Sitten kun sun lapset on isoja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saavat tulla, ja niin tekevätkin.Heillä on omat avaimet. Olemme huomanneet että kun joskus lähdetään johonkin niin ei kestä kauaa ennen kuin jompikumpi aikuisista lapsista soittaa "missä olette, milloin tulette, mä oon täällä kotona".

Tyttären asunnon avainta meillä ei ole, mutta esikoinen toi omansa tänne nyt kun muuttivat lähietäisyydelle, jotta vara-avain olisi aina lähellä.

On meillä naapurinkin avain.

No avaimia en anna mutta tottakai tulla saa jos mulle sopii. Täytyy myös odottaa että nuo kasvaa, ei voi tietää millasia kriminaaleja niistä tulee tai äidinhakkaajia, riippuu siis ihan siitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Ite oon antanu avaimeni pois muuttaessani kauemmas asumaan... Turhaan mä täällä avainta varastoin. Saan sen kyllä käyttööni sitte ku mennään käymään porukoilla. Sillon ku asuin lähellä mulla oli avain, mut en mä tosta noin vaan kävelly sisälle ilmottamatta... On vanhemmillakin oikeus yksityisyyteen, joten ilmotin kyllä tulostani etukäteen. Sillon ku tiesin porukoiden olevan pois kotoo, saatoin poiketa omilla avaimilla ilmottamatta, jos oli tarvis.

Saa mun lapset itsenäistyttyäänkin tulla kotiin enkä välttämättä avaimia pois ota. Pelisäännöistä kyllä sit keskustelen, että yksityisyys säilyy.

Tuo on oikein! Avaimella ei mennä sisään ilmoittamatta toisen kotiin.
Kaverillani aikuiset lapset tulevat noin vaan avaimilla sisälle, en tykkää moisesta. Kerrankin luonaan ollessa oikein säikähdin että kuka se ovella rapisee. Tyttärensä tuli lapsineen noin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Saavat tulla, ja niin tekevätkin.Heillä on omat avaimet. Olemme huomanneet että kun joskus lähdetään johonkin niin ei kestä kauaa ennen kuin jompikumpi aikuisista lapsista soittaa "missä olette, milloin tulette, mä oon täällä kotona".

Tyttären asunnon avainta meillä ei ole, mutta esikoinen toi omansa tänne nyt kun muuttivat lähietäisyydelle, jotta vara-avain olisi aina lähellä.

On meillä naapurinkin avain.

Juu, niin meilläkin. :D *ristiriitaisuuksien kuningatar tänään, suonette anteeksi*

Mulla siis avain isän työ eli lapsuudenkotiin ja se avain on samassa nipussa muiden avaimien kanssa. Äitin työ mulla ei ole avainta, koska asutaan eri paikkakunnilla ja jos siellä olen niin olen äitin seurassa. Siskolla ja veljellä kuitenkin taitaa olla avaimet äitin työ, kun samalla paikkakunnalla asuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mulla siis avain isän työ eli lapsuudenkotiin ja se avain on samassa nipussa muiden avaimien kanssa. Äitin työ mulla ei ole avainta, koska asutaan eri paikkakunnilla ja jos siellä olen niin olen äitin seurassa. Siskolla ja veljellä kuitenkin taitaa olla avaimet äitin työ, kun samalla paikkakunnalla asuvat.

Ihana tuo ilmaisu "työ", tulee mamma mieleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minustakin on vähän eri asia se, että onko aikuistunut lapsi tervetullut aina lapsuudenkotiinsa tai onko hänellä sinne avain syystä tai toisesta :) *moikkaa samalla*
Moikkelis vaan ja kiitoksia postista rapakon takaa :hug:

Enpä ole asiaa sen enemmän ajatellut. Kun ovat sitten joskus aikuisia ja asuvat omillaan, avain tulee varmaan olemaan puolin ja toisin, mutta toivoisin etteivät nyt enää omilleen muuttamisen jälkeen kävele ovesta miten sattuu. Hmm, ei olekaan ihan yksiselitteinen asia... Toisaalta minä käytän edelleen omaa avainta kun menen vanhemmilleni, mutta pidän sitä jotenkin eri asiana koska lapset ovat siellä hoidossa ja käyn siellä joka päivä samaan aikaan.

Ihana tuo ilmaisu "työ", tulee mamma mieleen :)

Mun suuhun ja näppikselle ei oikeen sovi luo sana. :D

minun luo saa myös tulla ja ei tarvitse edes muuttaa pois jos ei halua :heart: . Vaikka kukapa nuori sitä jaksaisi omaa äitiään katsella päivästä toiseen :D. Kuitenkin minun koti tulee aina olemaan myös lapseni/lasteni koti!

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
minun luo saa myös tulla ja ei tarvitse edes muuttaa pois jos ei halua :heart: . Vaikka kukapa nuori sitä jaksaisi omaa äitiään katsella päivästä toiseen :D. Kuitenkin minun koti tulee aina olemaan myös lapseni/lasteni koti!

Mieti mitä toivot, eiköhän se mieli muutu aika äkkiä kun muksut on isoja.

Miulla on lapsuuden kotiin avain ja meen sillä itse sisään. Miun mies käyttää samaa avainta, jos tarvii vaikka päästä autotallille. Aina ilmotetaan tulosta etukäteen ja jos ovat poissa, ja mies tarvii tallia, niin kysytään lupa. Porukoilla on meille avain. Ovat tuleet sisälle sillä vaan sillon kun myö ollaan oltu matkoilla ja hyö kastelleet kukkia. Toimii.

Lapset saa aina pitää kotiavaimet. Siis jos ovat kunnon kansalaisia sillonkin.

Mun täytyy soittaa mun isälle aina ja kysyä voinko mennä vaikka seuraavana päivänä käymään. Jos se ei käy mun äitipuolelle, mä en saa mennä. Tästä on aika luonnollisena seuraamuksena se, että missä tahansa me miehen kanssa asutaankin, on lapset sinne aina tervetulleita on sitten yö tai päivä.

Miehen kotiin, siis vanhempien kotiin saa aina mennä. Ennen kuin tapasin mieheni luulin, että on normaalia pyytää vanhemmilta audienssia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Niin saako he tulla sinun kotiisi aina?

Mä haluan, että mun lapset saa tulla aina kotiin. En ota heiltä avaimia pois ja jos muutan, annan heille asuntoni avaimet. Saavat tulla vaikka yöllä, koska minun luona on heille aina koti. Eikä tarvitse ilmoittaa etukäteen, koska kotiin saa aina tulla.

Sen sijaan itse en aio mennä heille omilla avaimillani tai omin luvin. :xmas:

Juu samoin kuin sinä ja aion tehdä selväksi että jos tulee niin ei tarvii syytä, en kysele. (jos vaikka keskellä yötä esim tulee) että uskaltais tulla milloin vaan..Puhuu kun pystyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Juu samoin kuin sinä ja aion tehdä selväksi että jos tulee niin ei tarvii syytä, en kysele. (jos vaikka keskellä yötä esim tulee) että uskaltais tulla milloin vaan..Puhuu kun pystyy.
Mä kyllä edellytän ilmoituksen tulosta, jos avaimilla aikoo tulla sisään. Ihan vaan sen takia, että en ole sitten leipäveitsen kanssa vastassa, kun tuulikaapin ovi aukeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä kyllä edellytän ilmoituksen tulosta, jos avaimilla aikoo tulla sisään. Ihan vaan sen takia, että en ole sitten leipäveitsen kanssa vastassa, kun tuulikaapin ovi aukeaa.
Hehee.

:D Hauska mielikuva. Mun vanhemmat nukkuu sikeesti. Niillä on usein ovi aukikin jos on päivä, musta on ihanaa pelästyttää isiä, se on hiukan säikky. :D :heart:

Mun suuhun ja näppikselle ei oikeen sovi luo sana. :D

Onkohan se muunnos sanasta tykö? Mamma asui Porin lähellä,hän käytti tuota työ-sanaa :)

Jaa'a en tiedä, voi ollakin. Mä olen Etelä-Pohjanmaalta ja tuo työ sana on aivan normaali. Jos kirjoittaisin aivan niinkuin puhun niin esim. tuo tiedä sana olisi tiä. Siis mä en tiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

No se on totta, jos nyt soittais yöllä ennenkuin tulee =)
tarkoitin sillä että jos yöllä tapahtuu jotain pahaa (kovaa riitaa omassa kodissa tms josta on pakko päästä pois niin lapsen ei tarvii pelätä että olisi tenttaus vastassa kun "kotiinsa" tulee..
Oho..lipes vähän aiheesta :)
Mutta puhuit asiaa!

No se on totta, jos nyt soittais yöllä ennenkuin tulee =)
tarkoitin sillä että jos yöllä tapahtuu jotain pahaa (kovaa riitaa omassa kodissa tms josta on pakko päästä pois niin lapsen ei tarvii pelätä että olisi tenttaus vastassa kun "kotiinsa" tulee..
Oho..lipes vähän aiheesta :)
Mutta puhuit asiaa!
En mäkään mitään kyselemään alkaisi. Ja niin kauan kun asun tässä, ei varmaan ole mitään tarvettakaan tulla omilla avaimillaan vaan voi soittaa ovikelloa. Mutta jos olisi kuvaamasi perheriita tai muu vastaava tilanne enkä mä itse olisi kotona, niin tottakai lapseni saisivat tulla ihan milloin tahansa tänne omilla avaimillaan.

Mä muuten aikoinaan heräsin yöllä siihen, että alakerrassa tuulikaapin ovi aukesi. Yleensä tiedän tuosta meidän koirasta, olenko nähnyt unta esim ovikellon soimisesta tai muusta vastaavasta vai onko tosiaan niin tapahtunut. Jos koira jatkaa nukkumistaan, olen nähnyt unta. Yhtenä yönä sitten toi koirakin säpsähti ja alkoi murisemaan. Ei muuta kuin moppea kaulapannasta kiinni ja alakertaan katsomaan, kuka meille murtautuu. Kissan pahalainen oli hypännyt tuulikaapin ovenkahvaan ja tutki innoissaan kenkiä tuulikaapissa :D Koira ei koskaan reagoinut kissojen normaaliin öiseen mellastamiseen, mutta tuulikaapin ovea kissat eivät olleet koskaan aikaisemmin avanneet.

Yhteistyössä