Soitin päivystysaikaa hammaslääkäriin ja mulle vaan naurettiin kun selitin vaivani!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla siis särky tuntuu kahdessa hampaassa ylä ja alaposkihampaassa, enkä tarkkaan tiedä kumpi oikeasti vihottelee vai vihotteleeko molemmat.

Koputtelemalla hampaita, ei selviä mitään...kun silloin ei tunnu erityistä kipua.

Tuloksena, kun en osaa tarkkaan sanoa kummasta hampaasta kipu tulee, niin en sitten tarvitse mitään hoitoa, kuulemma.

Paitsi että olen yli viikon kärsiny tästä särystä ja syöny siihen buranaa.

Pitääkö mun nyt sitten mennä päivystykseen ja pyytää niitä repimään toinen hampaista pois, jotta tietää kumpi särkee.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Jos et osaa sanoa onko kipu ylä- vai alaleuassa niin kuulostais ettei välttämättä oo ees hammaskipu, vaan jotain purentaan liittyvää.

No ei kyllä välttämättä ole noin. Mulla oli kerran ihan sama vaiva kuin ap:lla, ja se lääkäri sanoi heti, että johtuu noista hermoista, että kun vika on täällä alhaalla niin usein tuntuu tuossa ylähampaassa se kipu. Tai toisinpäin, en nyt muista. :ashamed:

Päivystykseen ja sit otetaan kuvat, jos niistä selkeis.Mulla tosin ei kuva näyttänyt et hammas oli kuoliossa.Vasta sit kun alkoi puutua itsekseen ja kehitti mätää, niin näkyi kuvissa.Oli joko pureminen tai isku hampaasen aiheuttanut kuolion.

Idioottia touhua! Tekis mieli vääntää solmuun tuollanen henkilökunta, huhhuh. Tiesittekö, että hammaskipu voi hyvinkin heijastaa vastakkaiseen hampaaseen, siis jos ylhäällä on hammas kipeä, se voi tuntua myös samalla kohtaa alhaalla! Näin se vaan menee monesti. Minulla ihan vakijuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla siis särky tuntuu kahdessa hampaassa ylä ja alaposkihampaassa, enkä tarkkaan tiedä kumpi oikeasti vihottelee vai vihotteleeko molemmat.

Pitääkö mun nyt sitten mennä päivystykseen ja pyytää niitä repimään toinen hampaista pois, jotta tietää kumpi särkee.

Tai molemmat. Tai varmuudeksi viereisetkin? :D = hampaallinen hymy kehottaa pidättäytyvyyteen.

Mulla oli ihan sama juttu, eivät ruvenneet ihan summamutikassa kiskomaan hampaita pois. :D Niistä otettiin kuvat, joista näkyi kummassa oli vaiva.

Mut arvaatte varmaan kuin moni sinne soittaa ja valittaa jotain keksittyä kipua, vain päästäkseen päivystykseen.. Viisurikipua semmosessa hampaassa jota ei edes ole jne.

Yksityiselle mars vaan. Toivottavasti kivun syy selviää pian!

Kävin perjantaina päivystyksessä ja ne lähettivät kotiin lasku kourassa, ilman että tekivät muuta kuin koputtelivat hampaita.

Alaposkihampaassa on hoito kesken, eikä koko reikää saatu poistettua, kun puudutus ei tehonnut ja päälle laitettiin vaan lääkepaikka...reikä oli aika syvällä, mutta tulehdusta ei kuvissa näkynyt.

Yläposkihammas on kertaalleen paikattu, ns. laaja paikka pinnassa, ei syvällä. Tällä hampaalla ei ole vastakappaletta, joten voi johtua purentaviasta, vaikka toisaalta ei ole ennen vaivannut vaikka ikää jo 29v. Tämä hammas myös vihloo kylmälle ja kuumalle.

Siinä vaihtoehdot, molemmissa voi olla vikaa...mut mistäs sen tietää, ehkä olis aihetta kuvata tuo yläposkihammaskin, näkis onko siinä tulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja miimi:
Mut arvaatte varmaan kuin moni sinne soittaa ja valittaa jotain keksittyä kipua, vain päästäkseen päivystykseen.. Viisurikipua semmosessa hampaassa jota ei edes ole jne.

Yksityiselle mars vaan. Toivottavasti kivun syy selviää pian!

Mä en todellakaan soittele päivystysaikaa huvikseni, mulla ei ole minkään näkösiä intressejä käydä hammaslääkärissä ilman pätevää syytä.

t. hammaslääkäri kammoinen

Jos et osaa sanoa onko kipu ylä- vai alaleuassa niin kuulostais ettei välttämättä oo ees hammaskipu, vaan jotain purentaan liittyvää.

Mulla koski tosi kauan satunaisesti aina parista päivästä viikkoon joko ylös tai alas, en osannut ihan tarkkaan sanoa mihin kohtaa. autto kun hioi hampaita pikkusen matalemmaksi (kuvitelinkin että hampaat alkaa kasvaa ulos suusta).
Viime kesänä sitten selvisi syy tuohon outoon kipuun, alhaalla yksi hammas oli mennyt kuolioon ja siihen tuli mätäpaise ja seurauksena juurihoito.
Eipä sitä kukaan osannut epäilläkään vaikka hammaslääkärissä tuon vaivan kanssa monesti kävin.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mulla koski tosi kauan satunaisesti aina parista päivästä viikkoon joko ylös tai alas, en osannut ihan tarkkaan sanoa mihin kohtaa. autto kun hioi hampaita pikkusen matalemmaksi (kuvitelinkin että hampaat alkaa kasvaa ulos suusta).
Viime kesänä sitten selvisi syy tuohon outoon kipuun, alhaalla yksi hammas oli mennyt kuolioon ja siihen tuli mätäpaise ja seurauksena juurihoito.
Eipä sitä kukaan osannut epäilläkään vaikka hammaslääkärissä tuon vaivan kanssa monesti kävin.

Mullakin oli aluks se särky vaan satunnaista, aina ei tarvinnut ottaa edes särkylääkettä. nyt se on pahentunu sellaseks että 3x päivässä pitää ottaa 2 buranaa ja särky pysyy pois vaan niiden avulla.

Älyttömältä tuntui sekin että perjantaina päivystyksessä lääkäri oikeasti kehotti mua odottamaan seuraavaa varattua hammaslääkäri aikaa joka on kuukauden päästä ja syödä siihen asti särkylääkkeitä.

Kokeile sitä päivystystä uudelleen vaan. Kyllähän sinne pitäisi särkypotilaana päästä. Valita kunnolla sitä särkyä. Jos et pääse päivystykseen varaudu siihen että normi aika kunnalliselle hammaslääkärille saattaa mennä kahdenkin kuukauden päähän -> joudut yksityiselle jos et halua tai pysty odottamaan.

Mulla oli tuollaista ja narskuttelen kuulemma öisin, johtuu siitä! Kuulostaa ihan samalta kuin minun vaivani!Kyllä ne lääkärit olis huomannu. Hermoja mula kokeiltiin päivystyksessä, se sattus pirusti! Hermot oli jotenki sekaisi hampaissa, mutta vika ei silti ollut siinä, vaan katso google bruksismi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Narskutteletko öisin? Kipu voi tulla siitäkin.

En tietääkseni, eikä mieskään oo maininnu.

Sitä ei välttis itse tai muut huomaa, vaan lääkäri huomaa purennasta

Hammaslääkäri teki purentatestin silloin perjantaina päivystyksessä, mutta ei sanonut että siinä olis ollu jotain poikkeavaa.

Ehdotti sen hampaan poistoa, jolla ei ole vastakappaletta....mutta tuntui että se pitäis nyt repiä pois vaan jotta saadaan selville kumpi hammas on kipeä. Ei vaivautunut ede kuvaamaan.

Narskutteletko öisin? Kipu voi tulla siitäkin.

En tietääkseni, eikä mieskään oo maininnu.

Sitä ei välttis itse tai muut huomaa, vaan lääkäri huomaa purennasta

Hammaslääkäri teki purentatestin silloin perjantaina päivystyksessä, mutta ei sanonut että siinä olis ollu jotain poikkeavaa.

Ehdotti sen hampaan poistoa, jolla ei ole vastakappaletta....mutta tuntui että se pitäis nyt repiä pois vaan jotta saadaan selville kumpi hammas on kipeä. Ei vaivautunut ede kuvaamaan.

kaikki lääkärit ei tiedä purennasta, itse olin puentaan erikoistuneella lääkärillä.päivystyksessä eräs lekuti sanoi että juurihoitoa vaan seuraavana päivänä (su) ja toinen tuttu purentaan erikoistunut sanoi ettei missään nimessä, yritti vaan saada päivystysliksaa. sanoi ettei juurihoidosta mitään hyötyä. hiero poskia ja hampaiden vierustaa, siinäkin huomaa onko lihakset poskissa ja hampaiden vierellä väsyneet ja kipeät

mulla on myös poski sisäpuolelta hieman turvonnut, kun vertaa toisen puolen poskeen.
Eli siltä puolelta, jolla kipeät hampaat ovat, mihin se vois viitata.

ja poskilihakset on olleet vähän kipeät sen jälkeen kun 2 viikkoa sitten mulle laitettiin sinne 4 puudutuspiikkiä, tosin en usko että kipu johtuu siitä, kun tuntuu selvästi että hammasta särkee.

Yhteistyössä