Soitin esimiehelle ja ilmoitin, että lapsi on sairaana ja hän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
ja ei kai se(KIN) oli minun vikani, että työnantaja ei PIDÄ sijaisia tai järjestä niitä. En minä ole ainoa nainen meidän työpaikassa jolla on pieniä lapsia.
Oletko kuitenkin useammin pois töistä kuin n emuut pienten lasten äidit? Työnantaja kun voi vähän ihmetellä, että miksei niillä muilla ole sitten yhtä paljon poissaoloja kuin sulla.

Noh, tosiasia kuitenkin on, että sulla on oikeus olla pois töistä, jos lapsesi sairastaa. Sinuna antaisin asian olla, mitään sähköposteja en alkaisi pomolle laittamaan.

En ole ollut sen enempää kuin muutkaan joilla on 2 lasta tai enemmän. Koska kyllä se niin menee, että kun toinen on ollut kipeä niin kohta on toinen jne.

Jos minun lapseni on sairastanut, niin minua ei juuri työnantajan menetykset kiinnosta. Se on kuitenkin VAIN työpaikka minulle. En ole alkanut kotona laskemaan, että voi voi, nyt tulee työpaikalle miinusta sen verran kun olen pois.

V***U mikä asenne sinulla.. ei tuota menoa ole kauaa töitä..
En ikinä palkkaisi kaltaisiasi henkilöitä..
Kenkää pyllylle.. siinähän mietit se on vain työtä :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mll hoitaja 8e/tunti..
on luotettava ja koulutuksen saanut.

Ihan sama. Itse en todellakaan jätä sairasta lasta vieraan ihmisen hoidettavaksi.

Tosin meillä mies on yleensä kotona koska hänen työnsä kannalta on helpompi asia järjestellä.

niin 8h/tunti. Mikäs se oma tuntipalkka onkaan. En todellakaan ajattele työnantajan tulomenetyksiä. Hänhän se tienaa työstäni..;)

En ole ollut sen enempää kuin muutkaan joilla on 2 lasta tai enemmän. Koska kyllä se niin menee, että kun toinen on ollut kipeä niin kohta on toinen jne.

Jos minun lapseni on sairastanut, niin minua ei juuri työnantajan menetykset kiinnosta. Se on kuitenkin VAIN työpaikka minulle. En ole alkanut kotona laskemaan, että voi voi, nyt tulee työpaikalle miinusta sen verran kun olen pois.
Ehkä työnantajasi on huomannut tämän ja siksi hänen suhtautumisensa poissaloihisi on nihkeä?

ja ei kai se(KIN) oli minun vikani, että työnantaja ei PIDÄ sijaisia tai järjestä niitä. En minä ole ainoa nainen meidän työpaikassa jolla on pieniä lapsia.
Oletko kuitenkin useammin pois töistä kuin n emuut pienten lasten äidit? Työnantaja kun voi vähän ihmetellä, että miksei niillä muilla ole sitten yhtä paljon poissaoloja kuin sulla.

Noh, tosiasia kuitenkin on, että sulla on oikeus olla pois töistä, jos lapsesi sairastaa. Sinuna antaisin asian olla, mitään sähköposteja en alkaisi pomolle laittamaan.

Mielipiteesi osoittaa selkeästi ettet ole sitoutunut työhösi. Ehkä ta on sen vuoksi nuiva puheissaan sinulle.

Jos nyt pilkkua viilataan, niin töistä on oikeus olla pois lapsen hoidon järjestämiseksi. Ei siis sairaan lapsen hoitamiseksi. Eli soitetaan mummoille ja vaikkapa Mannerheimin lastensuojeluliiton lastenhoitajaa paikalle. Terkkuja EK:sta ;)

Viilataan lisää. Mihin viittaat sanoessasi tuon hoidon järjestämisen?
Et ainakaan meidän tessiin jossa tilapäinen hoitovapaa on tarkoitettu lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi.
Ne on tasavertaiset vaihtoehdot.
Ei kaikilla ole mummoja eikä hoidon järjestäminen tarkoita sitä että pitää palkata hoitaja. Johan sitä yhdestä hoitopaikasta maksaa jos lapsi jossain hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:

Mielipiteesi osoittaa selkeästi ettet ole sitoutunut työhösi. Ehkä ta on sen vuoksi nuiva puheissaan sinulle.

Asenteesi on kyllä niiin hanurista kun voi olla!!!!!!!!!!!!
Ja tosiaan, se 3 päivää on hoidon järjestämistä varten, ei hoitamista varten!

Minä olen erittäin sitoutunut työhöni. Mutta jos lapsi sairastaa niin se menee työn edellen ja silloin en todellakaan mieti työnantajan menetyksiä. Enkä palkkaa lastenhoitajaa kotiin, jonka tuntipalkka on kuitenkin ihan kohtuullisen kova.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että SUURINOSA tämän maan äideistä(isitä jää itse kotiin hoitamaan sairasta lasta eikä järjestämään hoitoa.
Ehkä te, joille työ on todella kaiki kaikessa ja NIIN tärkeää teette niin. Mutta minulle sairastapauksisa perhe on tärkeämpi. Ja meillä EI OLE sukulaisia täällä jotka voisivat auttaa.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että SUURINOSA tämän maan äideistä(isitä jää itse kotiin hoitamaan sairasta lasta eikä järjestämään hoitoa.
Ehkä te, joille työ on todella kaiki kaikessa ja NIIN tärkeää teette niin. Mutta minulle sairastapauksisa perhe on tärkeämpi. Ja meillä EI OLE sukulaisia täällä jotka voisivat auttaa.

Mutta sulla on mies joka on minusta ihan yhtä velvollinen hoitamaan välillä niitä sairaita lapsia.

Minä olen erittäin sitoutunut työhöni. Mutta jos lapsi sairastaa niin se menee työn edellen ja silloin en todellakaan mieti työnantajan menetyksiä. Enkä palkkaa lastenhoitajaa kotiin, jonka tuntipalkka on kuitenkin ihan kohtuullisen kova.

Älä sitten valita esimiehesi nuivasta suhtautumisesta. Työ on työtä eikä esimiehen kuulukaan olla mikään paras kaveri! Kannattaa ajatella toisenkin näkökulmasta eikä miettiä, että miksei saa päähänsilityksiä siitä, ettei tee töitään, mutta ottaa kuitenkin palkan vastaan.

Jos nyt pilkkua viilataan, niin töistä on oikeus olla pois lapsen hoidon järjestämiseksi. Ei siis sairaan lapsen hoitamiseksi. Eli soitetaan mummoille ja vaikkapa Mannerheimin lastensuojeluliiton lastenhoitajaa paikalle. Terkkuja EK:sta ;)

minä en ainakaan ottaisi ketään ventovierasta hoitamaan lapsia, varsinkaan kun toinen on erityislapsi, jotkut mll hoitajat ovat aika kokemattomia ja sieltä voi tulla joku 15v. joka ei tiedä mitään lapsen ko.sairaudesta...
3 päivää sairaan lapsen kanssa on oikeus olla kotona, ihan sama mitä pomoni on mieltä... 3 päivän jälkeen jää meillä isi jos ei tauti ole ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja p:

Älä sitten valita esimiehesi nuivasta suhtautumisesta. Työ on työtä eikä esimiehen kuulukaan olla mikään paras kaveri! Kannattaa ajatella toisenkin näkökulmasta eikä miettiä, että miksei saa päähänsilityksiä siitä, ettei tee töitään, mutta ottaa kuitenkin palkan vastaan.

Täydet kompsit.. älä sitten valta kun asenteesi on tuo.. etkä ole valmis mitään asian eteen tekemään!
Lastenhoitajan palkkaaminen ei ole todellakaan kallista!!!!!!!!!!!
Selityksiä vaan....

Mikä tässä nyt on niin ongelmallista? Tottahan toki lapset menevät edelle. Mikään työ maailmassa ei ole tärkeämpää kuin oma perhe. Kun mä joskus kuolen, en ekana ajattele että hei perkele, unohdin jättää sen yhden raportin.

ja mitä tuohon tulee, ei kaikki miehet todellakaan jää hoitamaan lasta, ei munkaan ex. Lähti vaan menemään ja mä olin se, joka kaiken järjesti. En myöskään pienellä palkallani tilaillut kalliita lastenvahteja.

Itselläni ihan pomo. yhteen aikaan olin paljon poissa lasten sairastelujen takia ja koskaan ei mitään pahasti sanonut. Kait se ymmärsi kun hänellä itselläänkin suuri perhe....

Onpa tökeröä keskustelua. Totta kai sairaan lapsen hoitaminen on tärkeämpää kuin työ. Ap:n lapset eivät ole olleet kovinkaan kipeitä, vaan itse asiassa kohtuullisen vähän jopa. Jos ap voi olla töistä pois helpommin kuin miehensä, niin sitten se vaan on niin. Kyllä varmaan mies joutuu oman osuutensa hoitamaan, mikäli lapset sairastaisivat enemmän. Lastenhoitajat ovat kalliita, enkä esim. itse mitään vieraita ihmisiä kotiini ottaisi. Kaikilla ei ole tuttuja ja mummoja lapsenvahteja lähistöllä. Työ on tärkeää, mutta säälin sellaisia vanhempia jotka pitävät työtään tärkeämpänä kuin esim. sairaan lapsen hoitamista kotona sen pari päivää. Hävetkää!

Alkuperäinen kirjoittaja Sympatiat ap:lle:
Onpa tökeröä keskustelua. Totta kai sairaan lapsen hoitaminen on tärkeämpää kuin työ. Ap:n lapset eivät ole olleet kovinkaan kipeitä, vaan itse asiassa kohtuullisen vähän jopa. Jos ap voi olla töistä pois helpommin kuin miehensä, niin sitten se vaan on niin. Kyllä varmaan mies joutuu oman osuutensa hoitamaan, mikäli lapset sairastaisivat enemmän. Lastenhoitajat ovat kalliita, enkä esim. itse mitään vieraita ihmisiä kotiini ottaisi. Kaikilla ei ole tuttuja ja mummoja lapsenvahteja lähistöllä. Työ on tärkeää, mutta säälin sellaisia vanhempia jotka pitävät työtään tärkeämpänä kuin esim. sairaan lapsen hoitamista kotona sen pari päivää. Hävetkää!

Kiitos! Tätä juuri tarkoitan.

Mutta otanko asian puheeksi vielä vai annanko olla?

Mua oikeesti harmittaa tosi paljon ja itkunkin tirautin kun tuli niin pahamieli.

ajattelin, et jos laittaisin sähköpostia sille mun esimiehen esimiehelle ja kertoisin miten hän suhtautui...?

Joo otat - mutta et työnantajan, vaan miehesi kanssa!

Jos ei ala onnistua sairaiden lasten hoitaminen mieheltä, niin tirautapa vaikka pienet itkut hänellekin.

Vai onko miehellesi työ tärkeämpää, kuin omat lapsensa, ja susta se on ihan ok?

Alkuperäinen kirjoittaja Sympatiat ap:lle:
Jos ap voi olla töistä pois helpommin kuin miehensä, niin sitten se vaan on niin.

Mun mielestä tämä asenne on se mitä ap:n ja tämän kirjoittajan pitäisi hävetä! Vaikka sairas lapsi tietysti pitää hoitaa kotona, ei se voi olla yksin ap:n työnantajan tappio, kun ap:n lapsi sairastaa. Kyllä niihin "talkoisiin" tulee ap:n miehen ja tämän työnantajan myös osallistua.

Mutta otanko asian puheeksi vielä vai annanko olla?

Mua oikeesti harmittaa tosi paljon ja itkunkin tirautin kun tuli niin pahamieli.

ajattelin, et jos laittaisin sähköpostia sille mun esimiehen esimiehelle ja kertoisin miten hän suhtautui...?

Joo otat - mutta et työnantajan, vaan miehesi kanssa!

Jos ei ala onnistua sairaiden lasten hoitaminen mieheltä, niin tirautapa vaikka pienet itkut hänellekin.

Vai onko miehellesi työ tärkeämpää, kuin omat lapsensa, ja susta se on ihan ok?

Tämä oli todella hyvin kirjoitettu! Täysi peesi. :)

No on tos kyl aikapaljon poissaoloja ja se on täyttä kukkua, ettei mies voi olla poissa työstään. Sorry vaan. Miehellä on aivan yhtälainen oikeus/velvollisuus hoitaa sairaita lapsiaan. Vrt. miehen oma sairastuminen/loukkaantuminen.

Omat poissaoloni jaan mihen kanssa 1:1 ja voin etätyöskennellä kotona lasten sairastaessa. Järjestelykysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja 5:n äiti:
No on tos kyl aikapaljon poissaoloja ja se on täyttä kukkua, ettei mies voi olla poissa työstään. Sorry vaan. Miehellä on aivan yhtälainen oikeus/velvollisuus hoitaa sairaita lapsiaan. Vrt. miehen oma sairastuminen/loukkaantuminen.

Omat poissaoloni jaan mihen kanssa 1:1 ja voin etätyöskennellä kotona lasten sairastaessa. Järjestelykysymys.

Sä et tiedä selvästikään mikä on paljon :)

Yhteistyössä