äiti lokakuu :
Yritän vastailla sulle vähän näitä mun kokemuksia asiasta vaikka meillä ei ihan sama tilanne olekkaan.
Tuo aamuarvon nousu vaikket ollu syöny voi johtua ihan vaan mittaus erosta. Olen huomannu ite et jos mittaan vs:n vaikka keskisormesta ja heti perään nimettömästä niin mittari yleensä aina näyttää hieman eri lukemaa. Taikka sitten se voi johtua siitäkin että sun maksa on alkanut tuottamaan sokeria siinä aamun aikana kun et ole syönyt mitään. Mutta tää kaikkihan on vain arvailua...
Ja sitten tuo aamupala juttu... en aivan ymmärtänyt et mitä nuo 9hh ja 24 hh tarkoittavat.
Mutta tuosta aamupalasta mulle sanottiin äitipolilla että syö aamupalaksi vain pieni viipale ruisleipää eikä muuta. Siten n. tunnin päästä voi jo sitten syödä muutakin. Tämä sen takia että se pieni viipale ruisleipää potkasee sen insuliinin tuotannon liikkeelle yöllisen levon jälkeen ja sitten se onkin jo toiminnassa kun taas jotain syö. Siksihän myös suositellaan syömään niitä välipaloja aivan myötäänsä.
Tuo tuore mehu ja jogurtti on mulle ainakin mahdollisimman "pahoja" syötäviä muutenkin saati sitten aamupalaksi. Tuoremehussa on paljon hedelmäsokeria joka on nopeaa hiilihydraattia. Ja taas Jogurtissa on maitosokeria joka saattaa joillekkin nostaa sokeria herkästikkin. Ite olen joutunu lopettaan nuo maitotuotteet kokonaan just tuosta syystä.
Sit mulla ainakin edellisessä raskaudessa muuttu tuo eri ruokien sieto kyky ja ainakin mulla tuo rd paheni vain loppua kohti. Flunssa nosti mullakin niitä arvoja hieman.
Käytätkö sinä guaremia?
Mulla se ainakin auttaa tosi paljon noihin arvoihin. Itellä mulla ei oo vielä insuliinejä (eikä toivottavasti tulekkaan), mutta muutama ystäväni on käyttänyt tuota guaremia insuliinien kanssa ja molemmilla se on auttanut siihen ettei insuliiniä ole tarvinut pistää niin paljon ja muutenkin se verensokeri tasapaino on ollut parempi.
Sit oman navan tilannetta...
Arvot on edelleen ihanteellisen hyviä sen yhtäkkisen "paranemisen" johdosta. Tästä syystä mulla on alkanu tekeen enemmän mieli kaikkea sellaista mitä ei aikasemmin kestäny mennä syömään. Eli ruokavalio on hieman ehkä lipsunut, mutta arvoissa se ei ole näkynyt. Jotenkin tulee semmonen olo et nyt kun taas voi syödä vähänä "vapaammin" niin sit se itsekuri alkaa höltyyn. No eiköhän tämä kuri tähän mun elämään taas löydy kun arki alkaa taas reissaamisen jälkeen palautuun normaaliksi. Kohtahan ne arvot alkaa varmasti kans huononeen kun raskaus taas etenee pidemmälle...
Nyt tutimaan et jaksaa esikon kanssa taas aamulla herätä...
matala sokerisia päiviä kaikille
:wave:
Kojo ja möykkis rv 19+0