Sokerirasituskoe ja tulokset?!! Diabetes 2?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistunut89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistunut89

Vieras
Olen 25v 177cm ja 112kg miehenalku. Minulla paastoarvo oli 9.1 ja kokeen jälkeen 15.6 eli todella korkeat. Sain soittoajan lääkärille kuukauden päähän. Hoitaja vain sanoi että lääkitys aloitetaan varmasti ja lopettu puhelun?!! Voiko diabetekseen kuolla? Voiko siitä parantua? Olen ihan hukassa :( Onko tämä nyt 1 vai 2 tyypin diabetes?

No kukaan ei ilman tutkimisia psyty sanomaan onko ykkönen vai kakkonen, todennäköisempää on että tuossa iässä puhkeaa kakkonen. Hiilihydraatit minimiin ja lenkille.

Todennäköisesti tyyppi 2. Voi parantuakin ja lääkkeistä päästä eroon jos saat painoa pois ja elämäntapoja terveellisiksi, elämäntaparemontti tulee eteen. Hoitamattomana kyllä rapauttaa kehoa ja pikkuhiljaa vie komplikaatioiden kautta hautaan. Katso diabetesliiton sivuilta tietoa ja ohjeita.

Kakkostyyppi on elintapasairaus.
Siitä voi parantua laihtumalla, kuntoilemalla, lisäämällä lihasmassaa ja syömällä terveellisesti.

Mene diabetesliiton sivuille ja lue sieltä tietoa

Ainakin huslabissa on ohje että jos paastoverensokeri on yli 8
Niin rasitusta ei tehdä kun diagnoosi on tuon paastoarvon perusteella jos selvä.
Haiskahtaa vähän tämä tarina.

Ainakin huslabissa on ohje että jos paastoverensokeri on yli 8
Niin rasitusta ei tehdä kun diagnoosi on tuon paastoarvon perusteella jos selvä.
Haiskahtaa vähän tämä tarina.

Näinhän sen luulis menevän muttei mene joka puolella, valitettavasti :/

Kakkostyypiltä tuo vaikuttaa kun ap:n mittoja katsoo. Ja ruokavaliohoito on erittäin tärkeää DM2 hoidossa, myös se liikunta. Eli niinkun joku jo sanoi: hiilarit (nopeat hiilarit siis) veks ja lenkille. Se useimmiten auttaa jos ei oo ehtiny kroppa ihan paskaksi mennä.

Lihaskunto! Lihasmassa! Pakkotoisto-sivusto on nyt se toinen hyvä sulle, tarviit vähän kunnon äijäilyä. Löysät läskit pois! Lihas se hoitaa tehokkaimmin aineenvaihdunna ja siis parantaa kehon omaa insuliinin hyödyntämistä

Mulla oli paastoverensokeri aikoinaan 7. Olin suht hoikka ja urheilin paljon, söin tosin liikaa makeaa. Jätin hiilarit minimiin ja nyt paastoverensokeri on 5 eli normaali. Kannattaa lukea Antti Heikkilän kirja Diabeteksen hoito ruokavaliolla. 2. tyypin diabetes on elintapasairaus ja sen voi parantaa ruokavaliolla.

• Tykkää
Reactions: Irski

Yhteistyössä