SOKERIKLUBIN KEVYET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipinätär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
KASVISSÖSSÖ-LÄTTYSET

uuniin laitetaan pellille sössö, jossa on kasvissosekeittoa, jossa liikaa valkosipulii, öljyy, sämpyläjauhoja ja ruista. sekoita sössöön viel tomaattipyrettä ja pitsamaustetta.

225 astetta, joku puoli tuntia, älä polta.

päälle feikki-voita ja eikun einestämään. :p <br><br>

Laitan tämän ihanan salaatin tännekin... Eilen tein ja söin, ja taju meinas lähtee ku oli niin hyvää! :p

* jäävuorisalaattia
* paprikaa
* kurkkua
* sipulia
* ananasmurskaa
* uunissa kypsytettyä kanan rintafileetä
* fetajuustoa (Apetina 3 % naturell)
* rasvatonta salaatinkastiketta (Felix)

Tuo sipuli ja ananas nimenomaan tekivät tuosta salaatista ihan sikahyvän! Tänään ajattelin tehdä samanmoisen salaatin, mutta korvata kanan tonnikalalla. Tuskin tulee niin hyvää, mutta kokeillaan. :p

LISÄYS: Testattu nyt myös tonnikalalla. Toimii kyllä, mut kana on parempi! :) :p <br><br>

meillä on sellanen grilli-vinkki, että ostetaan maustamatonta lihaa ja sit itse marinoidaan se ilman öljyä. possulle ja kanalle sopii hyvin jos laittaa soija-kastiketta ja valkosipulia reilusti ja marinoi lihoja noin 15-20 min.
sit tökkii ne varrastikkuihin. muita mausteita laitan joskus esim. currya, paprikajauhetta, rosmariiniä, maustepippuria... tai sit vaan grillimaustetta hieroo lihan pintaan.
kasvisvartaat syntyy helposti keitetyistä uusista perunoista. lisäksi voi laittaa esim paprikaa ja kesäkurpitsaa kun ne kypsyy nopeasti.
ja yleensä vielä huijaan niin että paistan nää uunissa leivinpaperin päällä, niin sit ei tuu rasvaa ollenkaan, mutta grillatessa ainakin ritilä kannattaa voidella öljyllä kunnolla.

Kipsu tykkää kun lisäilen tänne ohjeita... :D Tää nyt on taas sarjassamme "olisinhan-mä-ton-itekin-tajunnu" mutta laitan silti, kun tuli niin hyvää! :p

1 prk maitorahkaa (250 g)
1 tetra Nutricia Muksu omena täyshedelmäsosetta (100 g)
pakastevadelmia

Sekasin vaan ja ääntä kohti, pisteitä tästä koko komeudesta tulee muuten laskujeni mukaan 3.5 ja tästä syö kuitenkin AINAKIN 2 kertaa. Makeuttaa voi halutessaan sokerilla tai, kuten minä, Canderellilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 13:24 Seltsu kirjoitti:
Kipsu tykkää kun lisäilen tänne ohjeita... :D Tää nyt on taas sarjassamme "olisinhan-mä-ton-itekin-tajunnu" mutta laitan silti, kun tuli niin hyvää! :p

pakastevadelmia

Sekasin vaan ja ääntä kohti, pisteitä tästä koko komeudesta tulee muuten laskujeni mukaan 3.5 ja tästä syö kuitenkin AINAKIN 2 kertaa. Makeuttaa voi halutessaan sokerilla tai, kuten minä, Canderellilla.

"huu mii"? :D B) :D
Eikä mulle kyllä olis tullu mieleenkään tollanen yhdistelmä, mutta nyt kun kerroit niin tietty sitäkin pitää kokeilla.

Vierailijalle, Linnealle, Seltsulle, Midille , käärmeenkantajalle, Neealle ja kaikille suuret kiitokset viesteistä. Meillä alkaa piakkoin remonttitalkoot ja halvalla pitäis saada grillattua - ja tietty helposti- Ja vähäkalorista terveellistä mutta silti *äijienkin* ruokaa. Nää grilliherkut käy siihen hyvin. Toi marinointi ilman öljyä vois olla aika hyvä juttu, jos sitten vaikka paistais folion sisässä ettei kuivu liikaa? Voihan niille ukoille sitten vaikka vedellä sitä marinadia pihveille...

Linnealle: Mä olin jotain 15 kun mun kaverin isä laittoi ruisjauhoista lättyjä ja hyviä oli :p Sitä en tiedä paljonko oli muita jauhoja.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2006 klo 07:00 Kipinätär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 13:24 Seltsu kirjoitti:

pakastevadelmia

"huu mii"? :D B) :D
Eikä mulle kyllä olis tullu mieleenkään tollanen yhdistelmä, mutta nyt kun kerroit niin tietty sitäkin pitää kokeilla.

Vierailijalle, Linnealle, Seltsulle, Midille , käärmeenkantajalle, Neealle ja kaikille suuret kiitokset viesteistä. Meillä alkaa piakkoin remonttitalkoot ja halvalla pitäis saada grillattua - ja tietty helposti- Ja vähäkalorista terveellistä mutta silti *äijienkin* ruokaa. Nää grilliherkut käy siihen hyvin. Toi marinointi ilman öljyä vois olla aika hyvä juttu, jos sitten vaikka paistais folion sisässä ettei kuivu liikaa? Voihan niille ukoille sitten vaikka vedellä sitä marinadia pihveille...

Linnealle: Mä olin jotain 15 kun mun kaverin isä laittoi ruisjauhoista lättyjä ja hyviä oli :p Sitä en tiedä paljonko oli muita jauhoja.

pitää kokeilla noita ruislettuja. :p

Mä oon juustokakku fani......hhhm ei niin laiduttavaa

mutta paljon pystyy keventämään

pohja-> myslistä
sisukseen tuorejuuston sijaan kevytrahkaa/kevytjugurttia/liivatetta
päälle hedelmiä liivate/makeutusaine

Yhteistyössä