostaa, että se sokeri oikeasti on ongelma :D) on se myös helpompi pitää. Ja voin lohduttaa ettei se taida olla kenellekään meistä helppoa, pidättäytyminen siis! Minä menin äsken keittiöön ja mietin mistä löytäisin karkkia :ashamed: Istuu tiukassa tuo sokerinhimo :ashamed:

Tervetuloa!

Täällä kans yks, joka päiväinen taistelu että sokeria saan vastustettua, mutta noi hedelmät auttaa jonkin verran. Esin papaija on tosi hyvä, niissä purkeissa. Ja ei lihota. Myös ananas on hyvä vaihtoehto.

RubiiniSukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:06 vili43 kirjoitti:
Kertokaa lakossa olevat/kokonaan lopettaneet miten sokerin väheneminen on vaikuttanut jokapäiväiseen elämäänne :) .
Se mistä jo mainitsinkin on, etten ole niin samperin kiukkuinen. Sokeri nostattaa minulle oikeasti kiukun pintaan. Sitten tulee väsymys. Olen siis paljon pirteämpi ja paljon rauhallisempi ilman sokeria. Nämä ovat ne tärkeimmät muutokset, jotka olen itsessäni huomannut.

\
Kertokaa lakossa olevat/kokonaan lopettaneet miten sokerin väheneminen on vaikuttanut jokapäiväiseen elämäänne :) .

Onhan tuo vaikuttanut, ennen olin aiana väsynyt ja energiaa ei ollut. Nykyään tuntuu että ei väsytä niin paljon ja olen energisempi. Myös olen laihtunut kahdessa kuukaudessa 10 kg =) ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:11 RubiiniSukka kirjoitti:
\
Se mistä jo mainitsinkin on, etten ole niin samperin kiukkuinen. Sokeri nostattaa minulle oikeasti kiukun pintaan. Sitten tulee väsymys. Olen siis paljon pirteämpi ja paljon rauhallisempi ilman sokeria. Nämä ovat ne tärkeimmät muutokset, jotka olen itsessäni huomannut.
jess, mulla kans toi kiukkuisuus kadonnut! :) =)

\
Heips! (kiitos tuosta kukkapuskasta aiemmin!)
Mulla aluksi tuntui, että olin ihan tosi väsynyt...olin varma, että elimistö shokissa, kun ei tulekkaan sitä vakiosokerimäärää...Mutta nyt on paljon parempi olo. Kaikin puolin! Kävin housuostoksilla viikonloppuna ja olipa ihanaa! Tosin nyt menossa semmoinen välivaihe, ettei ehkä ois kannattanu mennä housuostoksille, kun koko 40 on jo vähän väljä, mutta 38 vielä liian tiukka...Kuitenkin halusin välillä palkita itteäni uusilla pöksyillä...! Vitsi, jouluna vielä vedin vatsaa sisään, että sain 44 housut kiinni...

Söin tänään vahingossa sokeria

:ashamed:

Niin, leivoin tyttären synttäreille sitä mmf-taikinaa. Se valmistui ja siirrettiin sivuun ja sitten maistoin sormeani. Olin oikeasti ihan järkyttynyt! Enkä niinkään siitä, että sorruin... Vaan siitä, miten hyvältä se maistui.

:snotty:

Yhteistyössä