SOKERIKLUBI II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 17:52 Darelbeida kirjoitti:
..mie oon ihan :D HHHHMMMM :D
Pikku ihminen oli nii ihana... :heart: ..sydän sykki ja näin aivotkin..ja munuaiset.. sen takii ko kätilö opetti jotain toista kätilöö tekemään rakenne arvioo...no mius oli ihana kattoo toisen jamitusta... :heart: :D

kaik hyvin siis vauva uutisiin...

syömingist sen verran että lupasin ja vannoin tarkentavani annos koot ja muut vastaavat ja kerroin että on miul sellanen tuki porukka että jos ahistaa niin puran mieltäni koneella.. :D ..sano vaan se kätilö että neuvolast saa täti viel miut ohjustaa ja määrätä seuraamisen..tuskin mitään tosi kauheeta.. voi olla että joskus viikol 20 otetaan uudet arvot ja nakuttaa miulle siitä liikunnan lisäämisestä ja syömisen vahtimisesta..

mut hyvä niin.. muuten vois lipsuu vielki pahemmin..

katkailin just ilta naposteluja kuppiin.. jäävuori salaattii ja punasta paprikaa...

ONNEA! se on mahtavaa nähdä vauvinsa ekaa kertaa! :D :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 13:17 Seltsu kirjoitti:
Viivuska, sulla tuntuu olevan hommat hallussa oikein hyvin! Jes!!

Kontrollissa en oo käynyt vaikka pyhästi itselleni lupasin että kunhan Anni tulee puol vuotta, niin menen... Enpä oo menny, maanantaina typsy täytti 11 kk... EN MÄ USKALLA!!!!! \|O

Pieni neuvon sana teille, ihmiset: ÄLKÄÄ LEIPOKO SÄMPYLÖITÄ!!!! Tai jos leivotte, niin tehkää niin pahoja ettei niitä tee mieli syödä viittä peräkkäin!!! :D

tuon sämpylälogiikan minä ymmärrän.

nyt seletsu tehdään päätös, jotta aika kontrolliin tilataan tän tai seuraavan viikon kuluessa. soppiiko?

mie olen jo yrittänyt soiteilla, mutta nykyisin pitäisi olla sekuntikello kädessä, että onnistuu soittamaan just silloin, kuin se hoitavalle taholle sopii. :kieh: voi vitsi. saakohan sinne raahata pesueensa mukaan. meinaan, että onkin helpommin sanottu, kuin tehty hankkiä näille hoitajaa, kun kaikki sukulaiset asuu satojen kilsojen päässä. joo, turhia nyt valitan. sorryyyy :ashamed:

Ihanaa Darelbeida et kaikki oli hyvin ja vauvelin on sitten olemassa siellä :) Minäkin kovasti yritän pitää ruokavaliota mut minkäs tekee kun välillä pakko saada hyvää, tänää välipalaks kaks pientä korvapuustia (tai ainakin mun mielestä ne oli pieniä) :D Ja jipiii, tänään oikean aterian jälkeen joka oli:

-Tomaattituorekurkkusalaatti (en tykkää oikein muista rehuista niin syön melkein aina noita)
-Pari kauhallista makaronijauhelihamössöä (makaroni tummaa ja jauheliha naudan jauhelihaa)
-Yks reilun kokoinen siivu ruisleipää
-Lasi rasvatonta maitoa

Niin eipäs ollutkaan enää ku 5.9 arvot sit vähän vajaa pari tuntia syömisen jälkeen! Eli eilen oli joko liian tuhti annos tai sit mulle teki peruna, ja eilen oli kaks näkkäriäkin ja luin paketista niin siinä on paljon enemmän energiaa kuin tuossa "tavallisessa" ruisleivässä.

Ei tänää ois ees mittauspäivä ollu mut nyt alussa kiva katella eri ruuista mitä ne mulle tekee..

Kun eilen söin sen bisbislakupötkön sen yhden välipalan lisäksi ja arvot oli vaan 4.7 tai jotain niin tarkoittaako se et mulla ei tuo herkku nostanu niin paljon sitä? Toki en ala silti enempäänsä herkuttelee mut kiva jos välil vois tollee jotain pientä. :)

Darelbeidalle viel hehkutuksia ja haleja kun oot tietenki ihan täpinöissään siellä kun vauveli masussa :hug:

Ja kaikille muillekin kannustavista tsempeistä kiitos ja tsemppiä teille itsellekin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 18:03 linnea75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 13:17 Seltsu kirjoitti:
Viivuska, sulla tuntuu olevan hommat hallussa oikein hyvin! Jes!!

Kontrollissa en oo käynyt vaikka pyhästi itselleni lupasin että kunhan Anni tulee puol vuotta, niin menen... Enpä oo menny, maanantaina typsy täytti 11 kk... EN MÄ USKALLA!!!!! \|O

Pieni neuvon sana teille, ihmiset: ÄLKÄÄ LEIPOKO SÄMPYLÖITÄ!!!! Tai jos leivotte, niin tehkää niin pahoja ettei niitä tee mieli syödä viittä peräkkäin!!! :D

tuon sämpylälogiikan minä ymmärrän.

nyt seletsu tehdään päätös, jotta aika kontrolliin tilataan tän tai seuraavan viikon kuluessa. soppiiko?

mie olen jo yrittänyt soiteilla, mutta nykyisin pitäisi olla sekuntikello kädessä, että onnistuu soittamaan just silloin, kuin se hoitavalle taholle sopii. :kieh: voi vitsi. saakohan sinne raahata pesueensa mukaan. meinaan, että onkin helpommin sanottu, kuin tehty hankkiä näille hoitajaa, kun kaikki sukulaiset asuu satojen kilsojen päässä. joo, turhia nyt valitan. sorryyyy :ashamed:
Ei siellä tarvii tällä kertaa olla sitä kahta tuntia.
Vaan yks verikoe... Ei vaan saa aikaseksi

..juu :whistle: ..niin täpinöissään että meinasin lapsille jo möläyttää... :D
parempi pitää viel mölyt mahassa... ;)

8v sitten olin tähän aikaan synnytys salissa..tyttö synty 9.20 ja senkin muistan että supistusten välillä nukahtelin...kun isi oli silittää hiuksia..no sit kahen nuoremman synnytykseen isi ei ees kerenny... :o pojat oli niin nopeita... :D

no sekin viel että ko olin disetes valiolla sillon tyttöö oottaessa nii sit ko imetin ja liikuin muutenki ja silleen nii kun tyttö oli n.9kk painoin jotakuitennii 69kg... :o ...jospa mie joskus oisin ees lähellä samoja lukemii... :ashamed:

aamupala suoriuduttu kunnialla ja kun tiiän että ollaan menossa kaupalle niin otan hedelmän mukaan!!! enks ookki olevinaa tosi viisas :saint:

mukavaa päivää kaikille :flower:

Heips.. :) Minäkin omasta mielestä suoriutunu tästä päivästä ihan kunnialla.. Aamupalaksi puuro ja välipalaksi leipää, kasviksia ja rasvaton viili ja nyt oikea ruoka kaks perunaa, neljä verilättyä ja AINAKIN puol lautasta salaattia. Sitä samaa salaattia mitä jo ainakin kolme viikkoa :D Eli tuorekurkkua ja tomaattia :) Ja yks viipale ruisleipää ilman päällysteitä paitsi margariinia.

Kertokaa miksi pitää noita herkkuja olla niin ikävä.. Ja miksi yleensäkin pitää olla herkkusuu?? Tänää en oo ees pullaa syöny enkä syö. Eilen söin ne kaks pientä pullaa ja kaks tervaleijonasalmiakkia. Saako noita herkkuja vähän nauttia jos ne ei nosta arvoja? :D Pää hajoaa kun miettii taas näitä vaan.. Noniin, sainpas vuodatettua, hyvä ettei itku tullut, hormonit taas tekee tekojaan.. :)

heippa, onnee Daran kasiveelle. hanki Viivi vähäkalorisia herkkuja, niin ei niistä tarvitse tietenkään luopua.

mie sain tilattua sen ajan kontrolliin ja niinkuin kunnianarvoisa Kipsu jo totesikin, ei sielä tarvitse varmaan tuntitolkulla notkua. ottaavat kolestrolin, lyhyen ja pitkän sokerin, vyötärön ympärysmitan ja ton tollasta. että näin. ei miulla painon puolesta enää tokkiinsa huoleta, mutta kuitenkin pieni pelkovara ton vapinaherkkyyden suhteen.

uskaltaako muut messiin? oikeesti, tällä kertaa ei tarvitse sentään synnyttää...

jou, voikaa hyvin. :hug:

En uskalla messiin sokerirasitukseen. Pelkuri olen! Ens keväänä? :whistle:

Mä oon tullu ton toisen "yllätysraskauden" jälkeen ihan vainoharhaiseksi. Tänään tein raskaustestin, koska pari päivää mahassa on tuntunu just sellasilta ekoilta vauvan liikkeiltä, pientä kuplintaa, hipaisuja jne... Tosin vakuuttelin itelleni etten mä nyt oo raskaana, koska mulla ei oo tissit kipeenä eikä oo ientulehdusta! :laugh:

Negaahan testi tietysti näytti, ja ihme se nyt ois jos olis plussaa tullu koska mul kuitenkin on se hormonikierukka. Silti, olin jo ihan paniikissa, koska huolimatta siitä miten ihania vauvat on, meille ei sellasta nyt just tarttis tulla!

*pöljämikäpöljä*

Oisko paha jos huomenna söis PIENEN karkkipussin missä on 120g hedelmä-ja salmiakkikarkkeja ja sitten semmoisen viiden palan suklaapatukan. En kerralla, mutta ehkä pitkin päivää. Ja EHKÄ ( :D ) mansikkaeskimon. Kun mies lähtee heti aamulla reissuun ja on yön pois niin vähän ikävään herkuttelua.. Tänäänkin oon ollu kiltisti ja syöny vaan vähän ja terveellisesti, arvotkin ollut sallitun rajoissa kun mittauspäivä tänään =) Oonko oihan tyhmä heikko herkkusuu vaan :/

:D :wave: ...mie en syöny kasiveen kakkuu...ja kekseistki söin vaan yhen marie keksin :D ...mut työn kummi täti.. söi kolme kakku palaa ja sit meinas ökätä...no tyhmyyest sakotetaan kuten miun veljein sanois :D

kaikille yhtä ihanan aurinkoista syyspäivää ku täälkii on... :heart: B)

Mä tuun luimuileen tänne jos joku vaikka muistais vielä kun en ole aikoihin kirjotellut :ashamed: Meillä on niin muuttunut elmäntilanne kun menin töihin! Voi että mitä lepoa!!!! Oon niin nauttinut siellä olosta et tekis mieli mennä joka päivä! Meillä siis sovittavissa työvuorot niin et oon töissä sillon kun ukko on vapaalla, eli olen osa-aikainen kotiäiti :D

Eipä tässä ole paljoo sit jäänyt aikaa toisillemme ukon kans mut se selvitettiin niin et varattiin kahden vuorokauden matka Riikaan marraskuuks - ilman lapsia! On tavallaan pieni vauvakuume päällä kun tuntuu et kaikki kaverit on ruvennut nyt odottaan mut silti ajatus siitä et molemmat muksut saa yökylään on sellanen kimmoke etten kyl rupeis kolmatta vääntään!

Mulla laihistelut sujuu kivasti, eli n. 14kg on lähtenyt vuoden alusta pois, mut matkaa on vielä toisenmoiset - vähän reilu tavotteeseen... Mut mittanauha näyttää ihan kivoja lukemia kun vyötärö on kaventunut 15,5centtiä ja reisi 6cm per kappale :D Ihanaa kun löytää ihmisten kaupoista vaatteita ittelleen!

SELTSU mä alotin minipillerit ja ne on lyöneet kans kierron ihan sekasin + hirvee turvotus päälle! Ihan vainoharhaseks tulee kun menkat ei tuukaan normaalisti! Saa nyt nähä syönkö niitä kuinka pitkään kun kädet niin turvoksissa et kyynerpäitä myöten särkee...

Nyt kun vielä toi nuori neiti oppis nukkumaan yönsä kunnolla niin johan olis luksusta... No kait toi flunssakin tekee sen ettei se nuku kovin hyvin. imetyksen lopetin pari viikkoa sitten - tai en oo varma lopettiko sen toi neiti vai mä... :whistle: Olen onnellinen ja herlpottunut kun ei tarvi imettää mut haikea mieli kun jotenkin kaipaa sitä lutkutusta etenkin iltasin!

Ah pitää mennä kun toi nuori neiti on oppinut avaan keittiön laatikot ja KAIKKI tavarat on aina lattialla! Argh! \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 11:30 Champion kirjoitti:
Mä tuun luimuileen tänne jos joku vaikka muistais vielä kun en ole aikoihin kirjotellut :ashamed: Meillä on niin muuttunut elmäntilanne kun menin töihin! Voi että mitä lepoa!!!! Oon niin nauttinut siellä olosta et tekis mieli mennä joka päivä! Meillä siis sovittavissa työvuorot niin et oon töissä sillon kun ukko on vapaalla, eli olen osa-aikainen kotiäiti :D

Eipä tässä ole paljoo sit jäänyt aikaa toisillemme ukon kans mut se selvitettiin niin et varattiin kahden vuorokauden matka Riikaan marraskuuks - ilman lapsia! On tavallaan pieni vauvakuume päällä kun tuntuu et kaikki kaverit on ruvennut nyt odottaan mut silti ajatus siitä et molemmat muksut saa yökylään on sellanen kimmoke etten kyl rupeis kolmatta vääntään!

Mulla laihistelut sujuu kivasti, eli n. 14kg on lähtenyt vuoden alusta pois, mut matkaa on vielä toisenmoiset - vähän reilu tavotteeseen... Mut mittanauha näyttää ihan kivoja lukemia kun vyötärö on kaventunut 15,5centtiä ja reisi 6cm per kappale :D Ihanaa kun löytää ihmisten kaupoista vaatteita ittelleen!

SELTSU mä alotin minipillerit ja ne on lyöneet kans kierron ihan sekasin + hirvee turvotus päälle! Ihan vainoharhaseks tulee kun menkat ei tuukaan normaalisti! Saa nyt nähä syönkö niitä kuinka pitkään kun kädet niin turvoksissa et kyynerpäitä myöten särkee...

Nyt kun vielä toi nuori neiti oppis nukkumaan yönsä kunnolla niin johan olis luksusta... No kait toi flunssakin tekee sen ettei se nuku kovin hyvin. imetyksen lopetin pari viikkoa sitten - tai en oo varma lopettiko sen toi neiti vai mä... :whistle: Olen onnellinen ja herlpottunut kun ei tarvi imettää mut haikea mieli kun jotenkin kaipaa sitä lutkutusta etenkin iltasin!

Ah pitää mennä kun toi nuori neiti on oppinut avaan keittiön laatikot ja KAIKKI tavarat on aina lattialla! Argh! \|O

MOOOI :wave:
Kuulostaa tosi tutulta melkeen kaikki paitsi että mä en menny töihin kun perustin toiminimen ja teen töitä kotona :) Ja mä oon vuoden alusta laihtunu vaan jotain 10kg, mutta ihmisten kaupoista mäkin jo vaatteita haen...

Vai että Linnea sai varattua ajan *hmm* pitäisköhän munkin skarpata?

Kukas se oli joka ei syönyt kakkua? Dare? WAU! Hienoa!
Ja oliko se viivu joka meinaa herkutella salaa? Vähän saa ottaa, totaalikieltäytyminen aiheuttaa ahmimista, ainakin mulla, siis että jos repsahtaa, repsahtaa kunnolla.

Seltsullekin moi.

... Ketä mä unohdin?<br><br>

Heips kaikille!!

En tiiä onko hyvä idea mut nyt tiedän miten pääsen EHKÄ tasapainoon tuon herkutteluhimon kanssa, aion tätä kysyä myös huomisella soittoajalla diabeteshoitajan kanssa. Ensinnäkin ajattelin/ajattelen näin: Olen raskaana (hih), nyt raskausaikana en juo alkoholia ollenkaan, enkä polta tupakkaa, ja luonnollisesti raskaana ollessa tulee näitä kuuluisia himoja ja halutuksia ja mielitekoja. Toisekseen, mulla on paino noussut vasta 4 kiloa ja näyttäis olevan laskusuunnassa tällä hetkellä ainakin.

Eli, ajattelin näin, että viikonloppuisin annan itselleni luvan herkutella vähän KOHTUUDELLA ja vähän kerrallansa eli niin kuin ruuankin kanssa et pieniä määriä, toki viikonloppuisin en unohda myöskään kasviksia ja muuta terveellistä. Ja viikolla jos yllättää joku älytön mielihalu niin korvaan sen pullalla ja viikolla olen sitten muutenkin todella älyttömän terveysintoilija ja dieetin orjatar. Olikos se Kipinätär joka sanoi et totaalikieltäytyminen aiheuttaa ahmimista ja mulla tuntuu myös et ei oo sekään hyvä, siis totaalikieltäytyminen.

Esim. eilen söin neljä palaa suklaata ja silläpä menikin sitten suklaahimot.

En tiedä, mitä mieltä olette, mutta ajattelin kokeilla ja sanon sille hoitajalle suoraan huomenna oisko näin hyvä kun muuten kuitenkin arvot olleet normaaleja lukuunottamatta sitä yhtä lounasta jossa meni jokin pieleen.

Ja jos teillä on mitään vinkkejä/neuvoja niin edelleen ne ovat erittäin tervetulleita. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 11:30 Champion kirjoitti:

moikka pitkästä aikaa! vai on sitä töihin karattu? onnea oikeesti. miekin menen tammikuussa. täällä tehdään kanssa haikeansuloista imetyksen päättötyötä. ja juhlimme kavereiden kanssa tässä, joten vuorokausi herkuttelua takana. mutta elämässä saa olla vähän noita delux-hetkiä. kaikille kavereille :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 10:38 Dare kirjoitti:
:D :wave: ...mie en syöny kasiveen kakkuu...ja kekseistki söin vaan yhen marie keksin :D ...mut työn kummi täti.. söi kolme kakku palaa ja sit meinas ökätä...no tyhmyyest sakotetaan kuten miun veljein sanois :D

kaikille yhtä ihanan aurinkoista syyspäivää ku täälkii on... :heart: B)

Mahtava suoritus jos osasit olla syömättä kakkua! Onnea!

VIIVUSKA onhan se niin et vaikka kuinka pitäis tarkkailla syömisiään niin joskus on pakko saada pitää herkuttelupäivä, edes pienen pieni! Jos syöt yhden päivän viikosta niin että herkuttelet vähän niin en jaksa uskoa että siitä hirveesti haittaa olis :) Mieluummin niin kun se et sortuis joka päivä!

LINNEA koska sulla on se kontrolli? Mun ei onneks tarvi sellaseen mennä kun en sitä diabetestä omannut, elin vaan hengessä mukana :D Mut meillä toi riski on suvussa niin suuri et se inspiroi kyl pudottaan painoa!

Tänään siis lähtenyt viimeviikon painosta 0,4kg joten 900g enää niin on 15kg tiputettu B) Eilisestä painoa lähtenyt 1kg kun noiden pillereiden vuoks turvotusta (join siis vettä yli 3litraa eilen et sain turvotusta lähteen ja vieläkin on jäljellä)!!!!

Ah töihin tänään illaks :) Mulla on sellanen työ (tunnustetaan siis kotipizza leipoja ens syksyyn asti kunnes alotan uuden alan koulussa) jossa tulis syötyä koko ajan mut olen pystynyt syömään töissä omia eväitä ja jos pizzan himo on iskenyt niin olen syönyt vaan puolikkan pizzan :whistle: Kiirepäivinä ei nälkä oikein ehdi iskeä, täytyy vaan juoda koko ajan ja parasta kiirepäiville onkin jugurttijuomat ja nutriletin valmisjuomat :p Oon ihan hulluna niihin!
Tuli vaan mieleen et onkohan vähän surkeeta kun olen ollut 7-8vuotta kotipizzatyössä...? Oon jämähtänyt sinne kun on niin lepposta ja helppoa työtä... noh palkka on parempi kun joillakin muilla jotka on keittiöalalla :)

Mut hyvää alkavaa viikkoa!<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 06:37 Kipinätär kirjoitti:
93.2
Josko tämän kierron aikana pääsis edes sinne 90 pintaan *huoh*
EI PITÄS OLLA MAHDOTONTA!!! \|O

Huomenta kaikki :)

Tavote - jouluna ei syödä mitään jos apino ei ole alle 90kg! Siinä inspiraatioo! Mulla tavote et herkuttelut jää jos paino ei ole 79kg jouluna! Mieluummin 78kg jollon painoindeksin mukaan olis vaan lievä ylipaino :D

Ei siinä mitään surkeeta ole jos on ollu 7-8 vuotta samassa työssä.
On paljon ihmisiä ketkä ei pysty olemaan edes puolta vuotta yhdessä paikassa.
Mahtavaa toi mun mielestä on.
Ja saat säännöllisesti rahaa :)
Pitäiskö tulla maistelemaan teetkö hyviä? :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 06:39 Champion kirjoitti:
\
93.2

Tavote - jouluna ei syödä mitään jos apino ei ole alle 90kg! Siinä inspiraatioo! Mulla tavote et herkuttelut jää jos paino ei ole 79kg jouluna! Mieluummin 78kg jollon painoindeksin mukaan olis vaan lievä ylipaino :D
Tää oli hyvä!
Mukana ollaan, mut mitä jos paino nousee kesken kinkun syönnin yli 90? Onko loppujoulu sitten herkuton?
Mulle tuli viimejouluna 6kg - oliko se niin? Muistatteko kun jouduin tarjoomaan pullakahvit *heh* Tänävuonna joku muu saa tehdä sen !

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 06:40 Kipinätär kirjoitti:
Ei siinä mitään surkeeta ole jos on ollu 7-8 vuotta samassa työssä.
On paljon ihmisiä ketkä ei pysty olemaan edes puolta vuotta yhdessä paikassa.
Mahtavaa toi mun mielestä on.
Ja saat säännöllisesti rahaa :)
Pitäiskö tulla maistelemaan teetkö hyviä? :p

Siis mähän teen parhaat pizzat koko Suomessa (pieni itsetunto)! Puhaltelen tänne illalla pizzan hajuja :D Ei vaan tuli oikeesti hyvä mieli kun työkaveri (siis kuljettaja) sanoi et ihanaa kun tulin takasin kun tekemät pizzat maistuu aina jotenkin eirkoisen hyvältä :D Kyllä lämmitti mieltä :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 06:41 Kipinätär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 06:39 Champion kirjoitti:
\
93.2

Tää oli hyvä!
Mukana ollaan, mut mitä jos paino nousee kesken kinkun syönnin yli 90? Onko loppujoulu sitten herkuton?
Mulle tuli viimejouluna 6kg - oliko se niin? Muistatteko kun jouduin tarjoomaan pullakahvit *heh* Tänävuonna joku muu saa tehdä sen !

Ei jouluna käydä vaa´alla! Jos paino alle 90kg niin sit saa herkutella ja ens vuoden alussa itketään vasta saatuja kiloja! Joulu on vaan kerran vuodessa :D :p Mä muuten osasin olla mähkimättä viimejouluna eikä painoa tullut yhtään. Siinä lisätavotetta - jos jouluna ei paino nouse niin saa viettää mukavan uuden vuoden, muuten petiin yhdeksältä kun muut juhlii!

..vähäks miul on helppoo joulu ..vaik varmaan en oo alle 90 enkä alle 100 jos ei ihmettä tapahu..mut sit jos vaik toisena jouluna.. voin olla tasan tarkkaan herkuttelematta...myö ko ei vietetä jouluu...mut onha meil ne kolmipäiväset ramadanin päätökset...ups unohin :ashamed: ..mie sit lupaan että niissä en mussuta mahaa turvoksiin.. ;) :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 07:11 Darelbeida kirjoitti:
..vähäks miul on helppoo joulu ..vaik varmaan en oo alle 90 enkä alle 100 jos ei ihmettä tapahu..mut sit jos vaik toisena jouluna.. voin olla tasan tarkkaan herkuttelematta...myö ko ei vietetä jouluu...mut onha meil ne kolmipäiväset ramadanin päätökset...ups unohin :ashamed: ..mie sit lupaan että niissä en mussuta mahaa turvoksiin.. ;) :wave:

Ramadanin päätökset? Mä oon ihan pihalla kaikista uskonnoista... :ashamed: Mut siis mässyttelyä luvassa kaikille halus tai ei ja vietti joulua tai ei :D Voi miten kuola rupee valuun kun ajattelee suklaata ja kinkkua :p <br><br>

muslimien paastokuukauden ramadanin jälkeen on kolmen päivän "joulu" lapset saa lahjoja ja syödään hyvin EI KINKKUA!!!..kun muslimit ei syö sikaa...no kuitenkin siin on sit kaikkee hunajal päällystettyy ja uppopaistettuu herkkuu ja kaikkee silt väliltä ja tietty sit se virallinen puoli että pitää antaa se almu..ne on niitä islamin perus juttuja jotka ei..onneks..lihota ;)

mie en kuitenkaan saa paastota taaskaan kun lapset, raskaana olevat, sairaat tai vanhukset ei saa..tai siis heidän ei tarvitse paastota..

n.30 päivän Ramadanin aikana saa syödä auringon laskun ja auringon nousun välisenä aikana eli n.klo 18 aamun sarastukseen asti.

siin se..lyhyesti...miul tänään neuvola jossa miuta ojennetaan syömisen ja liikunnan tasapainon suhteen...kuntopyörästä on jo pyyhitty pölyt ja rattaiden renkais on lisää ilmaa.. mein enskuus 5v täyttävä tils pururata retkeilyy mummon "pullakahvikylän" asemesta..eiks ookkin viisas laps :saint: ..ja viel poika :heart:

Yhteistyössä