Sokerirasitustesti huomenna

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Onks se litku oikeesti pahaa? :/
Ku ei kerran saa mitään syödäkkään ja mun on aamusin pakko saada jotain aamupalaa, ettei tuu huono olo, niin pysynköhän mä tolpillani ja mitä jos oksennan sen litkun pois niin eihän siitä sit mitään hyötyy oo?

se maistui paksulle sokerilitkulle ja oli hankala juoda paaston perään. Olin viimesen odotusajan makuulla ja kävivät siinä ottamassa kokeen. Mukaan syötävää jotta saa heti syödä kun koe ohi.
Ei se kivaa ollut mutta kiva tietää ettei ole ongelmia sokereiden kanssa.

Ei se millekään paksulle sokerilitkulle maistunut. Glukoosijuomaahan se on. Siis aivan cokiksen näköistä ja ehkä hitusen makuistakin. Loppupelissä tosi pieni määrä ja sen kun rauhassa napaansa kittaa niin ei tuu ylös tyhjästä. Mä sain sen lämpimänä, mut jos ois ollut jääkaappikylmää, ois voinut sanoo olevan ihan hyvää :) Syö illalla vielä siihen asti kuin saat, niin ei heti aamulla heikota niin kauheesti. Itekin pelkäsin sitä, et pysyykö tolpillaan, oksettaako vai mitä. Yleensä kun täytyy aamupala syödä suht pian heräämisen jälkeen tai sit tulee huono olo ja myöhemmin syötykin voi nousta ylös :( Mut tuossa testissä ei sitten niin käynytkään, olo oli ihan hyvä koko ajan ja sit kun vihdoin sain syödä, niin ei tehnyt yhtään pahaa. Ja sokeritkin oli ihan kohdallaan :)

Joissakin paikoissa voi valita juoko sitä paksua lientä vai colajuoman makuista, hapotonta ja vielä senkin, ottaako kylmänä vai huoneenlämpöisenä. Kylmä colanmakuinen menee parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se millekään paksulle sokerilitkulle maistunut. Glukoosijuomaahan se on. Siis aivan cokiksen näköistä ja ehkä hitusen makuistakin. Loppupelissä tosi pieni määrä ja sen kun rauhassa napaansa kittaa niin ei tuu ylös tyhjästä. Mä sain sen lämpimänä, mut jos ois ollut jääkaappikylmää, ois voinut sanoo olevan ihan hyvää :) Syö illalla vielä siihen asti kuin saat, niin ei heti aamulla heikota niin kauheesti. Itekin pelkäsin sitä, et pysyykö tolpillaan, oksettaako vai mitä. Yleensä kun täytyy aamupala syödä suht pian heräämisen jälkeen tai sit tulee huono olo ja myöhemmin syötykin voi nousta ylös :( Mut tuossa testissä ei sitten niin käynytkään, olo oli ihan hyvä koko ajan ja sit kun vihdoin sain syödä, niin ei tehnyt yhtään pahaa. Ja sokeritkin oli ihan kohdallaan :)

Se vaihtelee, mä sain kirkasta ja tasan sokerinmakuista. Miehellä oli jaffantyylistä. rv 28 14h paasto sen sokerimukillisen varassa oli kamalaa.

Kiitos vastauksista, ehkä mä selviin huomisaamusta :D
Ja hyvä, että joku muistutti lukemisesta, aattelinkin sitä joku päivä mut unohtunut se olisi.
Toivottavasti on sokerit kohdallaan!
Onks siihen jotain oireita mistä vois aatella että ne ei oo kohdillaan?

päänsärky.. väsymys ja huimaus..

oli miulla aina syömisten jälkeen.. viimesimmässä olin ihan insuliini hoidolla.. ja eksk luulin että se insuliinin pistäminen on hirveetä.. mutta mie kuulema olin niinko *aina pistäny* sokerilääkärin mukaan..

:hug: toivottavasti on sokerit kohillaan

Alkuperäinen kirjoittaja sikuri:
päänsärky.. väsymys ja huimaus..

oli miulla aina syömisten jälkeen.. viimesimmässä olin ihan insuliini hoidolla.. ja eksk luulin että se insuliinin pistäminen on hirveetä.. mutta mie kuulema olin niinko *aina pistäny* sokerilääkärin mukaan..

:hug: toivottavasti on sokerit kohillaan

Ja kaikki nuo oireet löytyy. :/
Tosin verenpaine on matalalla koko ajan, että se on varmaan syy noihin mun oireisiin, toivottavasti ainakin.

Itse olen ko. kokeessa ollut kolme kertaa (joka raskauden aikaan). Nykyisin meillä saa onneksi sitä kolan näköistä ja oli hiukan viileääkin.

Mielestäni monet muut kokeet ovat paljon epämiellyttävämpi.

Jos sokereiden imeytymisessä vain pieni muutos et välttämättä huomaa mitään oireita.

Eikös diabeteksen oireet muuten ole jatkuva jano ja vessa hätä sekä väsymys

Alkuperäinen kirjoittaja Jossu-71:
Itse olen ko. kokeessa ollut kolme kertaa (joka raskauden aikaan). Nykyisin meillä saa onneksi sitä kolan näköistä ja oli hiukan viileääkin.

Mielestäni monet muut kokeet ovat paljon epämiellyttävämpi.

Jos sokereiden imeytymisessä vain pieni muutos et välttämättä huomaa mitään oireita.

Eikös diabeteksen oireet muuten ole jatkuva jano ja vessa hätä sekä väsymys

No kun raskaanakin tuppaa väsyttämään ja pissattamaan, ilman diabetestä.
Mua kyllä janottaakin.

Mut mä oonkin sellanen, kenel ei sovi antaa lääkärikirjaa käteen, koska mul on heti joka sairauden oireet. :D

Mie kävin kans molemmissa raskauksissa tuossa testissä.
Kyllä siitä selviää,kun saa omaan tahtiin juoda sen juoman.Eihän se mitään herkkua oo (miusta ainakaan) yritin vaan ihan rauhallisesti hengitellä ja juoda pikkuhiljaa..vaik yhessä kohtaa tuntuikin että tulee justiin takaspäin.Tsemppiä!:)

Tuli aika vinkeä olo kun tyhjään mahaan vetäs mukillisen sokeria. Se täti sanoi että heti pääsee makuulle kun tarvii ja siellä oli tietty paikka jossa makuuttavat niitä mahakkaita testattavia.

Kuin väljähtänyttä cocista. Kun ei ole saanut paastossa juoda eikä syödä, niin mulla ianakin on jano -> hyvin upposi. Itse asiassa labrassa oikein ihmettelivät, kun en yhtään kakonut. On siis varmaan aika yleistä se "yökensaaalas"-fiilis.

Yhteistyössä