SOKERITOPIKKI

Huutelin eilen sokeriaddiktoituneiden palstalaisten perään. Nyt ajattelin tosiaan tsempata ja yrittää välttää ylimääräistä karkin ja makean mässytystä (karkit, pullat). Teen siis tästä julkista, jos vaikka onnistuisin paremmin pääsemään tavoitteeseen... ÖÖöh... Lauantaikarkit on sallittu ja juhlatilaisuuksissa syöminen :D Moni ei taida tietää, miten hankalaa tästä vielä minulle tulee :ashamed:

Tämän päivän saldo, nolla... Tosin kello on vasta vähän (mutta mitä pienistä, kun ei ne pienetkään meistä). Illalla raportoin miten kävi tämän päivän osalta. Toivottakaa onnea :\|

Jos haluat tulla mukaan tsemppaamaan itseäsi sokerista irti, niin kasaudu halutessasi...

:ashamed: :ashamed:
Tuota pitäisköhän minunkin yrittää, juts nannaa mussutin :ashamed:
Menee ihan liikaa tuota karkkia, tosin mulla ei painoa oo yhtään liikaa.
Mutta kyllähän jokapäiväinen mussutus on ihan liikaa :/
Jos mä vaikka huomisesta tulisin mukaan B)

Ihan kiva, että meitä on näin monta (tai siis, eihän se hyvä juttu ole, mutta vertaistukiajatuksen kannalta tosi hyvä :D )

Söin juuri ruoan ja arvatkaa tekeekö mieli imelää. :\| Päivän saldo yhä nolla. Haaveilen hätäpäissäni jo siirapista, jota on kaapissa :ashamed:

Piti vielä sanoa, että tsemppiä kaikille! Kyllä tähän pystytään! Minä ainakin aion (tai yritän kovasti) näyttää miehelleni, että pystyn olemaan rouskuttamatta karkkia. Sitä paitsi olen ihan kamala, kun vaadin muksuilta, ettei karkkia saa syödä kuin lauantaina ja jätän mehut ihan suosiolla aina kauppaan ettei niitäkään tulisi litkittyä, mehujen osalta ihan itsenikin vuoksi jätän mieluummin ne sinne putiikkiin.<br><br>

Yhteenveto päivästä! Ei yhtään sokeria! Anoppi oli paistanut pullia ja laittanut Carneval-keksit pöytään, kun menimme sinne kylään, mutta minä tyttö vetäisin kolme ruisleivänpalaa ja kinkkua päällä. Ensimmäinen päivä takana, huh!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 11:37 Malviina kirjoitti:
Olen aivan mahoton sokeririippuvainen, useasti yrittäny, mut oon ku mikäki narkki, tärisen ja tulen aivan raivon partaalle, jos en saa makeeta :ashamed:
Sama homma... Pitäs varmaan kirjautua sinne ruotsalaiselle sokeririippuvaisille perustetulle klinikalle...
Välillä tekis mieli aloittaa tupakanpoltto uudestaan (vaihdoin siis aikanaan tupakin karkkeihin), mutta kyllä lapsille on parempi lihava kun keuhkosyöpään kuollut äiti!!

No niin, tän päivän saldo toistaiseksi 0. Kahvit pitäis hörpätä, nukuin aamusta pitkään, kun pienimmällä korvatulehdus (hieman univelkaa :xmas: ). Mutta päätös pitää, mä kans taidan ottaa lauantain karkkipäiväksi.

Huh hei, eka päivä takana ja houkutukset sain vältettyä (suklaalevy ois kaapissa leipomista varten). Oon kyllä miettiny, että jos ei leipoiskaan mitään vierasvaraksi. Ettei tuu houkutuksia. Pitäisköhän käskeä miehen hoitaa kauppareissut, niin ois vielä helpompi välttää houkutuksia :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 11:37 Malviina kirjoitti:
Olen aivan mahoton sokeririippuvainen, useasti yrittäny, mut oon ku mikäki narkki, tärisen ja tulen aivan raivon partaalle, jos en saa makeeta :ashamed:
:wave:

Täällä ihan sama tilanne, olen joskus lukenut sokeriholismista ja tunnistin itseni. Perjantaina päätin et alkaa sokerilakko, no sunnuntaina niin hirveet vierotusoireet et ei tosi. Repsahdin sit kun kävin siskoni luona ja mulle tarjottiin jädeä et se siitä sokerilakosta. Tänäänki vetäny melkeen kokonaan Fazerin hasselpähkinä levyn :ashamed: .

ammis

Vasta huomasin tälläisen pinon ja hyppään joukkoon tummaan, vaikka pahin on jo kohdaltani ohi.
Vielä 2006 joulukuussa vetelin 500 g irtokarkkeja per päivä ja paisuin kuin pullataikina, väsytti IHAN järkyttävästi, aineenvaihdunta oli sekaisin kuin haminan kaupunki ja olo oi vetämätön pitkin päivää.
Tänään tuli sitten se 4 kuukautta ja 17 päivää ilman YHTÄKÄÄN karkkia/jäätelöä/keksiä tahi pullaa.

Mutta NIIN mahtava voima tuolla karkilla edelleen on, jotta olen luvannut itselleni, JOS olen tavoitepainossani kesäkuun puolivälissä, ostan itselleni palkinnoksi JÄRKYTTÄVÄNJUMBON pussin CandyKingejä ja syön ne yksin ja hitaasti nauttien :D . (Samalla peläten, jotta monen kuukauden työ menee ihan harakoille ja hairahdun taas...) :ashamed:

Mutta tsemppiä teille muille ihan pirusti, on se kivinen tie piru vie... :snotty: <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 23:32 vili43 kirjoitti:
Vasta huomasin tälläisen pinon ja hyppään joukkoon tummaan, vaikka pahin on jo kohdaltani ohi.
Vielä 2006 joulukuussa vetelin 500 g irtokarkkeja per päivä ja paisuin kuin pullataikina, väsytti IHAN järkyttävästi, aineenvaihdunta oli sekaisin kuin haminan kaupunki ja olo oi vetämätön pitkin päivää.
Tänään tuli sitten se 4 kuukautta ja 17 päivää ilman YHTÄKÄÄN karkkia/jäätelöä/keksiä tahi pullaa.

Mutta NIIN mahtava voima tuolla karkilla edelleen on, jotta olen luvannut itselleni, JOS olen tavoitepainossani kesäkuun puolivälissä, ostan itselleni palkinnoksi JÄRKYTTÄVÄNJUMBON pussin CandyKingejä ja syön ne yksin ja hitaasti nauttien :D . (Samalla peläten, jotta monen kuukauden työ menee ihan harakoille ja hairahdun taas...) :ashamed:

Mutta tsemppiä teille muille ihan pirusti, on se kivinen tie piru vie... :snotty:
Nostan todella hattua ja kumarran sen päätteeksi! Aivan mielettömän upea homma vili!!!!

Itselläni myös juuri se vetämätön olo, ärtyneisyys ja imelän miettiminen kaiken aikaa alkoivat riittää. Ja tiesin ongelman olevan sokerissa, olen aina tiennyt. Aikaisemmin ei vain saanut itseään tekemään asian suhteen mitään. Nyt yritys on kova :snotty:

Tähän minäki voin liittyä! Eli tavoite: perjantaina mässypäivä. Mie ku päätin etten huoli takaisin kiloja tämän imetyksen aikana, olenki sitte hurahtanu jo karkkeihin ja kekseihin. Eikä normaalisti tee ees mieli makeaa, vaan sipsejä yms. Mutta niin, pe vain mässyjä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 23:38 Kyykerö kirjoitti:
\Nostan todella hattua ja kumarran sen päätteeksi! Aivan mielettömän upea homma vili!!!!

Itselläni myös juuri se vetämätön olo, ärtyneisyys ja imelän miettiminen kaiken aikaa alkoivat riittää. Ja tiesin ongelman olevan sokerissa, olen aina tiennyt. Aikaisemmin ei vain saanut itseään tekemään asian suhteen mitään. Nyt yritys on kova :snotty:
Kiitti ¤punastuu¤ :ashamed: .

Ei vaan...oommie itekin aika ylpeä ittestäni, vaikka siis tiedän itsestäni sen, jotta kun jotain päätän, ei mieltäni muuta mikään eikä kukaan (niin hyvässä kuin pahassakin toimii tämä Härkä luonteeni :whistle: ).

Mulle ainoa oikea ratkaisu oli totaalilopetus...Mä en voi ottaa EDES sitä yhtä karkkia, sorrun oitis.
Monesti töissä/kylässä tmv moni sanoo, että "kyllä sä nyt YHDEN pullasiipaleen kautta keksin voit ottaa".
Kun ne ei tajuu \|O \|O \|O .

Sitkeän jankkaamisen jälkeen ne on pikkuhiljaa alkaneet tajuamaan jo, ettei suostuttelu auta, enkä mä v ittuuttani ole syömättä tarjottavia. :)

hippulainen
mää oon jo pitkään miettiny et miksi mää oon niin sairaan väsyny joka aamu ja kuitenki nukahdan melkein aina sohvalle...pävällä notkun enkä ssaa mitään aikaseks..pakolliset mut en itään oiketa koskaan ja lasten kaa en jaksa tehä mitään kivaa koskaan..

sit kerran ku oltiin reissussa huomasin, et oon siellä paljon pirteempi..mietimpä,et miks?? :/
syykin löytyi..En ollut syönyt yhtään karkkia koko aikana..siis kahvin kans keksin tai yhen pullan, mut en muuta..

Nyt sit kaverin kans allakirjoitetiin "sopimus" herkkulakosta. Siis EI: karkkia, suklaata, limsaa, simaa, mehua, pullaa, kakkua, munkkeja, viinereitä yms, keksejä, sipsejä, suolapähkinöitä ja jäätelöä..noi ainakin nyt tuli mieleen mitä siinä lapussa luki.. :whistle: siis mtään ruokia me ei laitettu listaan, esim. pitsaa saa syyä..kotitekoista mieluiten..

Saas nähä miten käy..tarkoitus olis päästä sokeririippuvuudesta, parantaa itsekuria ja vaikka sinä sivussa vähän lahtuakkin..
:whistle: =)

Yhteistyössä