SOKERIKLUBI

Hopheijaa! Ja pikapikaa maanantairaporttia. Huolimattomasti lukaisin läpi teidän juttuja, joihin en taaskaan kommentoi mitään. Meillä on ollu tänään aika hankala päivä, tytölle tuli eilen kunnon flunssa, räkä valuu ja tänään kuume oli jo lähes 39 astetta. Ikää typsyllä siis 11 kuukautta, eikä oo pahemmin sairastellut kyllä koko elämänsä aikana. Mitä nyt tuossa 4 kuukauden tienoilla todettiin maitoallergia. (Linnea, meillä siis on jotain muutakin yhteistä kuin rd!)

Mutta raporttia siis:

- Paino sama jo kolmatta (?) viikkoa eli 85,6 kg. Ei siis laskua muttei onneksi nousuakaan. Pituutta mulla oli ne huimat 166 cm.

- Viime viikon äitiyspolikäynti oli tosiaan ihanan positiivinen, lääkäri sanoi että "kumpa kaikki hoitaisivat itseään yhtä hyvin kuin te" :) . Arvot ovat olleet ok, nyt käskettiin mittaamaan 3 kertaa viikossa vähintään.

- Nyt rv 34 ja painoa tullut n. 8 kiloa alusta.

- Viime viikko meni kyllä syömisten ja liikkumisten osalta enimmäkseen hunningolle; lauantai oli ihan ylivetopäivä: aamupäivällä Hesessä minimega-ateria ja illalla kokonainen pizza kotona!!! :whistle: Elekää kertoko kellekään... :D Mut käsittääkseni täällä on muutkin lepsuilleet..?

Hauskaa viikon alkua, mä toivon että tuo meidän potilas paranis pian, ikävä kattoa ku toinen ei jaksa muuta ku itkeä... :'(

Seltsu! Siis meillä on tosiaan yhteistä niin paljon! Noi lasten ekat flunssat on sydäntäsärkevää katsottavaa, mutta toivottavasti hän paranee nopsaan ja äitikin pysyy terveenä. Ai sie huomasit, että on lepsuiltu, vähän hävettää :ashamed:

Kävin mie äsken ison lenkin, joka eilen meni ihan kevyesti. Toisin oli tänään, mie puuskutin ja ähelsin ja mahaa supisteli niin pitkään, et olis saletti, että nyt on istukka irronnut. Ja, että se on miun syy! Nyt on olo taas rauhottunut, joten en ole edelleenkään menossa sairaalaan, vaikka se fantsua olisikin.

Asiasta kukkaruukkuun, kävin tänään www.kotiäidit.net nimisillä sivuilla, siellä oli hassu juttu siitä miten lapsiluku muuttaa äitiyttä, jos nyt jollain on aikaa heilua netissä näin paljon kuin meikeläisellä. Mutta ei ole varmaan sitten, kun enempi lapsia ;) Tai toivotaan, että on.

Champ, sie olet niin mallikelpoinen, et edes mahan painostukseen taivu. Ja Masunen, miullakin illalla pönäkkä olo estää ISOJA repsahduksia, mutta aina sinne jotain pientä suolennurkaan mahtuisi.

NYT VIRALLINEN LUPAUS: EN SORRU VIIKKOON MIHINKÄÄN LUVATTOMAAN!
Sallitun rajoissa:
Sokerittomia kolapulloja ei lasketa, mutta niitäkin mie pääsen vasta loppuviikosta ostamaan.
Saan nuolasta myös jäätelönannostelulusikan puhtaaksi, jos lapselle pitää antaa sitä, mutta en ota omaa satsia.
Yhden diotorellin saa myös ottaa päivässä.
Ruokaa ei saa santsata, paitsi kasviskeittoa (esim. kaali) ja salaattia!
\|O
Ja jos sorrun, niin tunnustan ja sitten moititte oikein kunnolla!!!

pikkuviikinki
heips!!! :wave: :wave: :wave: minäkin hyppään mukaan tänne vaikka en kärsinytkään raskausdiabeetteksestä, paastoarvot olivat tosin koholla hiukan ja sokeria oli pissassa melkein joka neuvolakäynnillä.

pituus on mulla 154cm ja painoa nyt 2 viikkoa synnytyksestä n.70kg ja ennen raskautta oli 55kg, nyt pitäisi saaha sitten noin 15kg alas viimeistään ennen ensi kesää.

tänään vedin 5 suklaapatukkaa ja nyt on niin paha olo ja maha kipeä että tein päätöksen siitä että enää en sorru tuollaiseen mässäilyyn ja jos karkkia tekee mieli niin syön sitten vaikka hedelmäkarkkeja suklaan sijasta. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 22:14 pikkuviikinki kirjoitti:
heips!!! :wave: :wave: :wave: minäkin hyppään mukaan tänne vaikka en kärsinytkään raskausdiabeetteksestä, paastoarvot olivat tosin koholla hiukan ja sokeria oli pissassa melkein joka neuvolakäynnillä.

pituus on mulla 154cm ja painoa nyt 2 viikkoa synnytyksestä n.70kg ja ennen raskautta oli 55kg, nyt pitäisi saaha sitten noin 15kg alas viimeistään ennen ensi kesää.

tänään vedin 5 suklaapatukkaa ja nyt on niin paha olo ja maha kipeä että tein päätöksen siitä että enää en sorru tuollaiseen mässäilyyn ja jos karkkia tekee mieli niin syön sitten vaikka hedelmäkarkkeja suklaan sijasta. =)
Tervetuloa! Joo suklaa on "huume", ei siihen tohdi sortua. Mie yritän tässä parin viikon (tai kuukauden) sisään kans poksahtaa, niin aletaan kirittämään sitten oikein toden teolla. Tai ainakin samaan malliin, mitä täällä on yleensäkin bruukattu. Kato siekin se ekasivun ruokavalio, sillä paino tippuu terveellisesti, eikä tarvitse nälkää kovin nähdä. Ja onnea vaavin johdosta!

En ole sortunut mihinkään tähän mennessä (siis sen eilisen lupauksen jälkeen) :D

No nyt sitten kuulun virallisesto joukkoon, muutenkin kuin ruokahaluni puolesta ;) Plussasin eilen =) =) =) =) =) =)
Ihme että tuli nukuttua yöllä, mutta tämä alkuväsymys mahdollista kyllä nukkumisen koska tahansa.....

Ja nyt menen puntariin: 90 kg AUTS! (pituus 168 cm) Ja tätä lukua täytyy vaàn näyttää toukokuun alussakin tai hiukka vähemmänkin.... :\|

Eli nyt tiukasti :$ suu kiinni ja pientä vauvaa odottelemaan ! Pikkukakkonen oli 4640g ja synnytys oli vaikea. Siitä viisastuneesa yritän tässä raskaudessa kehittää himon veteen ja porkkanoihin :p

Tsemppiä meille!

masunen

Ai niin, mun piti semmoista kysymäni joka nyt ei varsinaisesti laihdutukseen liity, mutta josko joku olis ottanut lapsivakuutuksen ennen lapsen syntymää, niin onko raskausajan diabetes vaikuttanut vakuutuksen saantiin tai lähinnä aiheuttanut jotain rajoituksia? Pistin just tänä aamuna hakemuksen postiin (Lähivakuutukseen) ja siinä mainitsin edellisen raskauden rd:n ja näkyihän se neuvolakortin kopiossakin, joka piti liitteeksi laittaman.

Yst.vast. odotellen nimim. huolestunut masunen

MÄ EN KESTÄ!!! KIRJOTIN VAIKKA KUINKA PITKÄT TARINAT JA SIT KAIKKI PYYHKIYTYY POIS!!!! ARGH TÄTÄ TEKNIIKKAA!!!! :kieh: :kieh: :eek: \|O

No niin sainpas purkauduttua.

Neuvolassa kävin, kiva vaaka, näyttää kilon vähemmän ku kotona. Kaikki hyvin. Maha kasvaa keskikäyrällä ihan täsmälleen, ja painoa oli taas vähemmän mitä viime kerralla.

Lepsuillut oon vähän, eilen kävi vieraita ja söin sitten kuningatarpiirakkaa ja Domino-keksejä... Namnam... :p Mutta harvoin kun syö niin jopa niistä osaa toisella tavalla nauttiakin! Enkä edes vetänyt kovin montaa... :whistle: Ihan totta!

Hennerille hirmusesti onnea!!! :hug: Ihanaa!!! Sisko kertoi myös eilen plussauutisia. Ikää hällä on jo kohta 40 ja 2 lasta ennestään, raskaudet olleet vaikeita ja monta keskenmenoa, toivotaan nyt parasta.

Pikkuviikingille tervetuloa! Ja Halssille myös, ellen oo aiemmin toivottanut.

Masunen, mä en valitettavasti tiedä noista vakuutuksista, mutta jossain firmassa ainakin oli evätty syntymättömän lapsen vakuutuksen saaminen äidin reilun ylipainon vuoksi... :whistle: Ei muuta kuin soittelemaan läpi eri yhtiöitä ja kyselemään! Kivaa hommaa joo... :/

Tyttö on edelleen toipilas, mutta kyllä tää päivä ehkä vähän parempi on mitä eilinen. Yö meni hyvin, nuha helpottanut, eikä kuumetta ole tänään ollut ainakaan "näppituntumalla". Taidan minä ottaa flunssan tytöltä. Olo on tosi höntti, ja kurkkuun sattuu. Ja väsyttää... :(

Siitä huolimatta, hauskaa päivää kaikille! :wave:

Masunen! Minä hain lapsivakuutusta ennen sokerirasitustestiä(n.4kk ennen laskettua aikaa), missä sitten diabetes todettiin. Eli sain lapsivakuutuksen ihan normaalisti, painoindeksi oli 28. Luulen, että diabetes saattaa vaikuttaa vakuutuksen saantiin.

Kävin eilen neuvolassa ja paino oli noussut viime viikosta vain 300g, mihin olin todella tyytyväinen. Taitaa todellakin auttaa tämä syömisten seuraaminen!
Mutta sitten neuvolatäti laittoi minut kuitenkin ylimääräseen ultraan äippäpolille, kun oli sokeria pissassa, kasvukäyrä huitelee ylärajoilla ja potkut ei kunnolla tunnu. No, lapsivettä oli vähän runsaammin ja istukka etuseinämässä, joten potkut ei tästä syystä kunnolla välttämättä tunnu. Sokeria ei ollut pissassa vaikka eilen sitä taas oli neuvolassa! Voiko se näin nopeasti muuttua! Kätilä sanoi, että vauvan pituus ja pään koko on normaalia isompi, mutta muuten vartalon kasvu menee ihan ok, arvioi tämän hetkiseksi painoksi 1200-1400g ja syntymäpainoksi n.4kg.Muutenkin sanoi, että ihan hyvän kokoinen vauva. Ihana kätilö oli. Lääkäri taas sitten sanoi, että sinulle onkin kookas vauva tulossa ja että tässä vaiheessa(27+3)ei pysty vielä vauvan syntymäpainoa mitenkään arvioimaan. Jännä, että kätilöllä ja lääkärillä voi olla niin erilaiset mielipiteet.
Saini ylimääräsen poli käynnin viikolle 32. Joko ne siinä arvioi synnytystavan vai vasta viikolla 36?

linnea75 luimuilee
Onnea ja tsemppiä Herneri! :hug:

Syys, miulle tehtiin synnytystavan arvio viikolla 36+6, aikaisemmilla arviolla kuulemma pienempi luotettavuus. En mie kyllä hullua hurskaammaksi siellä tullut, kun lääkäri sanoi, et kyllä täältä pieni vauva mahtuu tulemaan, mut ei enää nelikiloinen. Mutta, kun esikko oli 3885, eikä mahtunut tulemaan (+ tän kohdunkorkeus on ollut yläkäyrällä kokoajan, vaikka en oel nyt lihonut). Lääkärille tuli paniikkki vara uusi tapa-arvio viikolle 38+6, siis ensi maanantai... :eek: Mies on viel 195cm pitkä ja mie 158cm. Ja aina, kun pitkiä miehiä niin liputetaan! Olis vähän pitänyt miettiä sillloin aikoinaan ;) Ei tosi! :heart:

Sortumiset tänään:
n. desi jäätelöä (tofu, 200kcal/100g)) ja 2 muumikeksiä (yht. 50kcal) :ashamed:

Mutta ei enää tänään mitään tuhmuuksiä :whistle:

Hei, mie kävin tuolla odotuksenkin puolella itkemässä, että minun tulee eskoista laitoksella niin ikävä :'(

ja tietenkin teitä :'( + :D . Miun siippa saa sit laittaa teille oleellisen informaation, jos mie joskus harmaapäisenä sinne laitokselle pääsisin.

Lähettäkää miulle kaikki ylimääräiset supistukset, jookosta? Ja muuten, se hyvä puoli olis sektiossa, että ei voi sortua herkkuihin, kun tippaa on päässä ja toisessa. Jollain sokerilitkulla pari ekaa päivää...hym, laihtuukohan siinä? :LOL:

pikkuviikinki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2005 klo 17:16 linnea75 kirjoitti:
Hei, mie kävin tuolla odotuksenkin puolella itkemässä, että minun tulee eskoista laitoksella niin ikävä :'(

ja tietenkin teitä :'( + :D . Miun siippa saa sit laittaa teille oleellisen informaation, jos mie joskus harmaapäisenä sinne laitokselle pääsisin.

Lähettäkää miulle kaikki ylimääräiset supistukset, jookosta? Ja muuten, se hyvä puoli olis sektiossa, että ei voi sortua herkkuihin, kun tippaa on päässä ja toisessa. Jollain sokerilitkulla pari ekaa päivää...hym, laihtuukohan siinä? :LOL:
voi ystäväni, tiedän miltä susta tuntuu :hug: ,minullakin teki todella pahaa jättää esikko ja kuopus kun lähdin synnyttämään mutta onneksi sitä ikävää lievensi uusi vauva kainalossa =) ja eihän sinne laitokselle asumaan jäädä ;) .
minä sain sektioissa 2 päivää jogurtteja ja vellejä :D .

Pikkuviikinki, kiitos lohdutuksesta. Miullakin se olisi jo toka sektio, mutta viimeksi oli sitä pudotettavaa niin hirveesti, että en tullut ajatelleeksi näin järkevältä kantilta. Voi miten pitkiä nää vikat viikot on, kun on sitä aikaa tuumailla ja kehitellä mitä moninaisemia ongelmia psyykensä kiusaksi. Eikä saa edes lohtuunsa syödä nammia, on tääkin :'(

Onneksi on lanttua illan iloksi. Tuo oli sarkastista ironiaa. :\|

pikkuviikinki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2005 klo 18:03 linnea75 kirjoitti:
Pikkuviikinki, kiitos lohdutuksesta. Miullakin se olisi jo toka sektio, mutta viimeksi oli sitä pudotettavaa niin hirveesti, että en tullut ajatelleeksi näin järkevältä kantilta. Voi miten pitkiä nää vikat viikot on, kun on sitä aikaa tuumailla ja kehitellä mitä moninaisemia ongelmia psyykensä kiusaksi. Eikä saa edes lohtuunsa syödä nammia, on tääkin :'(

Onneksi on lanttua illan iloksi. Tuo oli sarkastista ironiaa. :\|
minulla oli tää viimeisin jo 3 sektio ja mahanahka roikkui sektion jälkeen jossain "polvissa" ja arvaappa vaan muhiko leikkaushaava kaikkien läskien alla ja tulehtui.
ensikerralla olen viisaampi ja pidän huolen että en liho raskausaikana kuin korkeintaan 9kg jotta maha ei roikkuisi niin pahasti ja tulehtuisi jälleen. =)
millä viikoilla nyt olet ja onko sektioaika jo sovittu??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2005 klo 18:52 pikkuviikinki kirjoitti:
minulla oli tää viimeisin jo 3 sektio ja mahanahka roikkui sektion jälkeen jossain "polvissa" ja arvaappa vaan muhiko leikkaushaava kaikkien läskien alla ja tulehtui.
ensikerralla olen viisaampi ja pidän huolen että en liho raskausaikana kuin korkeintaan 9kg jotta maha ei roikkuisi niin pahasti ja tulehtuisi jälleen. =)
millä viikoilla nyt olet ja onko sektioaika jo sovittu??
rv. 38: ei ole sovittu. Yksi synnäritapa-arvio tehty ja toinen tulossa ens ma 38+6, niin katsotaan minkäkokoiseksi lääkärit tulokasta lottoaa tällä kertaa. Viimeksi heitti puoli kiloa ja ei mahtuntu tulemaan. Nelikiloiset ei kuulemma miulta mahdu tulemaan, mutta reilu viikko sit siel arviossa lääkäri veikkasi, et pieni tulee. En ole kyl kovin luottavainen, sillä kohdunkorkeus on ollut koko ajan yläkäyrällä. :whistle:

Kysymys KIPINÄTTÄRELLE ja muille jo synnyttäneille.

Millaisia määriä kilokaloreita saa synnytyksen jälkeen syödä päivässä?

Eli nouseeko ne määrät esim. siitä etusivun ruokavalion 1800:sta ylöspäin, kun imettää?

Jos siis pitää sitä painon pudottelua jatkaa? Tuntuu nääs, että näinköhän sitä jaksaisi ihan nykyisillä energia määrillä paahtaa imetyksen kanssa. Imetyshän kuluttaa 700kcal...

Champion harmaana
LINNEA - Mun milestä jossain oli et raskaus kuluttaa n. 300kcal/vrk, eli kyllähän imetys vie enemmän! Eli voi lisätä tohon 1800 kcal:n vielä sen 500 kcal... Imetys vie kuitenkin enemmän kun odotusaika!

HENNERI - Onnea kun pääsit meidän joukkoon!

Ärsyttää tää kaksplussan sivut! En pääse kirjautuun sisälle! Mun tunnuksia ei ole olemassakaan - näin väittää sivusto... Onkohan mut heitetty jostain syystä phalle täältä...? Mä yritin vielä sitä et sähköpostiin tulis salasana et olis unohtunut mut ei en saanut sitä sinne kun en ole kirjautunut! Kun yritin tehdä itelleni uuden nikin tänne niin virhettä ilmottelee nää sivut... :eek: Katsotaan pääsenkö illemmalla kirjautuun vai täytyykö kirjotella vaan harmaana loppuaika...?

Tänään on ollut hyvä asenne tähän dieettihommaan (toistaseks)! Eilen olin ravintolassa syömässä mut söin siellä salaattia :)

Tänks Champion! Sittenhän sitä saa SYÖDÄ enemmän, kun imettää. Mie kysyn viel huomenna neuvolassa mitä meidän ihana lomalta palannut neuvolantäti meinaa.

Hyvin tehty siel ravintelissa!

Miunkin oli alunperin vaikea kirjautua näille sivuille, kun masiina vaan väitti, että olen jo olemassa jollain tunnuksella, vaikka en taatusti ollut. Toivotaan, että siut hiffataan taas pian, vaikeetahan se on harmaana kirjoitella ja sit ei voi laittaa siulle privaa. pidämme peukkuja!

Ei kirjautunut Kipsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 11:09 linnea75 kirjoitti:

Millaisia määriä kilokaloreita saa synnytyksen jälkeen syödä päivässä?

Eli nouseeko ne määrät esim. siitä etusivun ruokavalion 1800:sta ylöspäin, kun imettää?

Jos siis pitää sitä painon pudottelua jatkaa? Tuntuu nääs, että näinköhän sitä jaksaisi ihan nykyisillä energia määrillä paahtaa imetyksen kanssa. Imetyshän kuluttaa 700kcal...
Hei vaan hei :wave:

Mä olen syönyt ihan normaalisti, ja kaloreita laskematta kun neuvolassa toitottavat koko ajan että ei saa laihduttaa nyt puoleen vuoteen jos meinaan antaa lapselle kunnollista maitoa. Eli en ole laskenut mitään vaan syönyt vaan suht terveellisesti. Paino on tippunut 95 kiloon ja lähtöpaino raskaudessa oli n99 kg. Eli synnytyksen jälkeen oli 97 ja nyt kotona on sitten tippunut vielä 2kg. poika on nyt 10pv.Juon vaan paljon vettä kun on hirvee jano koko ajan, johtuu kai imettämisestä. Katotaan jos tämä paino tästä lähtis tippumaan pikku hiljaa. Nyt kun voi taas liikkuakin ilman että mistään alkaa kolottaa tai supistaa. :D

MAINOS:
Oletteko turun seudulla asuvat kuulleet että pansiossa on 10.9. lauantaina PETS:in (hyväntekeväisyysjärjestö) match show? www.pets.fi
Kannattaa tulla kurkkimaan, palkinnot on hyviä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 16:26 Ei kirjautunut Kipsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 11:09 linnea75 kirjoitti:
Hei vaan hei :wave:

Mä olen syönyt ihan normaalisti, ja kaloreita laskematta kun neuvolassa toitottavat koko ajan että ei saa laihduttaa nyt puoleen vuoteen jos meinaan antaa lapselle kunnollista maitoa. Eli en ole laskenut mitään vaan syönyt vaan suht terveellisesti. Paino on tippunut 95 kiloon ja lähtöpaino raskaudessa oli n99 kg. Eli synnytyksen jälkeen oli 97 ja nyt kotona on sitten tippunut vielä 2kg. poika on nyt 10pv.Juon vaan paljon vettä kun on hirvee jano koko ajan, johtuu kai imettämisestä. Katotaan jos tämä paino tästä lähtis tippumaan pikku hiljaa. Nyt kun voi taas liikkuakin ilman että mistään alkaa kolottaa tai supistaa. :D
Wau, siehän kone olet! Huima on tiputuksen tahti. Hyvä hyvä! Ja hyvältä toi ohje syödä vaan terveellisestikin kuulosti, ei tarvitse ihan joka kaloria laskea, kunhan ei ihan ranttaliksi laita (taisi olla vähän hakoteillä se hotaja, joka kielteli sitä illalla syömistä). Voi hyvin ja nauti pienestä!
:)

Jipii! Sain kirjauduttua sisälle! Tää päivä on mennyt mahtavasti, oikein härän raivolla olen syönyt just kuten pitää! Teen kohta nokkosvarrasleivästä itelleni syömistä ja sit alan painella unipuulle :)

Oltiin Eedenissä uimassa esikoisen kans ekaa kertaa ja oltiin siellä yli kaks tuntia - voi kun se tykkäs! Olis varmaan uinut siellä aamuun asti! Ensin se oli ihan ihmeissään kaikkea ympärillä tapahtuvaa, mut sit kun se äkkäs lasten altaan liukumäen niin siitä se alko... Poreammeet ja saunatkin käytiin läpi :) Olin siis anopin kans siellä ja todettiin et mennään pian uudestaan kun kerran poju tykkäs niin paljon... Nyt kyllä unettaa äitiäkin! Oli tosi ihana tunne kun vedessä oli niin kevyt olo masun kans, mut kun nousi vedestä pois, niin oli sit vuorostaan kaks kertaa raskaampi olo kun normaalisti...

Tekee karkkia mieli... Onneks kotona ei ole ja EN SORTUNUT OSTAAN vaikka mieli teki ;)

Kuulostipa hauskalle toi uintireissu. Ja nokkosvarrasvoileipä, mikähän se on?
Miulla eilen supisteli ja sitten sokerina pohjalla mies kiukkusi illalla ja lähti kortinpeluuseen (ei niin syntistä, kun miltä kuulostaa). No, meille tuli kuitenkin sanaharkkaa ja otti oikein todella päähän. Siinä mie sitten, vanha ja pullea kapinallinen kipusin tuolille ja kaivoin miehen (miun käskystä piilottamat) suklaakeksin kaapin perältä.

Ne oli kyllä aika helppo löytää. Ei kannata herkkuja kotona säilyttää, mut vieraat tuo näitä, odotetaan vaan, kun tulee rotinoiden aika... no, pistän pakkaseen odottamaan nimenantojuhlaa (varmaan joo..)

Tehdään nyt pitkä juttu lyhkäsemmäksi eli niinkuin työ jo arvasittekin mie ahdon naamariin 5-6 keksiä hirveellä raivolla. ARGH!-tunne oli päällä :kieh:

Tänään aamulla kiipesin puntarille, ja aattelin, et ei se vaaka voi tietää miun eilisistä synneistä.... SE TIESI! Vanha viisarivaaka, joka on varmaan minua vanhempi, siinä asuu joku ikiaikainen kaiken viisauden lähde,joka lirputtaa noita toisen privaatteja sortumistietoja sitä mukaa, kun nyt - raskaanaoleva viel - nainen ehtii sortua :ashamed: Suapi torua!

Neuvolakin on tänään ja varmaan neuvolatäti, joka on siis yhtä viisas, kun se viisarivaaka, näkee heti jostain pissasta, että täällähän on syöty illalla sokeria oikein estottomasti.

Tää on niinkuin tupakinpoltonlopettaminen aikoinaan, ei saisi olla mitää skismaa kenenkään kanssa, niin voisi keskittyä pitämään itseään niskasta kiinni. Tekosyitähän nää on...
:ashamed:

Ei kirjautunut Kipsu
Voi sua linnea. Sä olet liian kiltti. Huono omatunto näkyy ja sillä vaa´alla on monen vuoden kokemus... :D

Mä ehkä pelkäisin enemmän sitä neuvolan tätiä :x

Ei se muutamaan keksiin kaadu! Sulla on menny niin uskomattoman hienosti koko raskaus aika ton painon kanssa että ihan varmasti saat jatkettua samalla tavalla synnytyksen jälkeenkin.

Mitä jos koittaisit ostaa vierasvaraksi kotiin jotain suolaista? Kinkkupiirakkaa pasteijaa tms?

Tiedän tiedän : helppohan mun on neuvoa kun ei tarvii olla niin tarkkana.
Mies toi TAAS eilen mulle ison jätskin kaupasta. Mä oikeesti luulen että se ei haluu että ma laihdun.

Pakkohan se tietty on. En halua sitä 2 tyypin diabeettestä.

Ei masennuta!

KAIKKI YHDEN JA YKSI KAIKKIEN PUOLESTA! TAISTOON SISKOT! HAKKAA PÄÄLLE SUOMEN NEITO!!!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Ei kirjautunut Kipsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 21:18 Champion kirjoitti:
.

Tekee karkkia mieli... Onneks kotona ei ole ja EN SORTUNUT OSTAAN vaikka mieli teki ;)
Eiks ole muuten kamalaa kävellä karkkihyllyjen ohi... Ei parane ainakaan mun edes vilkasta sinne hyllyyn...

Tuskinpa se vaaka oikeasti on niin ankara kun linnea väität (turvotuksen piikkiin kaikki) =) Itellä ei ole tällä hetkellä pahemmin turvotusta mutta naama on kyllä TOSI LIHAVAN näköinen... Ei huvita paljon peiliin katsella...

Viimeyö meni valvoen... Ensin älysin et vaavi on ollut aika hiljainen ja piti kuullostella sen liikkeitä... SItten piti nukahtaa ja ainoa hyvä asnto tuntuu olevan selälteen nukkuminen ja rupesin sit miettiin et mitä harmia siitä voi seurata vauvalle ja tuli huono omatunto :ashamed: Aika tyhmää...

Illalla vielä selailin nordean sivuilla ja kun meillä on ollut kauhea keittiöremppakuume niin löysin sieltä joustoluotto nimisen lainahakemuksen ja taas aloin elätellä toiveita keittiöremontista... Sen vuoks en kans saanut unta kun piti suunnitella uutta keittiöö! Sen ehtis tehdä vielä ennen vauvan syntymää :) Täytyy nyt jutella ton miehen kanssa... Oli puhetta et tehtäis se vasta vuoden päästä kun saadaan optioista rahaa, mut mä rupesin itsekkäästi ajatteleen et tarvitsen vuoden päästä talvella mieluummin etelän matkan kun keittiörempan - voihan keittiön laittaa velaks kuntoon :whistle: Mä oon aika tyhmä... Ja turhan hyvä ylipuhuun ton miehen tällaisiin älyttömiin juttuihin... No onneks se nukkuu vielä niin en heti lähe tekeen sitä lainahakemusta!

En sortunut eilen mihinkään makeaan! Nokkosvarrasleipä on sellaista kovetettua ruisleipää ja on tosi hyvää :p Mulla on hirveä himo siihen! Ja kyllä ne jätskit huuteli mun nimeä pakkasesta mut näytin niille pitkää nenää! Tosin yöllä piti käydä syömässä taas leipä kun oli niin nälkä, mut laitan sen piikkiin etten saanut unta... Tuskinpa olisin muuten mennyt syömään...

Yhteistyössä