Soittaisitko tässä tilanteessa poliisit?

  • Viestiketjun aloittaja "kristin"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt vajukkeihin;29986755:
Sanopa muuta! Sitten yksi mikä saa mut suuttumaan on juuri se, ettei mitään voida selvittää muulla tavalla kuin soittamalla viranomaisille.

Haloo juntit, joka asiasta ei tarvitse olla soittelemassa sen enempää poliisille jos muillekaan. Arkijärki käteen.
Briteissä yks mies sai aika pahasti turpaan, kun otti kuvia vuoristoradasta missä hänen lapset olivat.

Onhan tuo yks tapa selvittää asia :D
 
valokuvaaminen ei ole rikos
Siis ottiko mies kuvia lapsista vai rakennuksesta? Pelkän päiväködin kuvaaminen ei tee kenestäkään pedofiilia. Minä keksin monia muitakin syitä kuvata päiväkotia kuin pedofilia, esim. remonttisuunnittelu tai pihasuunnittelu.
 
Jos valokuvaava mies vaivaa mieltä, niin kannattaa sanoa päiväkodin henkilökunnalle asiasta. Päiväkodilla (kunnalla) on varmasti sopimus jonkun vartiointifirman kanssa jonne voi tälläisissa asioissa olla yhteydessä. Vartija voi sitten miettiä onko yhteydessä poliisiin. Ja vartija on usein ennen poliisia paikalla tai voi ajella päiväkodin ohi tiuhempaan.
 
En ole kuullut koskaan, että päiväkodilla olisi vartiointiliikkeen kanssa sopimusta ja aika monessa olen työni puolesta käynyt. Kuvaajalta olisi voinut käydä kysymässä, että millä luvalla tämä näitä kuvia on ottamassa, sillä päiväkodin piha-alueet on yksityisaluetta. Kuvaaminen on tällöin siis luvanvaraista.
 
En ole kuullut koskaan, että päiväkodilla olisi vartiointiliikkeen kanssa sopimusta ja aika monessa olen työni puolesta käynyt. Kuvaajalta olisi voinut käydä kysymässä, että millä luvalla tämä näitä kuvia on ottamassa, sillä päiväkodin piha-alueet on yksityisaluetta. Kuvaaminen on tällöin siis luvanvaraista.
En oo minäkää törmänny vartijoihin yhessäkään normi päikyssä. Ympärivuorokautisessa ymmärrettäväst oli ja on sopimus.
 
Vuoropäiväkodit ovat aika harvassa, joten vartiointiliikeajatusta on sen perusteella vähän huono alkaa yleistämään kaikkiin päiväkoteihin. Luultavasti joku yleislaatuinen sopimus liiketunnistimien ja sen semmoisten yötehtävien varalta on olemassa kaikissa paikoissa, mutta tällainen "paikalle tuleminen valokuvaajan vuoksi" ei varmaan kuulu sopimukseen edes vuoropäiväkodeissa.
 
vierass
Minä olen tainnut ottaa useammankin kuvan päiväkodeista ja kouluista. Työpaikassani tehdään rakennusten korjauksia ja saneerauksia ja välillä pitää käydä kuvaamassa rakennuksia tai niiden yksityiskohtia, jos rakennukseen harkitaan jonkun korjauksen tekemistä. (Kuvan kanssa rakennusmiehet tietävät etukäteen paremmin mihin ja mitä ovat menossa tekemään ja mitä siellä on edessä.) Yleensä kuvaa vaativat jutut ovat sen verran pieniä ylläpitokorjauksia, ettei niistä välttämättä tiedä edes henkilökunta etukäteen, jos se ei vaadi suoraan leikkipihaan menemistä aukioloaikana. Fiksu kuvaaja pitää tällöin kyllä firman henkilökorttia näkyvillä kuvatessaan, mutta onpa itsekin joskus tullut käytyä ottamassa kuva iltalenkin tai jonkun muun vapaa-ajan jutun yhteydessä, kun on sattunut olemaan kohde sopivasti sen varrella, niin ei ole tarvinnut työajalla lähteä erikseen ajelemaan kymmenien kilometrien päähän, jos on ollut samaan suuntaan asiaa vapaa-ajalla.

Mutta eihän se haittaa vaikka kävisi kysymässä mitä tekee.
 
Vuoropäiväkodit ovat aika harvassa, joten vartiointiliikeajatusta on sen perusteella vähän huono alkaa yleistämään kaikkiin päiväkoteihin. Luultavasti joku yleislaatuinen sopimus liiketunnistimien ja sen semmoisten yötehtävien varalta on olemassa kaikissa paikoissa, mutta tällainen "paikalle tuleminen valokuvaajan vuoksi" ei varmaan kuulu sopimukseen edes vuoropäiväkodeissa.
Ei kuulu ei. Joskaan läheskään kaikissa taloissa ei ole olemassa mitää hälyä tai tunnistimia.
 
"viera"
Ei ole helppoa olla mies nykyään. Miehenä ei kohta uskalla edes pysähtyä päiväkodin tai koulun kohdalla saati vilkaista sinne päin. Saati puhua lapsille.

Minä olen ollut viime aikoina huonossa kunnossa, joten mies on hoitanut lapsen kanssa ulkoilut. Leikkipuistossa usein muutkin lapset tulevat hänen luokseen, kun hän jaksaa ja tykkää leikkiä omamme kanssa ja myös muut lapset pyytävät leikkimään kanssaan. Eikä mies tietenkään käske muita lapsia pois, vaan leikkii ja jututtaa näitäkin siinä ohessa. Yksi päivä just mietti, että alkaakohan joku pitää häntä epäilyttävänä, mutta minkäs teet, kun muut vanhemmat eivät ole niin paljoa mukana lasten leikeissä. Naisena ei joutuisi koskaan edes miettimään tuollaista, surullista:(
 
Minäkin näin kun turisteiksi naamioituneet terroristit ottivat kuvia eduskuntatalosta!!!

Et jospa aapee ny laittais kyseisen päiväkodin (tai minkä tahansa julkisen rakennuksen) googlen kuvahakuun ja ihmettelis et kuin paljon niit pedofiileja onkaan. Omasta lapsuuteni koulusta löytyi ongelmitta viitisenkymmentä kuvaa eri vuosikymmeniltä.
 
[QUOTE="viera";29987072]Ei ole helppoa olla mies nykyään. Miehenä ei kohta uskalla edes pysähtyä päiväkodin tai koulun kohdalla saati vilkaista sinne päin. Saati puhua lapsille.

Minä olen ollut viime aikoina huonossa kunnossa, joten mies on hoitanut lapsen kanssa ulkoilut. Leikkipuistossa usein muutkin lapset tulevat hänen luokseen, kun hän jaksaa ja tykkää leikkiä omamme kanssa ja myös muut lapset pyytävät leikkimään kanssaan. Eikä mies tietenkään käske muita lapsia pois, vaan leikkii ja jututtaa näitäkin siinä ohessa. Yksi päivä just mietti, että alkaakohan joku pitää häntä epäilyttävänä, mutta minkäs teet, kun muut vanhemmat eivät ole niin paljoa mukana lasten leikeissä. Naisena ei joutuisi koskaan edes miettimään tuollaista, surullista:([/QUOTE]

Tää on ihan tosi. Miten miehet nykyään voi olla ja elää kun heti pidetään pahana setänä jos vaikka muuten tykkää olla lasten kanssa ja touhuta. Tai jos erehtyy vähän juttelemaan lapsen kanssa jossain. Heti se on pedofiili tms. Munkin mies on sellanen että tykkää lapsista ja lapset siitä. Vaikka aivan vaaraton setä onkin. Pahoja nähdään sielläkin missä niitä ei ole.
 
mnn
Tää on ihan tosi. Miten miehet nykyään voi olla ja elää kun heti pidetään pahana setänä jos vaikka muuten tykkää olla lasten kanssa ja touhuta. Tai jos erehtyy vähän juttelemaan lapsen kanssa jossain. Heti se on pedofiili tms. Munkin mies on sellanen että tykkää lapsista ja lapset siitä. Vaikka aivan vaaraton setä onkin. Pahoja nähdään sielläkin missä niitä ei ole.
Ei tuossa olisi selitys sille, miksi lasten kanssa töitä tekevät miehet (ala-aste, päiväkoti ym.) muuttuvat aina vaan harvinaisemmiksi. Vaatii kanttia altistua jatkuville epäilyille omasta seksuaalisesta suuntautumisesta.
 

Yhteistyössä