Slurps, suosittelen tätä omena-rahkapiirakkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on hukassa mustikka-kermaviilipiirakka. Tein ohjeella 2 kertaa ja sitten kadotin sen. Otin muistaakseni sen netistä, mutta en enää löytänyt vaikka kuinka etsin.

Eli oisko jollakulla hyväksi testattua mehevää ko. piirakan ohjetta heittää takataskusta?

Kiitti!

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Mulla on hukassa mustikka-kermaviilipiirakka. Tein ohjeella 2 kertaa ja sitten kadotin sen. Otin muistaakseni sen netistä, mutta en enää löytänyt vaikka kuinka etsin.

Eli oisko jollakulla hyväksi testattua mehevää ko. piirakan ohjetta heittää takataskusta?

Kiitti!

Mulla ois siihen ihan taivaallinen ohje, mutta en ehdi nyt sitä hakemaan. Mulla kun nuo reseptit ei ole missään järjestyksessä :( Siihen tulee puolet vehnäjauhoja ja puolet grahamjauhoja

Pohja:
100 g margariinia
½dl sokeria
1 kananmuna
2 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhoja

Täyte:
3 dl marjoja (mustikoita, vadelmia, mansikoita...)
2 dl kermaviiliä
1-2 rkl sokeria
1 tl vaniliinisokeria
1 kananmuna

Margariini ja sokeri vaahdoksi. Lisää muna. Sekoita vehnäjauhot+leivinjauhe, lisää taikinaan ja sekoita. Levitä taikina vuoan pohjalle ja reunoille.

Sekoita täytteen aineet marjoja lukuunottamatta. Ripottele marjat pohjan päälle, kaada kermaviiliseos marjojen päälle.

Paista 200 asteen lämmössä n. 30 minuutti, kunnes pinta on täysin hyytynyt.

Vanhasta kotsan kirjasta ohje, hyvää on! Teen täytteen aina kermaviilistä, en rahkasta, tulee raikkaampi täyte :)